Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

16GB1

* Färdig att skickas: Inom 24 timmar
* Gratis frakt
* 3.595,00 kr

**** http://store.apple.com/se/browse/home/shop_ipad/family/ipad?m...

Såpass ?
Nu blev jag lite förvånad. Vad ska de då göra med alla gamla Ipads som är sämre och säljs till ett dyrare pris ?
Prisdumpa dem ?

Edit : Aha, det var de gamla Ipadsen du länkade till. Bra mycket billigare där än på tex Elgiganten och liknande ställen där den billigaste går för runt 4500 kr.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Såpass ?
Nu blev jag lite förvånad. Vad ska de då göra med alla gamla Ipads som är sämre och säljs till ett dyrare pris ?
Prisdumpa dem ?

Det han länkar till är ju första generationen. IPad2 kommer ju kosta mer än så, finns ju som sagt ingen poäng att fortsätta sälja iPad1 i annat fall. Det är ju precis som de gör med sina telefoner, sänker priset på förra generationen och lägger den nya på samma pris som den äldre tidigare hade.

Permalänk
Medlem

Hade kanske köpt en om den hade 1280+ i upplösning. Då hade den nämligen fyllt fler fler funktioner. Får se vad priserna blir och om konkurrenterna kommer prisdumpa efter det...

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Jag har läst om retina display och mini usb/thunderbolt och den har inget av dessa ?
Hoppas den inte blir för smal bara vilket den ser ut att vara

jo den har retina display den nya 2'an. Jag vet inte om den har thunderbolt med den har en minidisplay ut som stödjer 1080p vilket troligtvis är thunderbolt.

Permalänk
Skrivet av thowsen:

jo den har retina display den nya 2'an. Jag vet inte om den har thunderbolt med den har en minidisplay ut som stödjer 1080p vilket troligtvis är thunderbolt.

stod inget i första inlägget så därför trodde jag det inte var retina men det låter ju bra om den har det !. Hoppas det kommer adaptrar så man kan koppla det till tvn via hdmi

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av thowsen:

jo den har retina display den nya 2'an. Jag vet inte om den har thunderbolt med den har en minidisplay ut som stödjer 1080p vilket troligtvis är thunderbolt.

Har du några källor på dina påståenden?

Mini displayport? Thunderbolt? Retina display?

Det finns ett tillbehör som gör att man får hdmi-ut genom den vanliga porten.

Du vet väl att displayport och Thunderbolt inte har något med varandra att göra?

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem

Ingen annorlunda skärm på ipad2 från ipad. ingen displayport eller thunderbolt, och hdmi output(1080p) genom extra kabel för 39$ fungerar även med gamla ipad,ipod touch och iphone 4 docka bara upp till 720p.

Permalänk
Medlem

Hur stort internminne har ipad2:an?
Enligt vissa så har den fortfarande bara 256mb ram. Stämmer verkligen detta?? Iså fall så är det riktigt dåligt iom att iphone 4 har 512Mb och dessutom är fjolårets modell.

Är faktiskt sugen på en "padda 2:a", men visar det sej att internminnet fortfarande är 256mb, så går den fetbort.

Är det någon vet mer om internminnets storlek?

Permalänk
Medlem

Nej, ipad 2 har inte retina display
Nej, ipad 2 har inte thunderbolt
Nej, ipad 2 har inte mini display port
Nej, ipad 2 kommer inte kosta 3595 kr

Vad gäller minnet så ryktas det om 512 MB:
http://www.appleinsider.com/articles/11/03/03/apples_a5_cpu_i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peth:

Nej, ipad 2 kommer inte kosta 3595 kr

Vad grundar du det på?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bha*:

Vad grundar du det på?

Tja, varför skulle de sälja sin nya modell till samma pris som de billigaste varianterna av den gamla ?
Ingen skulle väl isåfall köpa någon "gammal" Ipad, som ju fortfarande säljer bra.
Enda alternativet vore då att sänka priset på de gamla Ipadsen rejält, men att sälja saker till låga priser är inte riktigt Apples grej..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Ingen USB?
Ingen retina skärm?
Inte flash stöd?

Fyfan vad dåligt!

Permalänk
Skrivet av Peth:

Nej, ipad 2 har inte retina display
Nej, ipad 2 har inte thunderbolt
Nej, ipad 2 har inte mini display port
Nej, ipad 2 kommer inte kosta 3595 kr

Vad gäller minnet så ryktas det om 512 MB:
http://www.appleinsider.com/articles/11/03/03/apples_a5_cpu_i...

förlåt men säger de inte att de använder samma typ av display som finns i iphone 4 dvs retina display?
angående det med thunderbolt, så hade jag fel. fick det lite om bakfoten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thowsen:

förlåt men säger de inte att de använder samma typ av display som finns i iphone 4 dvs retina display?
angående det med thunderbolt, så hade jag fel. fick det lite om bakfoten.

Ja båda har samma typ av skärm, alltså IPS. Retina är bara ett namn de gett skärmen i iPhone 4/iPod touch G4 pga den höga pixeltätheten eftersom retina är näthinna på bland annat latin och engelska.

Permalänk
Skrivet av Jenz1992:

Ja båda har samma typ av skärm, alltså IPS. Retina är bara ett namn de gett skärmen i iPhone 4/iPod touch G4 pga den höga pixeltätheten eftersom retina är näthinna på bland annat latin och engelska.

förlåt men; med andra ord? det är en retina skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thowsen:

förlåt men; med andra ord? det är en retina skärm?

Nej retina är ingen skärmteknik. Bara ett namn de gett en skärm med 326 ppi eftersom ögat inte kan urskilja enstaka pixlar. Kommer inte exakt ihåg hur det var men det visade sig att det inte riktigt stämde. Pixeltätheten på iPad är enbart 132.

Permalänk
Skrivet av Jenz1992:

Nej retina är ingen skärmteknik. Bara ett namn de gett en skärm med 326 ppi eftersom ögat inte kan urskilja enstaka pixlar. Kommer inte exakt ihåg hur det var men det visade sig att det inte riktigt stämde. Pixeltätheten på iPad är enbart 132.

ok tack så mycket, kan bero på att jag tittade på den lite för snabbt när klockan var lite för sent för mitt eget bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dosman:

Det stämde inte för folk med väldigt bra syn men för medelmåttig syn så stämde det ganska bra.

Hur kommer det sig att Ipaden har bättre touch-precision än t.ex. Xoom. Använder Apple bättre hårdvara eller beror det på att Apple har bättre mjukvara? Nån som är insatt i touch pads? Har Apple patent på någon speciell teknik som Google inte kan implementera i Android?

Har du nå källa på att touchen är bättre? Har inte läst något om Xooms touch. Ipad 2 verkar skitnice men saknar ju fortfarande ett riktigt tablet OS. En lista ikoner är inte bra nog. Tyvärr, jag kräver bättre på den fronten.

Dock är ju priset faktiskt jävligt vettigt, mycket hårdvara får pengarna kan jag anse.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Av de recensioner jag har läst motsvarar känsligheten på Xoom den på iPad men det kan nog vara så att då iOS är bättre optimerat för iPad än Honeycomb verkar vara för Xoom så kanske mjukvaran är mer responsiv? Legat lite mellan Xoom och iPad 2 nu men i slutändan får det nog bli en iPad, tilltalar mig inte att vänta tills det finns tillräckligt många bra/användbara apps för Xoom innan jag köper en sån