Permalänk
Hedersmedlem

Kritik på hemsida

Har äntligen fått tummen ur och reggade anderswiden.com! Mest för mail-adressen men jag blev så sugen på att dra ihop något i webbväg också trots att senaste gången jag sysslade med hemsidor var i Frontpage express nångång 99. 90% är gjort i CSS, har ingen aning om hur den validerar då det var första gången någonsin jag skrev hemsidor i nämnda. Framsidans text läses in av ett php-script, vilket också gör det möjligt att posta direkt till sidan.

Kritik på:
www.anderswiden.com
Jag vet att det inte finns något på själva sidan nu men det är layouten jag syftar på. (Bamboo-)buddan ska troligen bytas ut mot något annat.

Permalänk
Medlem

Ser helt OK ut. Lägg gärna "anderswiden.com" uppe mellan trädet och buddan, med lite större text.

Permalänk
Medlem

Spännande använding av <html>-taggen.
Bättre med <p> än massor <br> i rad.
Stayn käns felplacerad.
Nej till bakgrunden.
Annars är menun rätt så häfftig.
Men det stora hela kanske inte känns så genomtänkt.

Permalänk
Medlem

Layouten skiljer sig väl inte så mycket från andra bloggar/sidor förutom att den här är jäkligt snygg.
Hur layouten ska/bör se ut tycker jag beror på vad själva innehållet. Exempelvis om du ska skriva längre artiklar skulle jag nog vilja att den vänsterplacerade menyn fick flyttas till en "top-meny" för att göra plats för "textrutan".

Edit: Jag tycker att bakgrunden är 100

Visa signatur

| Zepto Znote 4200 | Centrino 1.6 GHz | 512 MB | ATI 9700 | Ubuntu | WinXP Pro | ICQ# 54811730
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." --John Steinbeck
"Self improvement is mastrubation" --T.D.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Ser helt OK ut. Lägg gärna "anderswiden.com" uppe mellan trädet och buddan, med lite större text.

Noterat, ska testa vidare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
Spännande använding av <html>-taggen.
Bättre med <p> än massor <br> i rad.
Stayn käns felplacerad.
Nej till bakgrunden.
Annars är menun rätt så häfftig.
Men det stora hela kanske inte känns så genomtänkt.

Såg att jag hade fått två <html> -taggar iom php-importen. Hoppas att det var det du menade.
Håller med om statyn, är inte riktigt nöjd med den där, en liten templösning. Men bakgrunden får nog vara även om jag har gjort en liten fullösning där pga av IE dåliga stöd för färger och/eller genomskiljighet på .png.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av B2
Layouten skiljer sig väl inte så mycket från andra bloggar/sidor förutom att den här är jäkligt snygg.
Hur layouten ska/bör se ut tycker jag beror på vad själva innehållet. Exempelvis om du ska skriva längre artiklar skulle jag nog vilja att den vänsterplacerade menyn fick flyttas till en "top-meny" för att göra plats för "textrutan".

Edit: Jag tycker att bakgrunden är 100

Precis sidan är inte direkt gjort för några större inlägg utan bara några korta fraser

-----------
Tack för kritiken.

Permalänk
Medlem

Hehe lite roliga lösningar på vissa saker

All brödtext lägger du i <p></p> istället, alltså stycke för stycke. så slipper du massor av <br /> överallt.

Sedan <s>___________________</s> under rubriken var lite rolig. Använder istället border-bottom eller text-decoration:underline; i cssen

Annars tycker jag den såg trevlig ut, buddan såg väl lite off ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Hehe lite roliga lösningar på vissa saker

All brödtext lägger du i <p></p> istället, alltså stycke för stycke. så slipper du massor av <br /> överallt.

Sedan <s>___________________</s> under rubriken var lite rolig. Använder istället border-bottom eller text-decoration:underline; i cssen

Annars tycker jag den såg trevlig ut, buddan såg väl lite off ut.

Jo vissa lösningar är väl lite tvivelaktiga men jag resonerar så att det som ser ut som det ska och inte kräver något i form av plugins eller laddningstid är en bra lösning Att jag mer eller mindre precis började med HTML-kod lyser väl igenom på en del ställen på det sättet. Fixade så att det är paragrafer i brödtexten, bra förslag.

Jag testade med en border-bottom, men boxen är uppbyggd på ett sånt sätt att det inte ser bra ut, så en massa "-" fick bli en templösning.

Uppskattar alla kommenterar jag kan få, på så sätt lär jag mig. En sak jag har tänkt på är att ingen har kommenterat på att sidan tar 80kb, kan jag anta att ni tycker att det är okej med en layout i den storleken, den kommer ju bara laddas en gång.