Jag vill ha 3st skärmar igång samtidgt till en dator, hur går jag enklast tillväga?

Permalänk
Medlem

Jag vill ha 3st skärmar igång samtidgt till en dator, hur går jag enklast tillväga?

Hej!

Hur går jag enklast tillväga om jag vill ha 3st skärmar inkopplade och igång samtidigt? Det är en arbetsdator och ingen spel dator, så runt 8600gt prestanda verkar räcka.

A) 2st grafikort av samma märke och modell

eller

B) 2st grafikkort av samma märke men ej modell

eller

C) 2st grafikkort av 2st olika tillverkare(nVidia/ATi)

För varken crossfire eller SLi fungerar med fler än 1skärm va?

Vet att frågan varit uppe tidigare men hittade inte vad jag sökte när jag använde sökfunktionen.

/Daniel.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk

Du köper ett grafikkort med två DVI anslutningar och ett PCI grafikkort som:
http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10415
Helst från ATI eller Nvidia. Det vill säga två från samma tillverkare bör vara lättast.

Man kan bara använda en monitor för Crossfire/SLI.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Går väl utmärkt med 2st PCI-E kort också, då kan upp till fyra skärmar brukas, 2st 8600GT tex., bara för att de är två så behöver du inte köra dom i SLi, det går att köra som separata kort också...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Så kan man också göra.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.