Permalänk
Medlem

Fyfan va värdelöst gameplay.. lär väl bli precis lika torrt som tvåan... hur kunde man gilla det helt värdelös ai och dött det var för stora kartor.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Först tyckte jag att spelet skulle kanske bli bra, sen såg jag att den är anpassad för konsoler

Kontrollerna funkar skitbra för PC. hint hint.

Permalänk
Avstängd

Imponerad av det här spelet än så länge. Michael Mandos röstskådespeleri till sin karaktär 'Vaas' förtjänar en Oskar. På en helt annan nivå än man är van vid från spel.

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, men dök upp en CAM-film som visar open world-demo från Far Cry 3 på Gamesradar. Intressant för de som är intresserade av spelet, och open world fps.

Permalänk
Medlem

jag spelade lite av far cry 2 har annars inte varit ett så stort fan av far cry serien men det här ser ut som att det kommer att bli riktigt bra

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ser mycket lovande ut!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Ser ut som vilket annat konsolspel från 2007 som helst..Inget köp..

Kommer att stå ''Press (A)'' istället för ''Enter'' och i menyerna kommer det säkert att vara (X) osv, precis som på en xbox kontroll.

Och varför kör dom med kontroll i alla filmsnuttar?! FPS-spel ska inte spelas med kontroll! Mus+t-bord..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Gammal tråd, men dök upp en CAM-film som visar open world-demo från Far Cry 3 på Gamesradar. Intressant för de som är intresserade av spelet, och open world fps.
http://www.youtube.com/watch?v=vgA_j8wSQGY

Hoppas verkligen det finns något hardcoreläge.
Spelet verkade väldigt lätt, och att man kan tagga fiender och se dem genom väggar känns väldigt fel t.ex.
Men tack för att du länkade videon, det var helt klart intressant att se.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Hedersmedlem

Då är det visst December 4 som man ska boka in i almanackan. Såg ju ganska lovande ut, gillade både FC och FC2 och detta tycker jag nästan ser bättre ut.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Då är det visst December 4 som man ska boka in i almanackan. Såg ju ganska lovande ut, gillade både FC och FC2 och detta tycker jag nästan ser bättre ut.

Webhallen anger 2012-11-29 som lanseringsdatum.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Webhallen anger 2012-11-29 som lanseringsdatum.

Hmm, skiljer ju inte så värst mkt från det han sa i videon, så jag lider ju inte vilket av de det än blir.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120926/systemkraven-till-...

Verkar vara extremt hårda systemkrav. Athlon X2 6000+ och Geforce 8800GTX. Hoppas dom som har kvar sin dator från tidigt 2007 inte snålade på komponenterna då dom byggde.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120926/systemkraven-till-...

Verkar vara extremt hårda systemkrav. Athlon X2 6000+ och Geforce 8800GTX. Hoppas dom som har kvar sin dator från tidigt 2007 inte snålade på komponenterna då dom byggde.

Systemkraven för prestanda-kategorin pekar iofs på Geforce GTX 680 eller Radeon HD 7970, inte precis 2007 års komponenter

Permalänk
Skrivet av Mahti:

Systemkraven för prestanda-kategorin pekar iofs på Geforce GTX 680 eller Radeon HD 7970, inte precis 2007 års komponenter

Mjo, dom ser ut ungefär som kraven för nya spel brukar. Tycker mest rubriksättningen "överlever din dator" var mer än lovligt missvisande.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Fick mitt exemplar idag =D Lyckade spela MP i en timme ungefär sen gick jag över till SP för att testa en stund. Men nu när jag startar med Uplay i online läge för att spela MP läge kraschar det så fort det ska synka användardata vid laddningsskärmen. Kan ju bero på att den officiella releasen är imorgon först, men verkar lite lurigt eftersom jag kunde spela tidigare. Någon annan som fått det lite tidigare som kan komma men insikt?

Permalänk
99:e percentilen

Har precis fått och installerat det. Klart som fan att det första och enda man möts av är:

Ubisoft Game Launcher:
There was a problem starting your game, the Ubisoft Game Launcher was not found. Please try re-installing the game. Error code is 1.

Tack så jävla mycket, Ubisoft! Jag har precis installerat spelet. Borde inte en "Game Launcher", om den nu är så nödvändig, ingå!? Ja ja, jag får försöka lösa detta.

EDIT: Funkade faktiskt att installera om spelet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Har precis fått och installerat det. Klart som fan att det första och enda man möts av är:

Ubisoft Game Launcher:
There was a problem starting your game, the Ubisoft Game Launcher was not found. Please try re-installing the game. Error code is 1.

Tack så jävla mycket, Ubisoft! Jag har precis installerat spelet. Borde inte en "Game Launcher", om den nu är så nödvändig, ingå!? Ja ja, jag får försöka lösa detta.

Låter inte så lovande. Far cry 3 verkar vara ett bra spel, men att Ubisoft ger ut det är en stor nackdel.
Har haft en hel del liknande strul med Ubisoftspel genom åren.
De verkar inte direkt satsa mycket tid eller pengar på att testa sina program.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Har precis fått och installerat det. Klart som fan att det första och enda man möts av är:

Ubisoft Game Launcher:
There was a problem starting your game, the Ubisoft Game Launcher was not found. Please try re-installing the game. Error code is 1.

Tack så jävla mycket, Ubisoft! Jag har precis installerat spelet. Borde inte en "Game Launcher", om den nu är så nödvändig, ingå!? Ja ja, jag får försöka lösa detta.

Spelet släpps imorgon, simple as that.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av id_hunter:

Spelet släpps imorgon, simple as that.

Jag tvivlar på att det är anledningen. Man släpper väl inte ett spel innan det är släppt? Pussmunnen kunde spela:

Skrivet av Pussmunnen:

Fick mitt exemplar idag =D Lyckade spela MP i en timme ungefär sen gick jag över till SP för att testa en stund. Men nu när jag startar med Uplay i online läge för att spela MP läge kraschar det så fort det ska synka användardata vid laddningsskärmen. Kan ju bero på att den officiella releasen är imorgon först, men verkar lite lurigt eftersom jag kunde spela tidigare. Någon annan som fått det lite tidigare som kan komma men insikt?

EDIT: Nu när jag installerat om finns iallafall UGL. Få se om det funkar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man ändrar från sv till engelska?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Har spelat det några tim nu och tycker det är riktigt underhållande. Ska spela lite till nu.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det tog mig 6 timmar att spela ut kampanjen, sjukt kul spel. Önskade att kampanjen varade lite längre. Men jag har ju kvar COOP så det blir ju lite extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azzi3:

Det tog mig 6 timmar att spela ut kampanjen, sjukt kul spel. Önskade att kampanjen varade lite längre. Men jag har ju kvar COOP så det blir ju lite extra.

Håller med, jag är dock inte klar med kampanjen än! Hoppas det kommer DLC.

Permalänk
Medlem

Spelar klart singleplayern och också kört rätt så mycket "side-quests" så totalt för mig tog det 12 timmar och 41 minuter. Jag kan utan tvekan säga att detta tog priset som den bästa singleplayern för mig. Otroligt intressant och djup story som gjorde så att jag satt fastklistrad framför datorn hela helgen. Inte många spel som gör det!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Nån som vet hur man ändrar från sv till engelska?

Edit : Se denna post. Gah att inte detta skrevs tidigare :s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Klarade just ut det också. Tycker det var riktigt bra faktiskt. Det är få spel som får mig att streckspela som jag gjort med Far Cry.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kol:

Imponerad av det här spelet än så länge. Michael Mandos röstskådespeleri till sin karaktär 'Vaas' förtjänar en Oskar. På en helt annan nivå än man är van vid från spel.

http://www.youtube.com/watch?v=Hj62cs6u_R8

Jämför med Batman Arkham City

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

En stor nackdel med detta spel, som så många andra nuförtiden, är att det är brist på "tänka själv för att hitta lösningar" situationer. Det fanns så många lägen i detta spel där man skulle kunna lägga till detta och det hade varit så mycket mer givande. Men som sagt, spelen idag görs inte för oss lite mer seriösa gamers utan för casual spelare, och casual spelare har oftast inte tid att tänka själva. Ursäktar för grov generalisering!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är smått intresserad över att piraterna har moddat dit små PCI-E kort i radiotornen?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500