Köpte detta Sparkle GTX580 GURU på CDON...hur långt är det?

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Men är inte MSI-kortet längre?

Enligt INET är Twinfrozer II 27cm...vet inte om Twinfrozer III är längre...har ju större fläktar 90cm istället för 80cm...

jo jag såg det nu, det är ca 30 cm långt.
men ni tror inte som tidigare sagt att det går sticka in sparkle emellan hårddiskvaggorna?

Permalänk
Skrivet av PCnörden:

jo jag såg det nu, det är ca 30 cm långt.
men ni tror inte som tidigare sagt att det går sticka in sparkle emellan hårddiskvaggorna?

Jo jag tror det...men inget är ju säkert:)

Edit: Jag har inga problem längre...köpte ett Corsair Carbide 500R...där får nog kortet plats:)

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_carbide_500r_tower_no_ps...

Även det oslagbart pris...CDON har verkligen fina priser:) Samma låda kostar 1150 hos INET...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Jag tackar så mycket för hjälpen.:)
men det blir nog twin frozr 2 eftersom jag vet inget om sparkle och jag letade upp att det bara var 1 års garanti vilket känns lite för lite. Har tänkt att ha detta i 2 år och kanske överklocka lite och då känns det lite osäkert med bara 1 år.

har jag tur sjunker gtx 580 lite till när gtx 670 kommer

Permalänk
Skrivet av PCnörden:

Jag tackar så mycket för hjälpen.:)
men det blir nog twin frozr 2 eftersom jag vet inget om sparkle och jag letade upp att det bara var 1 års garanti vilket känns lite för lite. Har tänkt att ha detta i 2 år och kanske överklocka lite och då känns det lite osäkert med bara 1 år.

har jag tur sjunker gtx 580 lite till när gtx 670 kommer

Du menar för SLI? Är ganska övertygad att mkt lägre än 2414kr ink rabatt och frakt det blir nog svårt att hitta...ja vem vet kanske någon väljer att sälja dem för neråt 2000kr men det tvivlar jag på:)

Inets billigaste GTX580 kostar ju 2999kr...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Du menar för SLI? Är ganska övertygad att mkt lägre än 2414kr ink rabatt och frakt det blir nog svårt att hitta...ja vem vet kanske någon väljer att sälja dem för neråt 2000kr men det tvivlar jag på:)

Inets billigaste GTX580 kostar ju 2999kr...

Jo jag såg att den var billigare på inet men tar man 5% rabatt blir det bara 30 kr skillnad, ska köpa på cdon för jag ska köpa fractal r3 har jag tänkt också.
Men nu när twin frozr 3 inte passar så får jag betala lite mer för twin fozr 2.:(

fractal r3 699kr-5%=ca 664 kr, sparar då in de ca 30kr.

eller ska jag ta twin frozr 3 och såga av den övre hårddisk buren för att få plats med grafik kortet?

Permalänk
Skrivet av PCnörden:

Jo jag såg att den var billigare på inet men tar man 5% rabatt blir det bara 30 kr skillnad, ska köpa på cdon för jag ska köpa fractal r3 har jag tänkt också.
Men nu när twin frozr 3 inte passar så får jag betala lite mer för twin fozr 2.:(

fractal r3 699kr-5%=ca 664 kr, sparar då in de ca 30kr.

eller ska jag ta twin frozr 3 och såga av den övre hårddisk buren för att få plats med grafik kortet?

Måste du köpa ett Fractal R3 då? Varför tar du inte ett Corsair Carbide 500R Svart....kostar normalt 1150kr...de säljer det för 599kr nu på CDON... oslagbart!

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_carbide_500r_tower_no_ps...

Läs denna review...
http://www.guru3d.com/article/corsair-carbide-500r-review/

Chassit tar grafikkort som är 31.6cm långa:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Måste du köpa ett Fractal R3 då? Varför tar du inte ett Corsair Carbide 500R Svart....kostar normalt 1150kr...de säljer det för 599kr nu på CDON... oslagbart!

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_carbide_500r_tower_no_ps...

jo men jag letar efter ett ljuddämpat tyst chassi med stilren design och då är r3 det bästa jag hittade, antingen den eller coolermaster silencio men jag gillade inte riktigt dess lösningar på vissa saker.

Permalänk
Skrivet av PCnörden:

jo men jag letar efter ett ljuddämpat tyst chassi med stilren design och då är r3 det bästa jag hittade, antingen den eller coolermaster silencio men jag gillade inte riktigt dess lösningar på vissa saker.

Ah...ok...jag skall ha det till grabben...han bryr sig inte om ljuddämpning eller stilrent...bara grejorna får plats och det är bra kylning!
Men Corsair Carbide 500R är inget dåligt chassi...läs reviewn jag länkade till

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Ah...ok...jag skall ha det till grabben...han bryr sig inte om ljuddämpning eller stilrent...bara grejorna får plats och det är bra kylning!
Men Corsair Carbide 500R är inget dåligt chassi...läs reviewn jag länkade till

jo det är inget dåligt chassi och det ser helt okej ut men det uppfyller inte riktigt alla de krav jag ställer.

Permalänk

denna sparkel vad har dne för hastigheter är den stock klockad eller är den i par med MSI´s GTX twinfroz III ?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

denna sparkel vad har dne för hastigheter är den stock klockad eller är den i par med MSI´s GTX twinfroz III ?

Standardklockad...772mhz...Twinfrozer III är 810mhz...men 40mhz gör ingen märkbar skillnad

Fördel Sparkle:
300kr billigare

Fördel MSI:
2år garanti samt nog bättre kylning (vet ej då jag inte hittar review på Sparklekortet)

Edit: Båda korten kostar nu 3490kr på CDON...:(

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Det är iaf bra för dig då jag har nöjet att meddela att det idag kostar 3490:- !
Själv slog jag till på ett från MSI igår för 2650:- som även det gick upp i pris idag till 3490:-.
Så jag ville bara passa på att tacka och bocka TS för denna tråd.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 @ 4.2GHz, Cooler: MasterLiquid ML240 Mirror <> GPU: Gigabyte 3080 Vision <> RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16Gb 3600MHz <> Skärm: Samsung Odyssey C27JG56 1440p.

Permalänk
Skrivet av Razorcake:

Det är iaf bra för dig då jag har nöjet att meddela att det idag kostar 3490:- !
Själv slog jag till på ett från MSI igår för 2650:- som även det gick upp i pris idag till 3490:-.
Så jag ville bara passa på att tacka och bocka TS för denna tråd.

Japp vi hade tur:)

Nu får vi hoppas att vi får dem snabbt...och att de funkar bra:)

Jag köpte även detta chassi...
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_carbide_500r_tower_no_ps...

Kostade 599kr i helgen:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

jag köppte ochså ett Sparkle och efter jag läste här blir jag fundersam om de får platts. pratades så mycke om olika länder utan att riktigt komma fram till hur lång t de va. jag har ett Antec P180. de får ju garanterat plats om man tar ut hårdiskburen men jag har diskar i mina så vill hälst inte de.

pcb vet jag inte vad e står för men den är 27, som nån sa är de kortet som är så långt å själva kylaren stiker ut utan för de.

har inte hört nått om Sparkle värken bra eller dåligt nån som haft problem eller funkar de lika bra som alla andra. menar ett kort strular la antinge direkt eller inte alls inte efter ett år

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

HAHA...Epicfail! Jag tänker inte säga hur länge jag suttit och sökt och läst på nätet (du skulle skratta ihjäl dig:))....sökte även på 570-modellen...
Även på tyska sidor och andra suspecta språk:D
Men jag sökte bara på namnet ej artikelnummer:D

Tack!!!

Tror ni man kan såga av den biten som sticker ut? 27cm är max vad grabbens låda tar utan att skära av hårddiskburarna...PCB 26,7 låter ju bra:)

kapa plastbiten som sticker ut om det inte sitter någon kylarfläns under den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

kapa plastbiten som sticker ut om det inte sitter någon kylarfläns under den

så kan man göra sitter inget under där då eller, går ju inte se på bild. får se vill inte uppna mittpaket innan jag vet så jag kan använda ångerrätten

nån som vet max längd i ett p180 cassi med hådiskar i

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Skrivet av MrMyxo:

så kan man göra sitter inget under där då eller, går ju inte se på bild. får se vill inte uppna mittpaket innan jag vet så jag kan använda ångerrätten

nån som vet max längd i ett p180 cassi med hådiskar i

http://store.antec.com/Product/enclosure-performance_one_seri...

Enligt denna 241mm...så det blir trångt:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

fast de är inte ett mini jag har, jag har ett som heter typ mid fultower eller nåt sånt står ju inte

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av MrMyxo:

fast de är inte ett mini jag har, jag har ett som heter typ mid fultower eller nåt sånt står ju inte

Finns inte på deras egna sida...jag hittar det inte iaf...det heter inte P183?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Finns inte på deras egna sida...jag hittar det inte iaf...det heter inte P183?

nä de är den första utgåvan men får ta å testa när kortet kommer istället. får la flyttda diskarna till 5.25 platseran i värsta fall

tackar för försöken iaf

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk

Tjacka osså detta kortet när de var på rea å de funkar väl rätt så bra...men jag hittar inte vart man ställer in shader clock i afterburner? Nån som vet hur man får fram den skiten? Aaaahhh hittat! najs!

Permalänk
Skrivet av lillanisse:

Tjacka osså detta kortet när de var på rea å de funkar väl rätt så bra...men jag hittar inte vart man ställer in shader clock i afterburner? Nån som vet hur man får fram den skiten? Aaaahhh hittat! najs!

Va har du fått ditt!? Verkar det bra? CDON har ju inte skickat mitt ännu...:(
Vad då rätt så bra...inte kanonbra då?

Hur beter sig den spacade fläkten vid överklockning? Du menade Sparklekortet va?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Va har du fått ditt!? Verkar det bra? CDON har ju inte skickat mitt ännu...:(
Vad då rätt så bra...inte kanonbra då?

Hur beter sig den spacade fläkten vid överklockning? Du menade Sparklekortet va?

Asså ja rätt så tyst tycker jag och verkar klocka helt okay...inte kört så hårt med det än men de kommer nog. Dock verkar det vilja throttla lite då å då av nån anledning!:p

Permalänk
Skrivet av lillanisse:

Asså ja rätt så tyst tycker jag och verkar klocka helt okay...inte kört så hårt med det än men de kommer nog. Dock verkar det vilja throttla lite då å då av nån anledning!:p

Throttla...pga värme då...klockar den ned sig automatiskt då?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Throttla...pga värme då...klockar den ned sig automatiskt då?

ja precis och detta lite då å då utan att det är mer än säg 78 grader eller nått, ibland lägre.

Permalänk
Skrivet av lillanisse:

ja precis och detta lite då å då utan att det är mer än säg 78 grader eller nått, ibland lägre.

Hur upplever du det då...får du drop i spel eller fryser grafiken?
Upplever du detta när du klockat kortet eller när det är oklockat?
Mina grejor är äntligen postade idag...kanske får jag dem imorgon...verkligen sugen på att testa kortet:)

Jag tänker dock inte klocka kortet då det skall sitta i lillgrabbens rigg...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Hur upplever du det då...får du drop i spel eller fryser grafiken?
Upplever du detta när du klockat kortet eller när det är oklockat?
Mina grejor är äntligen postade idag...kanske får jag dem imorgon...verkligen sugen på att testa kortet:)

Jag tänker dock inte klocka kortet då det skall sitta i lillgrabbens rigg...

Aha nej fan det är bara när jag dratt på med volt å ökat på coren som jag märkt att det throttlat. Körde 3dmark11 och fick 6700 allt original. Sen drog jag upp coren till 840 och fick 7200 och sen till 860 men då fick jag 6700 igen, så där throttla skiten antagligen. Annars funkar det hur bra som helst, tyst å najs och det klarar bf3 på ultra i full hd på 64banor conquest så jag är bra nöjd!

Permalänk
Skrivet av lillanisse:

Aha nej fan det är bara när jag dratt på med volt å ökat på coren som jag märkt att det throttlat. Körde 3dmark11 och fick 6700 allt original. Sen drog jag upp coren till 840 och fick 7200 och sen till 860 men då fick jag 6700 igen, så där throttla skiten antagligen. Annars funkar det hur bra som helst, tyst å najs och det klarar bf3 på ultra i full hd på 64banor conquest så jag är bra nöjd!

Nice!! Nu känner jag mig lugnare:) Tack för all info!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillanisse:

Aha nej fan det är bara när jag dratt på med volt å ökat på coren som jag märkt att det throttlat. Körde 3dmark11 och fick 6700 allt original. Sen drog jag upp coren till 840 och fick 7200 och sen till 860 men då fick jag 6700 igen, så där throttla skiten antagligen. Annars funkar det hur bra som helst, tyst å najs och det klarar bf3 på ultra i full hd på 64banor conquest så jag är bra nöjd!

låter super, skulle du kuna göra en liten mätning på kortet skulle jag bli glad. en med hela kylaren inräknad

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta