Permalänk
Medlem

Varma resmål i höst?

Hejsan

Hade tänkt resa en vecka med familj runt september-oktober månad. Har kollat in Hurgada i Egypten, har ni några erfarenheter av den platsen?

Tar gärna emot förslag på andra resmål som är varma i denna perioden, helst inte Kanarieöarna utan något mer spännande
Hade tänkt åka charter så max 6000 kr med hotell osv.

Sol och bad är ett måste!

Permalänk
Medlem

Thailand dude vet inte priset direkt men har varit där, skönt väder, dugligt snygga brudar och asbilligt! Alltså resan kanske är dyr men att leva i thailand är lätt för en svensk

Annars Cypern, det är ju sommar där året om...
Eller Kanarie öarna

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Måste få rekomendera Florida, men det kanske inte går speciellt mkt charter dit :/
Ett måste är iaf en hyrbil om man skall röra sig där annars får man inte se ett smack.

Permalänk
Medlem

Jo Thailand vore ju trevligt, men det får bli nästa vinter istället. Har bara en vecka så det blir lite för kort för Thailand tycker jag

Cypern och Florida får jag ta och kika på, ös gärna på med förslag!

Permalänk
Medlem

Jag var i Hurghada i december förra året, men då var det lite för kallt för min smak, cirka 25 grader. Vattnet var väl en 23-24 kanske, i höst så är det nog väldigt varmt skulle jag kunna tänka mig.. Korallreven där i Röda havet ska vara världens tredje finaste, efter Australien och nåt mer.. Jag upplevde det själv med snorkel, och det fanns väldigt mycket fina fiskar osv, väldigt värt resmål om man åker lite tidigare än vad jag gjorde (iallafall enligt mig).

Permalänk
Medlem

Personligen drar jag nog ner till USAs sydstater igen i höst. Kan verkligen rekommendera lite resor där nere. Rolig kultur och underbart väder. Men skall man betala hotell och hyrbil o s v så kostar det nog lite mer än din budget.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Personligen drar jag nog ner till USAs sydstater igen i höst. Kan verkligen rekommendera lite resor där nere. Rolig kultur och underbart väder. Men skall man betala hotell och hyrbil o s v så kostar det nog lite mer än din budget.

Jo de e inte speciellt billigt jämfört med sverige :/ Har själv tur då min morbror har eget hus där så kan han vägarna så vi vart runt i alla sväder typ Tampa, Jacksonville mfl dock var vi inte förbi Miami :/