Få spel och musik på olika utgångar?

Permalänk
Medlem

Få spel och musik på olika utgångar?

Hej mina fellow Sweclockers.

Jag har en fråga till er.
Är det möjligt att kunna ha både Skype och nåt spel i headsetet medans jag kör spotify på Spdif porten ?
Jag har googlat runt lite utan något vettigt resultat så detta är min sista utväg =/

Permalänk
Skrivet av Azzi3:

Hej mina fellow Sweclockers.

Jag har en fråga till er.
Är det möjligt att kunna ha både Skype och nåt spel i headsetet medans jag kör spotify på Spdif porten ?
Jag har googlat runt lite utan något vettigt resultat så detta är min sista utväg =/

Denna tråd kanske kan hjälpa?

Tog 3 sekunder att googla

Dold text
Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Rekordmedlem

Problemet är att både spelet och spotify vill använda "win default" som ljudenhet, men spelar du upp musiken via något annat program så kan det gå, men programmet måste kunna välja vart det sänder utsignalen, det kan mediespelare som tex vlc och foobar göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Finns ju ett program som man kör spotify igenom som heter Fidelify.
http://www.fidelify.net/
Kan man lita på det eller är det ryska hackers som kommer över min information ?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Azzi3:

Finns ju ett program som man kör spotify igenom som heter Fidelify.
http://www.fidelify.net/
Kan man lita på det eller är det ryska hackers som kommer över min information ?

Ingen aning, men jag vet att valbar utenhet är med på den officiella "önskelistan" på funktioner som saknas i spotify, det är inte den första gången det här kommer upp och det är rätt dåligt att man inte kan styra alla program inklusive webbläsare till valfri enhet direkt utan att behöva strula med olika extraprogram.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.