Permalänk
Medlem

Ett till dator köp !

Hallå där! Jag funderar på att beställa lite dator grejer!
Jag ska klocka rätt mycket vilket kanske syns på sakerna. Men vad tycks?

Mobo:DFI LanParty UT NF3, nForce3 250Gb, Socket 754, 8 Channel Surround

Cpu: Sempron 2800+, 1.6 GHz, 256KB Cache, 64Bit, Socket 754, Bulk

Cpukylare: ThermalRight xp90 (fläkt till den har jag hemma)

Låda/agg: DeZen Case, Miditower, USB/Audio Front, Black/Silver, 400Watt

Minnen: Corsair Value Kit 2x512 MB PC3200 DDR400 - CAS2.5, VS1GBKIT400

Grafikkort, tgb,mus och skärm har jag själv. Som ni kanske ser så ska det inte bli något monster utan ett hyffsat billig dator som duger till dom spel jag ska spela .. Samt att kunna klocka lite Jag hade tänkt köpa BH-5 minne men www.shg.biz hade inte såna och jag beställer helst från samma ställe. Jag har sett att www.netvaruhuset.se har BH-5 men jag vill inte beställa därifrån av mina rutiga skäl och randiga orsaker. Jag ska köpa s754 och inte s939 så ni behöver heller inte göra er besväret att klaga på det. Så vad tycker ni? är detta ett bra val?

Mvh!

Permalänk
Medlem

Ser okey ut men om du ska klocka mkt så hade jag satsat på amd opteron.

Permalänk
Medlem

jo men jag ska ju få den så billig som möjligt och en sempron har jag läst inte är så dålig varken prestanda mässigt elr klock mässigt.?

Edit: om jag har pengar. Är detta paket bättre då? Alltså kommer det klocka och helst prestera bättre än 1:a paketet eftersom det är dyrare

Mobo: ASRock 939Dual-SATA2, ULi1695, Socket939

Cpu: AMD Opteron 144, 1.8GHz, Socket 939

Cpu kylare: ThermalRight XP 90, K8/P4 Profile (fläkt kirrar jag)

Minne: Kingston HyperX KHX3200AK2/512, 2x256MB

Låda/agg: shg Case DeZen, 400Watt LN, Black/Silver

Pris på detta är 4.168,00:- det förra paketet gick på 3.7---nånting. Graffet jag har är ett R9600xt det lär ju bli en flaskhals i detta system elr? Jag har tyvärr inte råd med nytt. vad tycker ni?

Mvh!

Edit2: Ingen som har någon synpunkt?? Alls?!

Permalänk
Medlem

Det ser ju bättre ut men jag hade inte köpt asrock av personliga skäl (krabbat som fan på min förra)