Är det något du undrar över angående din CPU?

Permalänk
Medlem
Citat:

Provat att höja FSB till tex 300 för att se vad som händer?

Ska mixtra lite med vcoren och FBS:n, kommer med edit. Btw, någon skillnad på om jag t ex sänker multipeln till 9 och höjer FBS:n ytterligare?

Visa signatur

Intel C2D E4500 2,20GH @ 3,0GHz + SuperSilent Freezer 7 PRO | Gigabyte GeForce 8800GT 512MB+Accelero S1 rev2+Turbo Module | 2048MB DDR2 PC6400 CorsairXMS2 | 400W FSP 120mm Bulk | Cooler Master Elite 331 | Win7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vacko
Ska mixtra lite med vcoren och FBS:n, kommer med edit. Btw, någon skillnad på om jag t ex sänker multipeln till 9 och höjer FBS:n ytterligare?

Så kan du göra för att se ifall du nått en FSB-vägg eller ej.

Har du otur kan du ha nått din gräns, men jag vet inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Grafik

Skriva ngt om stödet för fler än ett grafikkort?

Typ;

Fler än ett grafikkort?

Skall du/planerar du köpa fler än ett grafikkort?

Tänk då på att moderkorten har olika Chipset, de vanligaste är Intel/Amd och Nvidia. Om du vill ha två eller fler grafikkort på ditt moderkort så Måste du köpa kort med likadan grafikprocessor. Har ditt moderkort ett Chipset från Intel/Amd, så Skall du köra Crossfire. Vilket innebär grafikprocessorer från ATi.
Har ditt moderkort däremot ett Chipset från Nvidia, så skall köra SLI. Och med det innebär grafikprocessorer från Nvidia.
En annan viktig sak man skall tänka på i detta sammanhang är att säkerhetsställa att de grafikkorten Du vill köpa är Crossfire resp. SLI kompatibelt beroende då på Vilket Chipset Du har på moderkortet.

Idag stöder de flesta nya moderkort möjligheten att placera 2 eller flera grafikkort på ett o samma moderkort. Beroende på vilket moderkort du har, kan bandbredden variera mellan 4-16 x bandbredden/grafikkort när du använder de två olika metoderna;
Crossfire ( ATI )
SLI ( Nvidia )

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Snyggt, nu är det med!

La även till lite om minnen, hastighet och kombinationer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Snyggt, nu är det med!

La även till lite om minnen, hastighet och kombinationer.

Snyggt det blev

Angående ström;
Eftersom jag inte haft ngt direkt behov att kolla min strömförsörjning; så har jag dålig koll på Vilka Webbsidor man kan kolla Just Detta. Men det kanske finns ngn klokare som kan lägga in en eller flera länkar till dessa "Tester" på webben

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Snyggt det blev

Angående ström;
Eftersom jag inte haft ngt direkt behov att kolla min strömförsörjning; så har jag dålig koll på Vilka Webbsidor man kan kolla Just Detta. Men det kanske finns ngn klokare som kan lägga in en eller flera länkar till dessa "Tester" på webben

Ah, just det, bra idé.

Skulle nog vara bra med en "hur många watt behöver/drar min dator"-sida som verkligen kan räkna rätt/bra!

Permalänk
Medlem

mmm...

Sen kom jag även o tänka på Sommarhalvåret...Minns du Alla J**la trådar om Värme i burkarna?
Då en del,,,Inte riktigt förstod att Om rummets temp höjdes 10 grader, så höjs även tempen på burken och dess delar^^

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
mmm...

Sen kom jag även o tänka på Sommarhalvåret...Minns du Alla J**la trådar om Värme i burkarna?
Då en del,,,Inte riktigt förstod att Om rummets temp höjdes 10 grader, så höjs även tempen på burken och dess delar^^

Haha, just fan, givet, det ska med!