Permalänk
Avstängd

Fråga om HDMI?

Tjosan. Jo jag har en LCD Hd ready 32" Tv och en HDMI DVD spelare och jag undrar om den dvd spelaren tar HD filmer?

Permalänk
Medlem

Nej det gör den inte.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

Aww. ok det var synd. Vet du vart man kan köpa HD ready dvd spelare??

Permalänk
Medlem

HD-Ready? Finns ju både HD-Dvd och Bluray som är högupplöst..
En HD-Dvd-spelare går väl att få lös för runt 5000:- och en Bluray uppåt en 9000:- har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Din DVD-spelare kan kanske skala upp dina vanliga dvd-filmer till 720p?

En hd-ready dvd-spelare, menar du då som kan spela HD-DVD?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharku
Din DVD-spelare kan kanske skala upp dina vanliga dvd-filmer till 720p?

En hd-ready dvd-spelare, menar du då som kan spela HD-DVD?

Jepps. Men om dom kostar runt 5k så kanske jag ska vänta lite till priserna går ner lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Jepps. Men om dom kostar runt 5k så kanske jag ska vänta lite till priserna går ner lite.

Ja, det kan nog vara ganska så klokt att vänta lite. Speciellt eftersom inget av formaten blivit "standard" ännu så kanske man köper fel spelare som inte kommer kunna spela upp nyare filmer som släpps senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Jepps. Men om dom kostar runt 5k så kanske jag ska vänta lite till priserna går ner lite.

Toshiba HD-E1 HD-DVD, klarar 1080i & 720p via HDMI 1.1
Toshiba HD-XE1 HD-DVD, klarar 1080p via HDMI 1.3, samt ljudformaten DTS-HD, DolbyTrueHD & DD Plus.

På Blueraysidan ser det ut att vara PS3 som är kung för tillfället.

Mvh

Permalänk
Avstängd

Ja Ps3 verakr vara lovande :). Är det bara till och sätta i hd skiva i ps3'an å köra. eller måste man chippa å hålla på?

Permalänk
Medlem

Kommer lite billigare bluray snart. Men PS3an är en bra spelmaskin oxå så det blir svårt att bräcka den på ett tag.

http://seattlepi.nwsource.com/business/1700AP_Sony_Blu_Ray_Pl...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Ja Ps3 verakr vara lovande :). Är det bara till och sätta i hd skiva i ps3'an å köra. eller måste man chippa å hålla på?

"Play" räcker bra.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Ja Ps3 verakr vara lovande :). Är det bara till och sätta i hd skiva i ps3'an å köra. eller måste man chippa å hålla på?

Vet inte om du var helt klar på det att det finns 2 olika format för högupplöst film. Blueray och HD-dvd. Ps3 tar alltså blueray och inte hd-dvd skivor.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix