Race Driver: GRID

Permalänk
Avstängd

Fraps kanske?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

TJa på er nån som vet om det gå få ett saitek 380 gamepad att funka? lyckas inte få igång det! har även försökt med min ps3:a gamepad vista hittar det men inte spelet! lite surt att det måste vara vissa gamepad som logitech för att kunna köra det! jävligt snygg spel dock! flyter kanon på min rigg!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Har lite problem...
hmm, till att börja med, hur tar jag screenshot så jag kan visa hur det ser ut, blir enklare så.

print scrn (print screen) knappen brevid scroll lock klicka på den.

skapa en paint fil, tryck ctrl+v för att klistra in . spara som jpeg eller bmp .
ladda up på t.ex http://www.tinypic.com/

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
TJa på er nån som vet om det gå få ett saitek 380 gamepad att funka? lyckas inte få igång det! har även försökt med min ps3:a gamepad vista hittar det men inte spelet! lite surt att det måste vara vissa gamepad som logitech för att kunna köra det! jävligt snygg spel dock! flyter kanon på min rigg!

Låter faktist ganska surt. Har själv inte någon gamepad, men jag tycker verkligen att bilspel är något som verkligen tjänar på att spelas på gamepad eller ratt. Tangentbord har ju nackdelen att man antigen svänger fullt eller kör rakt fram, dvs. ingenting mitt emellan :/

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
TJa på er nån som vet om det gå få ett saitek 380 gamepad att funka? lyckas inte få igång det! har även försökt med min ps3:a gamepad vista hittar det men inte spelet! lite surt att det måste vara vissa gamepad som logitech för att kunna köra det! jävligt snygg spel dock! flyter kanon på min rigg!

Du måste gå in i inställningarna och binda alla knappar själv om du inte har någon av dom kontrollerna som spelet stödjer från början. Tvivlar starkt på att dina kontroller inte funkar till spelet då min över fem år gamla ratt funkar utan problem bara jag ställer in alla knappar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du måste gå in i inställningarna och binda alla knappar själv om du inte har någon av dom kontrollerna som spelet stödjer från början. Tvivlar starkt på att dina kontroller inte funkar till spelet då min över fem år gamla ratt funkar utan problem bara jag ställer in alla knappar.

Ok låter surt att inte plug and play game pad inte funkar!

ska kolla inställningarna!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Ok låter surt att inte plug and play game pad inte funkar!

ska kolla inställningarna!

Förstår inte problemet, hur ska spelet veta vilka knappar du vill använda till vad?

Har du aldrig använt gamepad innan till Windowsspel? man måste ju ställa in kontrollerna i princip alla spel. Plug n play syftar på att den funkar direkt i Windows, du måste fortfarande konfigurera gamepaden i dina spel. Ännu roligare va det när man använde game-porten till DOS-spel, då var man tvungen att kalibrera kontrollen för alla spel man ville använda den till men även då funkade det dåligt och joysticken förlorade sitt centerläge efter ett tags spelande.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vet någon varför det är lågupplösta detaljer på nästan allting. Jag har valt högsta upplösningen, 8xmsaa, vsync on men ändå är det långt ifrån hur det ser ut för de andra.
Kolla t.ex på denna bild: http://www.xboxer.tv/2008/05/21/grid.jpg

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alaskery
Vet någon varför det är lågupplösta detaljer på nästan allting. Jag har valt högsta upplösningen, 8xmsaa, vsync on men ändå är det långt ifrån hur det ser ut för de andra.
Kolla t.ex på denna bild: http://www.xboxer.tv/2008/05/21/grid.jpg

Vad var det med den bilden menar du?

Permalänk
Medlem

Alltså att den är helt normal men hos mig blir det väldigt pixligt. Vet inte hur jag ska förklara det men exempelvis om du skulle spela med upplösnngen 800 x 400 så skulle texturerna ha massa rutor.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem

Spelet klagar på att mitt grafikkort inte stödjer shader 3.0 när jag ska starta. går det att komma förbi på något sätt eller bara investera i nya delar till datorn som gäller ? kortet i fråga är ett radeon x850xt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
Spelet klagar på att mitt grafikkort inte stödjer shader 3.0 när jag ska starta. går det att komma förbi på något sätt eller bara investera i nya delar till datorn som gäller ? kortet i fråga är ett radeon x850xt

Även om det nu skulle lyckas komma förbi, så skulle GRID inte vara någon kul upplevelse med en x850xt ...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Har en liten fundering här.

Finns det en möjlighet att detta spel ens är spelbart på min dator?

p4 3ghz. kan klocka den en del till.
768mb ddr.
ati 9600pro som är klockat.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saigon
Har en liten fundering här.

Finns det en möjlighet att detta spel ens är spelbart på min dator?

p4 3ghz. kan klocka den en del till.
768mb ddr.
ati 9600pro som är klockat.

Jag är lite tveksam till det...grafikkortet är nog för svagt.

Permalänk
Medlem

Okey, jag misstänkte det:( Inte mkt att göra åt då:)

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saigon
Okey, jag misstänkte det:( Inte mkt att göra åt då:)

Dessutom kräver det ju Shader 3.0.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Förstår inte problemet, hur ska spelet veta vilka knappar du vill använda till vad?

Har du aldrig använt gamepad innan till Windowsspel? man måste ju ställa in kontrollerna i princip alla spel. Plug n play syftar på att den funkar direkt i Windows, du måste fortfarande konfigurera gamepaden i dina spel. Ännu roligare va det när man använde game-porten till DOS-spel, då var man tvungen att kalibrera kontrollen för alla spel man ville använda den till men även då funkade det dåligt och joysticken förlorade sitt centerläge efter ett tags spelande.

Jo har använt min gamepad till spel i pc! men det gjorde jag i spelet! har en saitek p380! i grid så finner inte spelet kontrollen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Testpilot

Men du menar att kontrollen syns under spelkontroller i Windows? tycker det låter väldigt otroligt att den inte skulle funka i spelet isåfall.

Options -> Driving Options -> Controls sen trycker du åt höger för att gå till custom-fliken och aktivera den med enter (den fliken längst till vänster kan du inte ändra på utan den har en standardinställning). När du aktiverat custom-fliken (blir en liten röd bock på den) kan du gå upp och ner bland alla händelser och trycka enter för att sätta en annan knapp, tryck då på valfri knapp på handkontrollen så ska den knappen kopplas till den händelsen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alaskery
Alltså att den är helt normal men hos mig blir det väldigt pixligt. Vet inte hur jag ska förklara det men exempelvis om du skulle spela med upplösnngen 800 x 400 så skulle texturerna ha massa rutor.

Inställt på Hög Prestanda i drivrutinerna kanske? Vad har du för grafikkort övrigt? Om det är den i din sign (seriöst) så ligger nog felet i någon inställning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men du menar att kontrollen syns under spelkontroller i Windows? tycker det låter väldigt otroligt att den inte skulle funka i spelet isåfall.

Options -> Driving Options -> Controls sen trycker du åt höger för att gå till custom-fliken och aktivera den med enter (den fliken längst till vänster kan du inte ändra på utan den har en standardinställning). När du aktiverat custom-fliken (blir en liten röd bock på den) kan du gå upp och ner bland alla händelser och trycka enter för att sätta en annan knapp, tryck då på valfri knapp på handkontrollen så ska den knappen kopplas till den händelsen.

Tyvärr får det inte att funka!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

asså köpte spelet nyligen ren impuls grej gillar inte codemasters bilspel.. måste säga att spelet i sig är jävligt nice men f*n vilka utrbrott jag får när jag spelar de asså bilen går ju inte att kontrollera i princip även fast jag köp på lätt gas så e de ju helt omöjligt och när de väl går bra å man får in de så känns de som att alla på banan exakt alla är ute efter just mig å förstöra för mig så de sluta em att ja stänger av skiten å inte pallar...... ne ja håller mig till nfs där går de ialflall att styra bilarna någorlunda.. styrkänslan är så otroligt äcklig så man vill spy på skärmen iallfall när man sak rulla iväg.... lirar med 360 kontroll till min pc=)

Permalänk

Hmmmm, kör du utan hjälpmedel med flit eller? annars funkar det bra tycker jag. Värdelöst att köra utan hjälpmedel med tangentbord (inte omöjligt).

Har kört på xbox också med ratt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

nä ja trodde ja gjorde de men kolald enu å altl va tydligen på... kanske ba jag som e för van med nfs... asså drifting funkar finfint de tycker jag dom har gjort bra.. men de e så sjukt dåligt grepp de släpper ju i varenda kurva.. om man typ itne kör i 20..... ska ju itne va så tycker man

Permalänk

Ja, drift får man vänja sig vid. Men om man ska köra vanlig race så är Skyline kul bil.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

aa för som sagt köpte spelet av ren impuls för nån dag sen har kört typ max 5 race men kört om dom hela tiden ba för man kör iväg å blir puttad åt sidan å kvaddar hela bilen.. fast körde lite nyss de gick bättre. men det med motståndarna och det sjukt dåliga greppet stör jag mig på.. haha asså de låter som att jag är sjukt dålig på bilspel men de e jag inte... eller aa grid är jag sjukt dålig på isåfall.. dirt också och det är ju samma skapare så???

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balkansuperstar
aa för som sagt köpte spelet av ren impuls för nån dag sen har kört typ max 5 race men kört om dom hela tiden ba för man kör iväg å blir puttad åt sidan å kvaddar hela bilen.. fast körde lite nyss de gick bättre. men det med motståndarna och det sjukt dåliga greppet stör jag mig på.. haha asså de låter som att jag är sjukt dålig på bilspel men de e jag inte... eller aa grid är jag sjukt dålig på isåfall.. dirt också och det är ju samma skapare så???

Det tar ett tag att vänja sig. Det är som att lära sig att cykla ^^

Permalänk

Kör med både Gamepad och en G25:a och det går helt utmärkt, men förstår vad du menar. Jag reagerade verkligen på hur svårt det var att köra i början, men efter ett tag vänjer man sig och det går mycket bättre.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Kör med både Gamepad och en G25:a och det går helt utmärkt, men förstår vad du menar. Jag reagerade verkligen på hur svårt det var att köra i början, men efter ett tag vänjer man sig och det går mycket bättre.

Precis. Tog en del timmars spelande ^^ (för mig iaf )

Permalänk

haha jo jag förstår jag ska ge det en chans.. men det roliga va (kanske är efterbliven) första gången jag verkligen körde de va när vi va utomlands och en polare hade med sin ps3:a och jag ba a me ja provar grid å då tyckte ja de gick hur bra som helst sen nu när ja drog igång de i min plåtlåda så va de en besvikelse.. men det är nog som ni säger grabbar.. en vanesak har inte haft svårt å vänja mig förr brukar nog ta nån timma å vänja sig eller va säger ni? nu har de gått 2 dar lite bättre men fortfarande hemskt:D

Permalänk
Testpilot

Motståndarna i Grid är dock helt psykotiska och tacklar sönder dig, Codemasters har förbättrat motståndarnas AI till Dirt 2.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]