XFX GeForce GTX 280 3995kr

Permalänk
Medlem

XFX GeForce GTX 280 3995kr

Hejsan!

Jag söker efterlösning!

jag köpte XFX GeForce GTX 280 från komplett för en vecka sen för 3999kronor http://www.gameguru.in/images/xfx-geforce-gtx-280-1.jpg

4000 TUSEN FÖR grafikkort som ska klara alla spel utan problem?

Jag har fått FAR CRY 2 och den klarar inte av far cry2 inte ens need for speed undercover?

Jag är hur förbannad som helst!

Det finns grafikkorrt som kostar inte ens 2000 tusen som klarar car cry2 galant?

Vad kan felet vara?

Har det med modekort eller installationen och göra?

Grafikkortet har två st pci sladdar som är inne och det är inte där problemmet ligger?

Jag är så förbannad på att grafikkortet inte vill och inte riktigt klarar av de krav jag ställer!

Nu kommer ni alla ställa den här frågan: har du installareat rätt drivritin?

Ja det har jag från skivan som följer med också uppdaterat från --> http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x64_181.22_whql_uk.ht...

Så snälla vad kan jag göra?

Meddelanden som kommer upp när jag kör far cry2 är att den säger bildskärms drivrutinerna är inte installerade eller den säger slutade svara, jag har en spliterny dell 24 tums och har installerat drivrutin till den med.

Jag har testat koppla skärmen med vga och dvi kontakt också och testat spelen.

jag har till och med far cry 2 på lägsta LOW asså på inställningar...

TRÅKIGT TRÅKIGT...

Kan det vara hårdvaran som det är problem på?

Permalänk
Medlem

Nägget är på hur många W?
Vad har du för processor?
När du avinstallerar drivrutinen så andvänd en "driver cleaner" innan du lägger in "181.22".

Visa signatur

Comp Spec's --> Enough...

Permalänk
Inaktiv

Beskriv din dator?

Permalänk
Medlem

du kan ju inte räkna med att någon vet vad felet är då du inte ens skriver vad du har för övriga komponenter.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Skumt. Jag sitter på ett XFX GTX 260..NFS/FARCRY2 flyter på för mig

Visa signatur

Q9450 | Gigabyte GA-X48-DS5 | XFX GTX260 | Dominator 4GB 8500 | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair TX 750w | Antec P182B | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Windows XP x64 Edition

Permalänk
Medlem

Låter väldigt skumt då jag kunde köra Far Cry 2 i 1920x1200 maxat utan problem med ett 8800 Ultra. Far Cry 2 är dessutom känt för att vara väldigt Nvidia vänligt...

Men som andra påpekat; beskriv gärna dina komponenter.

För övrigt hade jag problem med min uppgradering till 8800 Ultra från 7900GTX. Drivrutinerna hängde inte med och det slutade med att jag ominstallerade Vista. Gjorde susen!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

jag skulle tro att det är din cpu som flaskar, har du en p4 kan du inte räkna med att datorn är bra med ett snabbt grafikkort

Permalänk
Medlem

ej p4 utan i7 processor med 4 kärnor

Hejsan!

Jag menar det alltså att just 280 är ju far cry vänlig och det borde funka!

Nät agget är på 750 vart kan jag tanka ner driver cleaner ?

processor : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=391447&CKS=PCW

och modekortet är : *Bort*

ram minne : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=393859&CKS=PCW

jag har inte ens haft datorn i en vecka, asså allting är spliterny!

nu vill komplett att jag skickar in datorn!

Så tråkigt, det är det jobbiga när man näthandlar!

Hade jag köpt den i butik kunde jag gå dit med den!

men men..

nu vet ni iallafall vad jag har för processor och modekort och ramminne!

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: Varför i jösse namn länkade du till ett crackat program?

Permalänk
Sötast

Du lär ju ha gjort något konstigt iaf.

Permalänk
Medlem

konstigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Du lär ju ha gjort något konstigt iaf.

Hallå kära user!

Nej men vad är det för fel jag har gjort då?

jag menar jag har haft hur många grafikkort och datorer som helst tidgare, och det här har jag aldrig sett..

Köpte en dator från siba till lillsyrran enkel hem dator, men ngn billig grafikkort från Nvidia nu kommer jag inte på vad det är exakt för grafikkort, testade far cry2 den funkar utmärkt

och datorn köptes för 5000, och jag menar bara grafikkortet kostar 4000 tusen!

Jag vet ej vad det är för fel!
har ägt datorn några dygn bara!

Komplett brukar rekomendera swe clockers
när det gäller såna här frågor!

jag menar har komplett och sweclockers ett samarbete?

Får sweclockers pengar från komplett för detta?

Permalänk
Medlem

Har du testat ditt 280 i någon annan dator för att se om det är det som felet ligger hos? Eller sätta i ett gammalt grafikkort för att se om det funkar bättre?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

åh!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Har du testat ditt 280 i någon annan dator för att se om det är det som felet ligger hos? Eller sätta i ett gammalt grafikkort för att se om det funkar bättre?

jag är ingen datorbyggare direkt och inte riktigt mycket tid för att hålla på det sättet!

jag tycker att köper man en ny dator så ska alltså företaget kunna erbjuda bra produkt som kunden är nöjd med helt enkelt!

Nu vet jag till nästa gång iallfall..

Permalänk
Medlem

Alla rätta drivisar?

Permalänk
Medlem

sötis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Alla rätta drivisar?

Jag det är det, det är väldigt tråkigt,
ångrade att jag la ut 3999 för ett grafikkort
ändå så spelar jag inte och när jag gör det
väldigt sällan!

nej men det är rätt asså drivrutinerna är rätt installerade...

Permalänk

Go oss lite info så vi kan hjälpa dig väl!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

kör en formatering och ominstallation av OS, så kanske det funkar. installera de senaste drivrutinerna på en gång efter ominstallationen, dvs använd ej skivorna du fick med

Permalänk
Medlem

Info..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downiey
kör en formatering och ominstallation av OS, så kanske det funkar. installera de senaste drivrutinerna på en gång efter ominstallationen, dvs använd ej skivorna du fick med

Jag funderade över det också faktiskt!

Jag kanske får vänta med det lite, eftersom jag har lite jobb som jag måste göra klart på datorn!

Men om problemmet fortf kvarstår, så måste jag skicka tillbaka grafikkortet, och då kommer jag kräva att jag inte vill ha samma grafikkort så kanske jag tar en DH 4870 istället 512 eller 1GB..

Garfikkortet i sig är väldigt tyst, jag öppnade chassit och höll för chassi fläktarna och grafikkortet låter inte lika mycket som processor fläkten..

Permalänk
Medlem

info?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av almightymojo
Go oss lite info så vi kan hjälpa dig väl!

Vad vill du ha för info?

Permalänk

Oops såg inte att du hade postat det, sorry!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

har du eller komplett byggt datorn?

Permalänk
Medlem

inte jag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downiey
har du eller komplett byggt datorn?

komplett byggde självdatorn!

Hade jag själv byggt den, och skulle vara på den nivån så tror jag inte att jag skulle skriva i denna forum för kylning och fläktar.

Permalänk

GTX 280 använder sig av en 6-pin + en 8-pin va?
Sitter allt klokt i?

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Om det inte är fel på drivrutinerna är kortet defekt.

Jag tror att ominstallation av OS löser allting, (som vanligt) så slipper du skicka in den, och kan spela idag

Permalänk
Musikälskare

Ominstall av OS ja, tycker det låter som en bra ide

Nått man alltid ska prova om det blir vajsing med drivvar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hehe ursäkta mig men om du inte spelar så ofta varför i hela friden har du köpt ett grafikkort för 4000. Jag har samma grafikkort men dock inte satt i det än väntar på mitt nättagg. hursomhelst så sitter jag på ett 8600 gt 256 mb och det flyter på riktigt bra på farcry 2. vissa inställningar på high och resten medium.

Permalänk
Sötast

Re: konstigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spexat
Hallå kära user!

Nej men vad är det för fel jag har gjort då?

jag menar jag har haft hur många grafikkort och datorer som helst tidgare, och det här har jag aldrig sett..

Köpte en dator från siba till lillsyrran enkel hem dator, men ngn billig grafikkort från Nvidia nu kommer jag inte på vad det är exakt för grafikkort, testade far cry2 den funkar utmärkt

och datorn köptes för 5000, och jag menar bara grafikkortet kostar 4000 tusen!

Jag vet ej vad det är för fel!
har ägt datorn några dygn bara!

Komplett brukar rekomendera swe clockers
när det gäller såna här frågor!

jag menar har komplett och sweclockers ett samarbete?

Får sweclockers pengar från komplett för detta?

Really?

Köpte du datorn för 5000 kr, och grafikkortet var 4000kr av summan?

Alltså kostade en i7 920, 6GB och ett piratkopierat program till moderkort 1000kr? (ja, länken)

Inte konstigt att något är fel

Permalänk

Antagligen så menade han att den andra datorn kostade 5000kr sammanlagt och att hans grafikkort självt bara kostade 4000kr och att det då känns väldigt konstigt att den presterar sämre xD

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.24Ghz | Gigabyte GA-EP45 DS3 | 4GB OCZ 800Mhz | XFX GTX 260 Core 216 @ 666Mhz/2300Mhz | WD Caviar Black 1TB | Antec Nine Hundred | Corsair VX550W

Permalänk
Medlem

Har du satt i en gammal HD med ett redan installerat OS på eller kom datorn med en ny HD som du har installerat Windows på själv ?
Om du bara har tryckt i en gammal HD med ett redan installerat OS så MÅSTE du installera om det. Annars kan du till 90% fetglömma att den kommer funka som den ska...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Skulle du inte bara kunna skriva dina komponenter väldigt fort ( inte länka ), berätta vad felet är, funkar datorn kast förövrigt ? 3dmark ? andra spel ?

Datorn kanske är inställd i Vista att den ska på väldigt snålt, dock borde inte det göra så mkt.

Provar rensat grafik drivrutinerna och kört in dom i gen ?

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Avstängd

Sanslöst prova installera om ditt OS och se om det funkar efter det kan du spotta o fräsa om det ej funkar!

Sätter man i nytt gfxkort ska man enligt mej formatera sin dator....