Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag tror ingen, eller hoppas iaf att ingen påstår att man inte kan skilja på 30fps, 60fps eller 100fps. Även mer. För det är ju bevisat att man kan. Tror det är över 200 beroende på situation men finns inget max värde för hur många fps vi kan se.

Läs tråden från start så inser du att många envist hävdar just detta, att det inte går att se skillnad!

Skrivet av Yrch:

Sen är hela den här diskussionen meningslös, om folk tror att den inte går att "se" mer än 24fps/Hz eller att det inte är någon skillnad på 60Hz eller 100Hz, låt de tro det då. Uppenbarligen går det inte att överbevisa dem.

[De som tror detta kan väl testa att dra igång CS och sätta "fps_max 24" och se hur bra det fungerar. Gissar att det är samma personer som hävdar att deras 560Ti drar runt BF3 i Ultra utan lagg... ja det kanske det gör om man saknar förmågan att märka skillnad på allt över 24fps... Antagligen därför vi ser sådana här märkliga diskussioner].

Vi kanske skall be några som är döva komma in och starta en tråd där de skriver att det är omöjligt att höra för att de inte kan göra det?

Skrivet av Falcon:

Jag håller delvis med dig.

Problemet blir när folk som då "kan se" skillnaden påstår att allt under säg 50fps är ett "hackigt helvete".
Jag anser inte att allt under 50fps är ett hackigt helvete, kör jag t.ex BF3 på Low får jag över 100fps. Kör jag på high dippar jag aldrig under 40fps. Jag märker ingen skillnad, så länge jag får mina minimum 30-35!

Det är som jag skrev tidigare, en omöjlig diskussion att föra. Folk påstår sig höra skillnad på en högtalarkabel för 10k mot en från biltema. Samma sak här, folk påstår sig se skillnad mellan 40 och 100fps. Jag ger inte mycket för det. Men jag har slutat försöka övertala audiofilerna och jag tänker inte försöka övertala de troende på hög fps här inne.

Dold text

Efter att ha snart ha lagt 10år på CS (med en CRT-skärm) inser man det orimliga i den ståndpunkten.

Edit:

Skrivet av Christoffer1989:

Det det är självklart 100fps med CRT (eller då 120hz platt skärm) vs 60fps med 60hz skräm är ju egentligen är själklart val för en inbiten spelare.

Ja då har vi samma ståndpunkt.:) Men som jag skrev, många delar inte den utan menar att 30fps på en 60Hz-skärm ger samma resultat och allt annat är placebo/inbillning för man "kan" inte se mer än 30fps/Hz.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

2. Filmer använder Blurr motion vid inspelningar vilket ger mjukare rörelser vid låga fps. Visas filmen interlaced är det ännu mer fördelar.

Och ändå ser filmer ut som skit vid panoreringar.

F.ö. räcker det inte att låsa tråden, zombies måste skjutas i huvudet.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Christoffer1989:

Jag har testat och jag personligen märker inte skillnad I dom spelen jag testat

Men om du vet hur det fungerar, varför är då teorin fel aktig? Varför kan en 60hz skärm visa mer än 60fps? Var god att förklara du som kan, för tydligen förstår jag inte hur det fungerar

En gång för länge sedan så fanns uttrycket "fps" i gamingen (det fanns i många andra sammanhang också men vi hade inte internet att sprida halvsanningar och okunnande då.) Idag har begreppen blivit ihopblandade med alla möjliga -och ibland- omöjliga sammanhang. Vi äldre kallar "det" fortafarande för fps medans yngre inte har en susning om vad som menas utan tror att vi snackar om en bilduppdateringshastighet på skärmen. Precis som att yngre kallar "hack" för lagg utan att veta att det är latensen i ett onlinespel som egentligen kallas lagg.
Blanda detta med lite basic samhällskunskap och utveckling av språk mm. så är det inte så konstigt. Det enda vi behöver veta är att ni pratar om olika saker.
Vill du veta vad grejen handlar om, do as he says.

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Ja då har vi samma ståndpunkt.:) Men som jag skrev, många delar inte den utan menar att 30fps på en 60Hz-skärm ger samma resultat och allt annat är placebo/inbillning för man "kan" inte se mer än 30fps/Hz.

Då kan dom få vara så blinda och få tro det för det finns gott om bevis och forskning på det och varför skulle då forskare/utvecklare komma med 120 / 144hz skärmar

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Då kan dom få vara så blinda och få tro det för det finns gott om bevis och forskning på det och varför skulle då forskare/utvecklare komma med 120 / 144hz skärmar

Ja men precis. Som jag sagt tidigare med lysdioden, så handlar det om rörelser.
Har man exakt 30fps i ett spel, och panorerar hastigt, så kommer man uppleva ett "ryckande" i rörelsen
jämfört med samma rörelse i 60fps.
Panorerar man väldigt, väldigt långsamt, lär man förmodligen inte se någon skillnad på 30 och 60fps.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Någon soim har någon sida som bevisar skillnaden mellan 60FPS och 120FPS?

Sen har jag en till fråga, om man ser en propeller som snurrar på låt oss säga ett flygplan, man ser visserligen inte propellern men man kan uppfatta den. Varför skulle jag inte kunna se typ 120FPS då? Eller i alla fall uppfatta? Nu är det en fråga mer än ett påstående.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av Christoffer1989:

Då kan dom få vara så blinda och få tro det för det finns gott om bevis och forskning på det och varför skulle då forskare/utvecklare komma med 120 / 144hz skärmar

Man utvecklar ju även möss med flera tusen dpi på som är helt onödigt bara för o glänsa på marknaden så högre Hz på skärmar bevisar ju egentligen inte något Just a thought

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbertuna:

Man utvecklar ju även möss med flera tusen dpi på som är helt onödigt bara för o glänsa på marknaden så högre Hz på skärmar bevisar ju egentligen inte något Just a thought

Fair point, men i detta fallet blir sådana exempel lite vilseledande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Jag skall skriva ett långt svar när tillfälle ges men en enkel fråga ang. CRT nu när det tog upp.

CRT upplevs av de flesta som flimrande vid 60Hz. Vid 72Hz verkar vissa inte längre märka av flimret. Vid 75Hz är det samma sak, kanske lite fler som inte märker av flimret men många upplever fortfarande att de flimrar. Själv märker jag inget flimmer vid 85Hz eller mer. Andra behöver gå upp till 100Hz innan de upplever att flimret helt försvinner.

Då är min fråga, om man nu har ståndpunkten att man inte kan se någon skillnad på Fps/Hertztal över 24/30Fps/Hz (som vissa i den här tråden envist hävdar) hur är det då möjligt att man upplever flimmer på en CRT vid 60Hz men inte 100Hz? Eftersom det ju inte är någon skillnad?

(Och kom nu inte med argumentet att en CRT är interlaced, för om man dubblar 24 eller 30 blir det fortfarande bara 48/60hz).

Det är ju i princip bara gamla TVs som var interlaced så det tänker jag inte komma med.

Däremot är det väl en ganska stor skillnad att upptäcka pulserande ljus än rörelseskillnader i en bild? Jag tror nog att jag skulle kunna se skillnad själv på en stillbild på en CRT med i olika refresh rate och isf skulle det ju inte alls ha nått med frame rate att göra överhuvudtaget, eller hur?

Hör gärna din utläggning om CRT istället. Är inte här för att spekulera själv utan för att hitta argument för varför man skulle se skillnad på högre frame rate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippZopp:

Det är ju i princip bara gamla TVs som var interlaced så det tänker jag inte komma med. Däremot är det väl en ganska stor skillnad att upptäcka pulserande ljus än rörelseskillnader i en bild?Jag tror nog att jag skulle kunna se skillnad själv på en stillbild på en CRT med i olika refresh rate och isf skulle det ju inte alls ha nått med frame rafe att göra överhuvudtaget, eller hur? Hör gärna din utläggning om CRT istället. Är inte här för att spekulera själv utan för att hitta argument för varför man skulle se skillnad på högre frame rate.

Visst, CRT-debatten är ett sidospår det har du helt rätt i Men mina övriga ståndpunkter har jag ju argumenterat för vid det här laget (om varför man kan se skillnad på högre framerate) ) och poängen är att för att kunna se skillnad mellan 60fps eller mer måste man ju ha en skärm som klarar det (dvs CRT eller 120/144Hz LCD och därav CRT-sidospåret) ELLER spela ett spel där spelmotorn ger fördelar vid höga fps oavsett skärm.

Permalänk
Medlem

Varför är de alltid gnäll på FPS?
Jag lirar BF3 på Low, och 24-31FPS, inte klagar jag.
Fullt spelbart i mina ögon.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Den stora diskussionen nu är väl om man märker skillnad på 60fps eller 100fps på en 60Hz skärm eller liknande

Den diskussionen hör inte till denna tråd. Men vill du ha ett svar så ja. Vid högre frekvens så får du delar av varje bild istället för hela bildrutor, det kallas tearing.

http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Visst, CRT-debatten är ett sidospår det har du helt rätt i Men mina övriga ståndpunkter har jag ju argumenterat för vid det här laget (om varför man kan se skillnad på högre framerate) ) och poängen är att för att kunna se skillnad mellan 60fps eller mer måste man ju ha en skärm som klarar det (dvs CRT eller 120/144Hz LCD och därav CRT-sidospåret) ELLER spela ett spel där spelmotorn ger fördelar vid höga fps oavsett skärm.

Japp, och speldiskussionen har inte heller nått att göra i den här tråden. Det är omöjligt att spela upp ett spel med en jämn frame rate annat i delade multipler av skärmens refresh rate, alltså kommer högre frame rates att upplevas som mindre hackande. Att folk ser skillnad på olika fps i spel är alltså inte så konstigt men det beror inte på frame raten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippZopp:

Japp, och speldiskussionen har inte heller nått att göra i den här tråden. Det är omöjligt att spela upp ett spel med en jämn frame rate annat i delade multipler av skärmens refresh rate, alltså kommer högre frame rates att upplevas som mindre hackande. Att folk ser skillnad på olika fps i spel är alltså inte så konstigt.

Tycker nog att speldiskussionen delvis har i tråden att göra (speciellt eftersom det uppenbarligen leder till så stor förvirring).

Men om vi fortsätter på ditt resonemang så borde konstanta 30fps (utan drops) på en 60hz skärm upplevas som lika "flytande" som konstanta 60fps på en 60hz skärm eller konstanta 100fps på en 100hz skärm? Eller för att göra saken ännu tydligare 30fps på en 30Hz skärm? (Under förutsättning att jag tolkar dig rätt).

(Om det överhuvudtaget att ställa in 30Hz på en plattskärm? Äger ingen själv så kan inte kolla. TV apparater skall väl kunna visa 24Hz iaf).

Annars tycker jag att diskussionen om "screentearing" i spel har lika mycket eller lika lite i denna tråden att göra som "spelmotordiskussionen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Men om vi fortsätter på ditt resonemang så borde konstanta 30fps (utan drops) på en 60hz skärm upplevas som lika "flytande" som konstanta 60fps på en 60hz skärm eller konstanta 100fps på en 100hz skärm? Eller för att göra saken ännu tydligare 30fps på en 30Hz skärm? (Under förutsättning att jag tolkar dig rätt).

Ja, det är det enda sättet att jämföra frame rates på, att anpassa refresh raten till frame rate.

Själv säger jag ingenting. Jag kom hit utan åsikt för att se vad det fanns för bevisning. Hittentils har jag sett en massa argument som inte håller, massor av felaktiga påståenden och enormt många feltolkningar av resultat.

Men ja, nedanstående flashexperimentet håller viss mängd bevisning att man ser skillnad på fps över 30 iaf.

http://boallen.com/fps-compare.html

Permalänk

<sarkasm>
Tråden har verkligen uppfyllt sitt syfte. 19 sidor senare har vi spräckt myten.
</sarkasm>

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Det kommer ju aldrig hända eftersom nytillkomna bara "MÅSTE" kommentera tråden, men inte bryr sig om att läsa den först...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Så... Måste nu erkänna att jag har läst igenom hela tråden eftersom jag var nyfiken på alla bevis som ingen vill skriva om. För andra som tänker göra detsamma så säger jag låt bli för det är bortkastad tid! Folk vet inte vad de diskuterar inte ens trådskaparen.

Skrivet av AlbinLoan:

Tråden handlar inte om att 30fps inte är spelbart. Tråden handlar om att man kan se skillnad på mellan 100-200fps om man så vill.

Tog till andra posten innan han halkade ur topic och sen kom med fel slutsats.

Skrivet av AlbinLoan:

Möjligt men jag både ser och känner skillnad från 30fps till 50fps, eller från 100fps-160fps. Jag har provat detta ganska många gånger och ser skillnad varje gång.

Skrivet av AlbinLoan:

Jag har provat säkerligen 5-7 olika spel där jag har tvingat diverse olika Hz nivåer med V-sync på och av för att få en låg fps samt en högre och man märker ganska stor skillnad.

Bildskärm är ju en bildskärm så att påstå att ett ögan inte kan se skillnad på till exempel 70fps på en bildskärm i ett valfritt spel eller 100fps, 20fps eller 50fps är struntprat rentutsagt.

Conclusion: Myten är busted!

Nästan alla i tråden som hävdar att man ser skillnad på frame rate baserar det på datorspel, och när man lätt kan visa att effekterna av att man ser skillnaden i spel inte har nått att göra med frame rate så faller ju bevisen tämligen platt. Det är snarare så att jämna 60 fps med v-sync på upplevs bättre än oregelbunden 90 fps. Det man upplever är variationer i frame rate och de minskas ju högre fps man har.

Trådskaparen okundskap i ämnet dyker sen upp med jämna mellanrum...

Skrivet av AlbinLoan:

Eftersom V-sync är avaktiverat, alltså på OFF så renderar mitt grafikkort mellan 500-999fps konstant. Eftersom V-sync är off så är grafikkortet tvungen att rendera massvis med samma bilder eftersom min LCD inte har stöd för mer Hz än om 60. Så allt över 60FPS renderas samma bilder hela tiden bara för att det inte ska bli ett "tomt hål".

Nä, grafikkortet genererar olika bilder och skärmen visar delar av dem alla samtidigt.

Skrivet av AlbinLoan:

Alltså jag vet inte om jag är trött just nu men jag hade för mig att pixlarna på en LCD tänds och släcks fristående från varandra och finns därför ingen svepfrekvens att tala om.

Sedan detta med TV, är det inte så att en TV ritar upp samma bild två gånger?

Pixlar uppdateras en gång per refresh vilket anges med refresh rate. En bild ruta ritas delas upp och ritas under två vertikala svep på en analog interlaced TV.

Spela har även den effekten att man kopplar in andra sinnen än bara synen. Man använder händerna också och hjärnan kan uppskatta tiden från det att handen gör nått till att ögonen ser skillnad på skärmen vilket för in diskussionen på nått helt annat som inte har med tolkning av visuell frame rate att göra. Hög frame rate och avslagen v-sync minskar input lag med massor.

Skrivet av kaptenperre:

Vissa saker antar jag helt enkelt att folk i allmänhet ska förstå. Ska fötydliga ytterligare.

Om man får se en bild efter 2/60s så tar det längre tid att reagera än om man får se den efter 1/60s. Blir 1/60s tidsskillnad i reaktionen om man utgår från tid 0. Detta såg jag som självklart, men tydligen var det inte så.

SÅ slutsatsen är alltså att högre FPS än skärmens maximala hz ger en effekt som t.ex. vis spelande är snabbare reaktioner på saker som händer där.

Sen innehåler tråden massa diskussion angånde V-sync där majoriteten inte verkar veta hur det egentligen fungerar och hur bilder genereras vare sig med eller utan v-sync. Borde bara vara å läsa vilken artikel som helst i ämnet som ligger på internet för att ta reda på det. Finns många att välja på.

Ett argumentat är att man ser skillnad på 60 Hz och 100 Hz på en CRT. Ja, det gör man även på stillbilder så det har inget med frame rate att göra utan beror på flimret som en CRT generear.

Ytterligare en stor missuppfattning verkar vara att LCD-paneler uppdaterar hela bilden sammtidigt när den i princip fungerar som en CRT och uppdaterar rad för rad.

Men som kan ses så har varken v-sync, CRT frekvens eller LCD-paneler med frame rate diskussionen att göra.

Nästa fel har att göra med att man kan inte spela upp en frame rate i nått annat än hela multipler av inspelad frekvens. Gör man så måste vissa indviduella bildrutor visas längre än andra och ögat är mycket bra på att detektera sådana skillnader. Här är ett exempel på ett sånt "bevis".

Skrivet av Knashatt:

24 fps kommer alltid att spelas upp hackigt i 60 Hz. Det är därför man behöver en 120 Hz TV för att kunna spela upp Blueray utan hack (24*5 = 120) för på en 60 Hz så måste man använda 2:3 pulldown.

Andra typer av "bevis" som dyker upp har inte heller nån slags relevans i frågan.

Skrivet av KingCobra:

... och bland annat jag har presenterat forskningsresultat osv på hur e pilot som sett på 200 bilder i sekunden, föreställandes en himmel, kunde urskilja ett flygplan, modell på flygplanet, och nummret på sidan.
Flygplanets bild var inlagd bland de andra 199 bilderna i frekvensen, och var på samma himmel som de andra bilderna visade.
199 bilder på en tom himmel, 1 bild på planet i sekunden.
Han hade inga större svårigheter med detta.

Så, snälla, ta nu åt er en gång för alla och döda 30 talsmyten.

Det här har bara med reaktionen av en enskild impuls, inget med frame rate att göra. För att ens kunna göra detta det minsta relevant till diskussionen så skulle piloten vara tvungen att kunna skilja på om man visade upp en eller två bilder i följd av flygplanet i sekvensen.

En av de få som bidrar med något vettigt är Knashatt.

Skrivet av Knashatt:

Här måste jag förklara hur det fungerar så du förstår.
Om du tittar på ett hjul med ekrar som snurrar runt väldigt snabbt kommer du inte se ekrarna, du kommer bara se ett "suddigt" fält där ekrarna är.
Detta gäller när du håller ögat still på en viss punkt vid hjulet.
Om du då snabbt flyttar ögat och tittar på en annan punkt på hjulet kommer du plötsligt se en liten "stillbild" av ekrarna.
Detta fungerar till en viss gräns på hastigheten, går det för snabbt kommer du inte se detta fenomen.

Testa gärna själv, ta en fläkt och dra igång den. Titta på en fast punkt och du ser inte fläktbladen.
Börjar snabbt flytta ögat fram och tillbaka och varje gång du rört ögat kommer du se en "stillbild" av ekrarna. Observera att du måste sätta blicken på en fast punkt varje gång du rör ögat.

Du kan även se hur ögat och hjärnan påverkas av att du rör ögat. Ladda ner den här Powerpointfilen: http://www.jazzil.se/forum/ogat.pps

Test 1 till 4 visar hur du får något som inte alls stämmer överens med verkligheten.
På test 7 där kommer du se hur ögat beter sig p.g.a. att det är en biologisk ”kamera”. Eftersom tapparna och stavarna är beroende av ny information hela tiden (därav att ögat alltid rör slit lite lite lite) så kommer dom små cirklarna i periferiseendet försvinna när du fokuserar på cirkeln i mitten.

Skrivet av Knashatt:

Tex så kan människan uppfatta en skillnad på så snabba hastigheter att vi pratar om över 500 FPS. Om vi tex ser 500 vita rutor i sekunden under 5 minuter och EN enda svart ruta kommer upp så kommer du förmodligen kunna uppfatta att det kom en svart ruta.
MEN om du däremot tar och viras varannan ruta vit och varannan ruta svart kommer du inte kunna uppfatta detta som det är svarta och vita rutor som kommer varannan gång. Du kommer se detta som en gråskala istället.

Sen den här posten som jag tycker belyser den stora frågan...

Skrivet av Ratatosk:

Lite om varför det funkar bra med 24 bilder per sekund för film.
När man filmar med vanlig film öppnas slutaren ca 1/24 sekund, den stängs och nästa bild dras fram osv.
Det gör att man i varje bild får med en blandning av allt som hänt under 1/24 sekund, en tårta som flyger igenom rummet finns som ett suddigt streck från den plats den startar till den plats den slutar, något som gör att det blir flyt i rörelserna när man ser filmen.
När den digitala videon kom, fick man möjlighet att använda konstlat korta slutartider per bild, alltså mycket mindre än 1/24 sekund, vilket en del tyvärr gjort.
Resultatet blir att varje bild ser skarp ut men man får en effekt som påminner om befinna sig under en stroboskoplampa.

Det är denna avsaknad av rörelse-oskärpa som gör att många ser skillnad mellan 30 fps och 60 fps på datorn.

Det är väl det mest vettiga som skrivits. Det beror helt på hur bildsekvensen är konstruerad om man kan se skillnad eller inte. LCD paneler med dålig respons ger samma effekt som motion blur och gör det svårare att urskilja skillnader mellan olika frame rate.

Egentligen två frågor som borde besvaras: Vilken skillnad i frame rate är möjlig att detektera i film som är konstruerad med motion blur och vilken behövs i digital media utan motion blur? En förutsättning för jämförelser är dock att filmsekvensen spelas upp i samma refresh rate som frame rate,

Det enda faktiska som har framkommit hittils i tråden och som man kan testa själv är denna länk:

http://boallen.com/fps-compare.html

Borde fungera som ett bevis på att det krävs minst 30 fps utan motion blur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

<sarkasm>
Tråden har verkligen uppfyllt sitt syfte. 19 sidor senare har vi spräckt myten.
</sarkasm>

Skrivet av -=Mr_B=-:

Det kommer ju aldrig hända eftersom nytillkomna bara "MÅSTE" kommentera tråden, men inte bryr sig om att läsa den först...
B!

Ni får det ju att låta som ni har varit de två personerna som drivit frågan bäst under trådens gång. Tyvärr kan jag ju inte påstå det efter att ha läst igenom hela...

Permalänk
Skrivet av ZippZopp:

Ni får det ju att låta som ni har varit de två personerna som drivit frågan bäst under trådens gång. Tyvärr kan jag ju inte påstå det efter att ha läst igenom hela...

Absolut inte. Jag läste några inlägg på första sidan och några på sista, och kunde konstatera att det inte är många som vet något om tekniken i detta ämne, eller hur ögat fungerar. Däremot finns väldigt många personer som har egna iakttagelser som de tolkat felaktigt. Dessa personer verkar även vägra ta in ny relevant korrekt fakta, därför kan man konstatera att myten lever kvar.

Jag gillar ditt förra inlägg, förresten. Ska gå tillbaks och klicka "Gilla"

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

både 24 fps och 30 fps är dåligt . När jag hade en dålig dator nöjde jag mig med 30fps men när jag spelade med 60 fps märkte jag en stor skillnad. Ni som tror på den myten testa detta . Rotera snabbt med kameran med 30fps men gör samma sak fast med 60 fps ni kommer märka att 60 fps är mycket smidigare .
btw kan inte köra med 30 fps längre är van vid 60 fps 30 fps laggar för mig):

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippZopp:

Ni får det ju att låta som ni har varit de två personerna som drivit frågan bäst under trådens gång.

Så vitt jag vet har jag inte ens hävdatt att jag belyst frågan en enda gång. Jag har påpekat att informationen du eftersökt, samt referenser och länkar finns i tråden.

Skrivet av ZippZopp:

Tyvärr kan jag ju inte påstå det efter att ha läst igenom hela...

Å andra sidan, hade du läst råden från början hade vi sluppit ha den här diskussionen över huvudtaget. Hur du missuppfattar din omgivning är faktiskt inte vårt fel. Oavsett om det gäller hur din hjärna lurar dig till att tro du ser, eller inte ser saker, eller om du lyckas läsa in mer än vad som faktiskt står i någons inlägg.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Antielefant

Det känns som att pajkastningen i den här tråden gått över styr, och ursprungsdiskussionen är ju dessutom från 2007 vilket inte riktigt känns aktuellt.

Tråd låst.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync