Permalänk

jag foldar på min burk nu. det var 177.92 driversarna jag inte kan använda

Permalänk
Medlem

177.92 fungerar finemang hos mig. Vad är problemet?

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

konstigt. den protesterar här. hittar bara för xp

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

oj hur hittar ni allt?? letade en bra stund

Permalänk

Hej!
Vad menar ni med "Folding" egentligen ? Är det någon slags prestanda ökning?.

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocke_totti
Hej!
Vad menar ni med "Folding" egentligen ? Är det någon slags prestanda ökning?.

http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home

Kortfattat så viker vi proteiner för att forskare ska få större förståelse för hur de fungerar. Det krävs väldigt mycket processorkraft för att göra det så om Stanford skulle göra alla simuleringar själva skulle det antingen ha blivit fruktansvärt dyrt eller tagit fruktansvärt lång tid.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

har det gett något resultat då. något som kan direkt kan kopplas till foldingen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
har det gett något resultat då. något som kan direkt kan kopplas till foldingen

http://folding.stanford.edu/English/Papers

Oj vad svårt det är att söka lite själv...

Permalänk

jo den har jag hittat. men då jag inte är utbildad läkare så fattar jag inget av det. ville bara veta om någon viste om de har kommit på något stort. som den vanlige icke läkarutbildade svensken kan fatta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
jo den har jag hittat. men då jag inte är utbildad läkare så fattar jag inget av det. ville bara veta om någon viste om de har kommit på något stort. som den vanlige icke läkarutbildade svensken kan fatta

Det mest konkreta jag kommer ihåg är denna artikel -> Molecule breakthrough could lead to anti-cancer drug.

Permalänk

Vad har jag gjort för fel? Och vad ska man ha för taggar i GPU klienten?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Ser inte bra ut. Prova att återställ överklockningen först, ibland är det så enkelt.

Har det fungerat nångång alls, eller är det första försöket nu?

Vilken grafikdrivare har du?

Du ska inte behöva några argument alls, det räcker att starta klienten.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Ser inte bra ut. Prova att återställ överklockningen först, ibland är det så enkelt.

Har det fungerat nångång alls, eller är det första försöket nu?

Vilken grafikdrivare har du?

Du ska inte behöva några argument alls, det räcker att starta klienten.

Återställt överklockningen, installerat om klienten, inget hjälper.

Kör med Catalyst 8.9...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Usch.. Det där går jag bet på. Regga dig på www.foldingforum.org och fråga proffsen där, finns ett specifikt ATI-forum.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Har du provat med flaggan -forcegpu ati_r700 ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Usch.. Det där går jag bet på. Regga dig på www.foldingforum.org och fråga proffsen där, finns ett specifikt ATI-forum.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Har du provat med flaggan -forcegpu ati_r700 ?

AAHHH, noob man är. Hade installerat XP versionen, jag kör ju Vista.

Nu ska det iallafall foldas!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Ahh

Kör så det ryker!!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Avstängd

Hej på er! får hem mitt gigabyte 4870 1 gb till torsdag eller fredag! nu undrar när jag nu ska köra gpu klienten om jag ska köra 3 single klienter på min quad i väntan på en gpu klient som inte behöver cpu kraft? eller går det köra en smp på quaden och en gpu klient samtidigt?

Ska dock köra lite tester först så man kan ställa in rätt fläkt varv på kortet och spela lite

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Ja, det går fint att köra SMP + GPU samtidigt, iaf om du kör Vista. Se till att du sätter prioriteten på SMP-klienten till "idle" i konfigurationen, och prion på GPUn till "low". På så sätt har GPU-klienten alltid högre prio och får det krut den behöver.. Resten går till SMP.

Funkar utmärkt hos mig! Jag har sett att många håller på och krånglar med att binda klienter till olika kärnor osv, men förstår inte varför.

I XP verkar GPU-klienten äta upp en hel kärna, så där är det kanske ingen bra idé att tuta på med en full SMP-klient, men jag har inte provat.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Ja, det går fint att köra SMP + GPU samtidigt, iaf om du kör Vista. Se till att du sätter prioriteten på SMP-klienten till "idle" i konfigurationen, och prion på GPUn till "low". På så sätt har GPU-klienten alltid högre prio och får det krut den behöver.. Resten går till SMP.

Funkar utmärkt hos mig! Jag har sett att många håller på och krånglar med att binda klienter till olika kärnor osv, men förstår inte varför.

I XP verkar GPU-klienten äta upp en hel kärna, så där är det kanske ingen bra idé att tuta på med en full SMP-klient, men jag har inte provat.

Ok Ska se om jag kommer ihåg hur man gjorde det räkte med att man tog bort en flagga på smp för att komma till config?

Men blir det nån konflikt mellan folding programen om gpu klienten är lite nyare?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Du startar klienten med "-configonly" så kan du skapa/editera din client.cfg

Jag har inte märkt några problem, det skall bara vara att köra!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Du startar klienten med "-configonly" så kan du skapa/editera din client.cfg

Jag har inte märkt några problem, det skall bara vara att köra!

Ok fint! drog just igång ati kortet så nu är jag med på gpu folding!

Edit.

Gpu ligger mellan 80-90 % belastning ska den inte ligga högre?

Edit igen

Osgarth dit svin nu har du dragit om mig!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Hehe, hänger du inte med i svängarna, judge?

Ja, ATI-korten utnyttjas inte tillfullo än. De kan mycket mer än vad de visar just nu, det saknas lite optimering i klienten + nya WUs som kan utnyttja fler/alla cores i ATI-processorn. Jag gissar att det jobbas febrilt på detta då Nvidia sparkar ändalykten av ATI vad gäller F@H för närvarande..

Med de senaste WU'na som var ute på försök för nån vecka sedan hade det jämnats ut betydligt. Nvidiakorten dök nedåt 3000-4000PPD styck och ATI uppåt mot samma siffror.. Så helt klart kommer ATI att bli bättre och bättre, och Nvidia sämre och sämre i takt med att det blir mer avancerade WUs.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Hehe, hänger du inte med i svängarna, judge?

Ja, ATI-korten utnyttjas inte tillfullo än. De kan mycket mer än vad de visar just nu, det saknas lite optimering i klienten + nya WUs som kan utnyttja fler/alla cores i ATI-processorn. Jag gissar att det jobbas febrilt på detta då Nvidia sparkar ändalykten av ATI vad gäller F@H för närvarande..

Med de senaste WU'na som var ute på försök för nån vecka sedan hade det jämnats ut betydligt. Nvidiakorten dök nedåt 3000-4000PPD styck och ATI uppåt mot samma siffror.. Så helt klart kommer ATI att bli bättre och bättre, och Nvidia sämre och sämre i takt med att det blir mer avancerade WUs.

Nu är jag med har ju börjat folda på mitt 4870 som jag fick idag!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Härligt.. Det är ju ett så trevligt kort i övrigt också.. Jag spelar på ett 4870x2 sedan en tid tillbaka, och det har lyft upplevelsen något så förb..

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Härligt.. Det är ju ett så trevligt kort i övrigt också.. Jag spelar på ett 4870x2 sedan en tid tillbaka, och det har lyft upplevelsen något så förb..

Sant är helnöjd med mitt!

Hoppas nu bara det kommer en bra klient för ati som verkligen pressar kortet!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth

Med de senaste WU'na som var ute på försök för nån vecka sedan hade det jämnats ut betydligt. Nvidiakorten dök nedåt 3000-4000PPD styck och ATI uppåt mot samma siffror.. Så helt klart kommer ATI att bli bättre och bättre, och Nvidia sämre och sämre i takt med att det blir mer avancerade WUs.

Jag måste spräcka bubblan för dig. nVidiakorten dök inte alls med 3000-4000PPD med de nya WU. Det är mer av runt 1000-1500PPD som mest om man tittar runt. Sedan kan jag själv bekräfta detta själv med 9600GT och 9800GTX+. AMD kort har fått en viss förbättring med PPD men tom med de nya core för AMD kort och nya WU för nVidia så ligger t ex 9800GTX+ PPD några hundra PPD över HD4870.

Sedan om AMD blir bättre och bättre är ovisst.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Det var vad jag menade, men jag uttryckte mig kanske lite luddigt.

Alltså, med de nya enheterna landar både Nvidia och ATI på ca 3000-4000PPD, vilket är som du säger, ett minus på ca 1000-1500PPD för Nvidia.

Jag tycker inte det är så ovisst att ATI blir bättre. Vi vet redan att majoriteten av streamprocessorerna i t.ex. ett 4870 inte utnyttjas, och vi vet också att med de nya WU'na går iaf G92 i botten med sina 112-128 shaders. I takt med att WU'na blir större och bättre parallelliserade kommer därför ATI att gå upp, och Nvidia gå ner. Däremot lär GTX 260/280 gå framåt, med sina betydligt fler shaders.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Det var vad jag menade, men jag uttryckte mig kanske lite luddigt.

Alltså, med de nya enheterna landar både Nvidia och ATI på ca 3000-4000PPD, vilket är som du säger, ett minus på ca 1000-1500PPD för Nvidia.

Jag tycker inte det är så ovisst att ATI blir bättre. Vi vet redan att majoriteten av streamprocessorerna i t.ex. ett 4870 inte utnyttjas, och vi vet också att med de nya WU'na går iaf G92 i botten med sina 112-128 shaders. I takt med att WU'na blir större och bättre parallelliserade kommer därför ATI att gå upp, och Nvidia gå ner. Däremot lär GTX 260/280 gå framåt, med sina betydligt fler shaders.

Du glömmer att AMD's och nVidias shader är inte likvärdiga. Teknologin hur shaders är uppbyggda är olika för chip från nVidia och AMD.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."