Permalänk

P4A lr P4B

Jag undrar om det spelar någon roll vilken av A och B jag väljer till mitt nya system. Kommer ha PC3200 minnen...

Alltså, ska jag välja 400mhz som minnet lr 533???

Visa signatur

||

Permalänk

det spelar ingen roll du kan köra med vilken som.. men om du tar en B som har högre systembus kommer du få högre prestanda.. men då är det viktigt att du väljer ett moderkort som klarar det..

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk

Oki, tack...

Visa signatur

||

Permalänk

Det blir 533mhz:aren

Visa signatur

||

Permalänk
Medlem

Sen om du vill klocka upp i höga mhz antal så väljer du A

Permalänk

för att?

Visa signatur

||

Permalänk

a kör på låg systembus vilket gör att det kan vara lättare o komma upp i en högre CPU hastighet.. tänk på att en 2.4A och en 2.4B är det rätt stora prestandaskillnader... så att en 2.6B kanske spöar en 2.8A i rätt många tester...
---
PS. Galentok --> så brukar en 2.26 CPU komma upp till 3.0 med bra kylning (2898 medel på oc.com) visa mej den 2.2 som äns kommer upp i närheten av det med luftkylning..
--
jag står kvar vid mitt tips jag ska nämligen lägga mina slantar på en B !

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Anledningen att du kan klocka A i högre mhz antal är ju för att multipliern är högre... och det är lägre fsb från början...

Permalänk

eftersom 2.2 kommer upp i nästan samma hastighet (i medel ett par hundra Mhz mindre) så är 2.26 ett bättre val eftersom du får en snabbare systembus --> bättre prestanda pga av ökad minnesbandbredd

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det var det jag trodde me Galentok... A ligger på 24*100 medans B ligger på 18*133 så tar jag A borde jag enkelt få upp den i ca 3.3 (24*133) medans multiplern bara går till max 22 lr vad jag hört på B...

Rätta mig om jag har fel

Visa signatur

||

Permalänk

3.3Ghz klarar du inte utan extrem kylning.. vatten +peltier eller en groteskt bra vatten... runt 3 är mer rimligt.. men tänk på att
17x170=2890
24x120=2880
i detta läge utklasssar B versionen A även om du når upp till 3Ghz med A så tror jag B ger bättre prestanda.. men om det enda du är ute efter hög CPU frekvens kanske A är ett bättre val men jag är inte så säker..

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk

oki, jag tar B

Visa signatur

||

Permalänk

iofs kommer jag max upp i 166fsb med moderkortet, blir inte klok på detta... skulle varit monopol så att det bara fans ett alternativ

Visa signatur

||