Permalänk
Medlem

Problemdator AN8-SLI Athlon64 3200+

Jag har en dator som givit mig huvudbry ganska länge nu. Det mest uppenbara problemet är att med de senaste (nforce4) drivrutinerna får jag CRC-fel på hårdisken. De gamla, som följer med skivan, fungerar så pass bra att jag inte får CRC-fel i alla fall.
Jag vet inte om de har med varandra att göra men då och då startar den om sig också med en felrapport om att någon drivrutin har tvingat datorn att starta om sig.
Jag tror det är fel på moderkortet varför jag postade i denna forumdel.
Efter googlande har jag inte funnit särskillt mycket. Är det någon som känner till några kända tillverkningsfel på denna model/chipset?
Garantin går ut om några veckor, så får jag inga bättre förslag måste jag nog reklamera moderkortet.
Jag är mycket tacksam för alla förslag/länkar som dyker upp!

Problem-lösning:
Jag har kört memtest och finner inga fel på minnena. Har testat hårdisken med maxtors program och finner inga fel på den. Omstarterna går inte att koppla till något speciellt jag utför på datorn. Kan ske när den är idle, när jag spelar eller när jag tittar på film och så vidare.

Datorn innehåller:
Moderkort: Abit AN8-SLI
CPU: AMD Athlon64 3200+ Venice (kyld med zalman 7000B-cu)
Minnen: 2*512 DDR400 KVM
Grafikkort: ASUS EN6600GT/TD
Hårdisk: Maxtor DiamondMax 10 200GB (P-ATA 133)

Låda: Antec p180
Nätagg: Silverstone 400W

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein