Permalänk

Skrivbordet i fullscreen

hej. Städade av mitt kära tangentbord och lyckades komma åt en oavsitktlig kommandofunktion som skalade ner skärmens visningsläge vilket nu innebär att jag har två stora svarta staplar på höger och vänster sida av bilden, upplösningen är oförändrad. Lösningarna jag hittar efter många googlesökningar verkar vara mer avancerade än nödvändigt för mitt problem. Hade önskat ett enkelt skrivbordskommando som lösning med hittar inte detta i windows 10 supporten? Mvh

Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet -> anpassa -> välj hur bilden ska visas -> fyll? o.o

Permalänk
Medlem

kan du råkat komma åt Win+P? Kör den igen och välj att du inte har nån projektor inkopplad

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Win+P - Endast datorskärm var redan valt. samt >välj hur bildskärm ska visas> Fyll är redan valt.

Permalänk
Medlem

Testa att bara lägga dit bakgrundsbilden igen? Högerklicka på den och sen använd som skrivbordsbakgrund

Permalänk

@MarcusHuddinge: Hade tyvärr ingen effekt

Permalänk

Problemet löst

Tack för visat intresse. Visade sig vara skärmens touchknappar jag kommit åt och därifrån skalat ner skärmen till 4:3. Märkligt eftersom det endå krävdes drygt fyra olika knapptryckningar i skärmens menyer för att lyckas med detta men det hade jag tydligen gjort utan vetskap under städningen