Någon som har hittat HP Reverb till salu i Sverige?

Permalänk
Medlem

Installerade min idag. Fick också blink på högerskärmen efter 20 minuter kanske fumlande i runt i interfacet förflyttade mig då försvann det. Glapp eller mjukvarubugg tro? Ni som researchat är det något de fixat med ny batch?

Annars så bra första intryck ungefär som väntat har försökt derivera från mina rift och Pimax 5K+ upplevelser. Rejäl periskopskänsla det är drygt efter att ha vant sig vid pimaxen. Hade känts bättre om de haft rektangulär inte rund fov. Sen vet jag inte varför alla headset aldrig har tillräcklig med tilt ner. Rift, pimax, reverb alla måste tiltas ner max och lite till för att få absolut sweetspot. Annars får jag rätt mycket godrays med reverb som försvinner när jag når sweetspot. Screendooren börjar slutligen bli ett litet problem. Men fick känslan av att man hade imma på linsen konstant istället men det är ett mindre fel och kanske kan få ner det när jag väl lyckats hitta super sweetspot.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Blinkandet måste va mjukvarubugg? Fick flimmer med bigscreenbeta tappade ena usb kontrollern i backen så den koppla ur. Inget fel på den men flimret försvann i samma veva. Kopplade in kontrollen igen och försökte veva nära ansiktet men kunde inte framkalla flimret igen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fick några sekunders black out två gånger när jag provade Elite för första gången idag. Kan det bero på prestandapåfrestning av GPU? Har inte haft något innan, sen igår. Inget glapp när man rör sladden eller så.

Permalänk
Hedersmedlem

Kompisen köpte en reverb han med. Och.. han har samma fel. Såhär såg hans kabelände ut efter en stunds användning dag 2 :S.

Jag har inget minne av att min kabel såg ut sådär, men jag tittade kanske inte heller så noggrannt på änden.
Tyvär kan jag inte kolla min egen iom att min är hos DHL på retur till HP.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Den går ju hett som tusan helt klart. Ska kolla kabeln fick blackout av att se netflix så jag satt bra stilla.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Med fler timmar med reverben så har jag fått flicker. En omstart av WMR portalen tog bort det och körde nån timme SS3 sen utan problem. Tror inte det är kabeln som gjorde att det började flimra för mig utan troligen mjukvara/värme eller annat.

Jösses vad WMR bråkar dock. OBS kraschar/steam/spel/appar kraschar och massa udda saker. Stängde av GPU överklockningen och ska bumpa ner CPUn med bara för att utesluta den. Aldrig haft så mycket mjukvara buggar tidigare med oculus/pimax.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Tippar på värme. Efter 35-40 minuter i Google Earth så började black-outerna och tillslut så stängdes Earth av.

Permalänk
Medlem

Ja värmeproblem verkar högst troligt. Varför har den ingen separat värmeförsörjning?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Testat dragit ner steamVR resolution till 100% för att se om flicker minskar eller ej uppstår efter en stunds användning.

Ni med Reverb kan ni "återställa positionen"? Tex i Raceroom vr så är vyn alltid fel och det fungerar inte återställa position av headsetet. Samma ofta i virtual desktop. Bara blinkar till men inget händer. I många spel jag testat är meny/vy helt galet fel och går inte återställa korrekt. Kört guiden i mixedrealityportalen och steam, inget fungerar. ofta hamnar den långt nere eller bakom mig och "fastnar" där. Inte lyckats återställa positionen. Vet inte om det går via steamVR dashbord...för den fungerar inte för mig. Får upp menyn men ingen "laserpekare" så går inte komma in i dess meny heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Testat dragit ner steamVR resolution till 100% för att se om flicker minskar eller ej uppstår efter en stunds användning.

Ni med Reverb kan ni "återställa positionen"? Tex i Raceroom vr så är vyn alltid fel och det fungerar inte återställa position av headsetet. Samma ofta i virtual desktop. Bara blinkar till men inget händer. I många spel jag testat är meny/vy helt galet fel och går inte återställa korrekt. Kört guiden i mixedrealityportalen och steam, inget fungerar. ofta hamnar den långt nere eller bakom mig och "fastnar" där. Inte lyckats återställa positionen. Vet inte om det går via steamVR dashbord...för den fungerar inte för mig. Får upp menyn men ingen "laserpekare" så går inte komma in i dess meny heller.

I Elite kan jag återställa vyn med F12, har inte testat de andra. Ibland måste jag hålla ner Windowsknappen på kontrollen för att laserpekaren ska komma fram. Tror den startar och stänger av handkontrollerna.

Stör mig på att WMR startar upp automatiskt med datorn, men det kan man kanske stänga av nånstans.

Permalänk
Medlem

Efter vad man sett i tråden verkar det vara ganska mycket problem med den, har dom släppt en ofärdig produkt? Hade jag köpt och haft dessa problemen hade jag vart vansinnig, det är sånt man förväntar sig av en produkt för ngn hundring, inte ett relativt dyrt VR headset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja jösses vad denna product känns beta...
Första dagen av att ställa in allt och få att funka ordentligt va tillräckligt bökigt.
Sedan började blackouts, flickering. tom min sensor i själva headsetet slutade funka…
Även 6dof slutade hade bara 2dof. dvs att kamerorna slutade tracka… galet.
Skickat in för mail för återköp för jag vill inte va betatestare för de priset.

Men envis som man är.
Blackouts fixade jag med att strapsa fast connectorn horisontellt över ringen i bakre delen så inte kabeln belastar connectorna alls.
Och flickering fixade jag att sätta fast 90hz frekvens. 60hz går inte alls.
Och det allra viktigaste vat tydligen mina usb. Provat alla på moderkortet. Men tydligen ger de inte tillräckligt med kräm.
Som tur var har jag ett usb3 extensionkort i burken med extra strömförsörjning.
Kopplade in skiten där o vips. Inte ett endaste fel längre!

Men jag tror nog ändå jag kommer att gå igenom återköpet.
Min IPD är lite i övre 70+ så de blir jobbigt att lira i längden samt kabeln är helt för styv och tung.
Helhetskänslan blir så mycket försämrad iom detta. Men bilden wow.. men räcker inte för min del.

Visa signatur

Enthoo Evolv X - Asus X299 TUF Mark1 - Intel 9900X+EK block - 64GB G.Skill 3200 - M.2 Samsung 970 1TBx2 Raid0 - Asus Thor 850W - Asus 3090 Strix OC - Asus ROG PG279Q - EK D5 PWN pump Res Combo - EK XTX 360 - Asus Spatah - Corsair Strafe Silent - Asus Theta 7.1 - Valve Index - Virpil CM2 base+stick TM Warthog Throttle

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du fixat flimret? Hur många timmar har du haft på utan flimmer på högerskärmen?

Har inte hunnit testa så mycket än testade idag med en stor fläkt bredvid högersidan. Kändes absolut som den gick svalare men efter ca 35 minuter började flimrandet på högerpanelen. Jag sitter bara och kollar på bio så jag kräver ju inte så mycket gällande tracking. Extra kontrollerna av eller på verkar inte göra någon skillnad. Dock ibland så slutar flimret temporärt när man slår på eller av en handkontroll men de kommer snabbt igång igen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Suttit kanske 2h nu med virtual desktop och SS 1.5 inget flimmer. Började flimra i början efter 20~ minuter med SS på 1.8, då sänkte jag till 1.5 och efter en minut försvann det.

Ska köra steamVR med 1.5 SS och se om det hjälper överlag eller ej.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

vad motsvarar 1.5 SS i steamvr? Just nu kör jag 188 % så ska testa sänka. Men bandbredden borde ju inte öka eftersom. Har ju inget flimmer från början.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

vad motsvarar 1.5 SS i steamvr? Just nu kör jag 188 % så ska testa sänka. Men bandbredden borde ju inte öka eftersom. Har ju inget flimmer från början.

Är samma. 150% = 1.5 i virtual desktop. Då det varit stabilt idag ska jag köra steam i 150% SS och dubbelkolla så spel/appar inte kör högre. Bör inte påverka som du säger men är det enda jag märkt gjort skillnad förutom starta om mixed reality portal. Vore helt sinnessjukt om det fungerar i 150% SS men inte 188%. Finns ingen logik i det. Kanske hör ihop med "blurr" buggen som finns i 1903. Lite sugen på att nedgradera till 1809 för att se hur mycket skarpare det kan bli.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

För er som missat.

"dconti_msft [developer] 19 Jun @ 5:43pm
Windows 1903 and blurriness
A number of users have reported issues with blurriness after upgrading to Windows 1903. Unfortunately we didn't see this in insider flighting and in our private testing.

We have investigated and the underlying issue here is part of the Windows release, and not contained in the WMR for SteamVR package. We've tracked down the issue and have a fix ready, and are working on getting it released as a Windows update. Doing this means it takes a few weeks as Windows updates ship on a regular schedule.

If you have already updated to 1903, please know that we are actively looking into workarounds to address the issues here.

If you haven't updated to 1903 just yet, you may want to wait for this to be fixed."

https://steamcommunity.com/app/719950/discussions/0/164429236...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Bortsett från alla tveksamheter/barnsjukdomar med hårdvaran, är upplösningen och skärpan så bra som det snackas om i diverse reviews? Är det ett stort kliv från Rift?

Följdfråga; Min IPD är 61,5 mm enligt min optiker. Native är väl 63mm. Kan det bli problem eller är det tillräckligt med marginal för att ligga runt sweet spot?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Stort kliv är det men det är ju otroligt svårt de där med hype och förväntningar. Mycket skarpare än Rift men det går fortfarande att skönja screendoor. Men mot vissa färger syns de närmast inte alls så nu börjar väl nästan de där recensionerna där ingen screendoor syns besannas... Jag hör fortfarande folk hävda att de inte ser screendoor med rift. Begriper inte hur det går...

Har någon hört något mer gällande flimret? Börjar bli bråttom reklamera nu men de kommer ju bara skicka en ny som flimrar väntar ju hellre tills de kommer en riktig fix. Eller så sitter man där med pengarna i sjön.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har win10 1803 och har inget flimmer eller suddig bild, bara black-outs efter en tids intensivare 3D-grafik. Måste vara värmen eller det känns så, när man känner på ovansidan av kåpan.

Permalänk
Medlem

Om någon vill höra mig pata om HP Reverb

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonnekin:

Jag har win10 1803 och har inget flimmer eller suddig bild, bara black-outs efter en tids intensivare 3D-grafik. Måste vara värmen eller det känns så, när man känner på ovansidan av kåpan.

Har försökt köra stor fläkt men fick ändå flimret på höger skärm även om headsetet kändes mycket svalare. Blackout har man fått någon gång också tror det är samma fel egentligen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fick hem min Reverb igår, har inte upptäckt några direkta fel men...ska det vara så här?
Att säga att jag en en VR noob är ett understatement, har testat google cardboard, thats it. Men trodde ändå utvecklingen hade gått framåt så jag slog till och köpte en Reverb, egentligen hade jag tänkt en Pimax 8K, men den fanns inte att beställa i början av veckan så då blev det en Reverb. Men om Reverb ska vara ett av de bästa vr headseten hur dåliga är de andra då?

Foven visste jag att den inte skulle vara någon höjdare, men även om man väger in det så går ju headset går ju knappt att använda, riktigt urvattnade färger, oskarpt, går tex inte att läsa texten i ett plan i DCS. Trodde först att det var något fel på headset, för så här dåligt kan det ju inte vara. Nu är jag ju van vid min 4 år gamla 32 ultrawide med IPS panel men ändå.

Jag kommer definitivt sälja min Reverb men frågan är om jag ska testköpa ett Pimax 5K XR istället, den har ju OLED planel och kanske passar mig bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deo:

Fick hem min Reverb igår, har inte upptäckt några direkta fel men...ska det vara så här?...

...headset går ju knappt att använda, riktigt urvattnade färger, oskarpt, går tex inte att läsa texten i ett plan i DCS. Trodde först att det var något fel på headset, för så här dåligt kan det ju inte vara. Nu är jag ju van vid min 4 år gamla 32 ultrawide med IPS panel men ändå.

Det låter som att du har upptäckt en hel del fel.

Som det skrevs längre upp så är det Windows som står för en del av dom.

Permalänk
Medlem

En datapunkt till här då:

Vi har haft HP Reverb Pro på jobbet i lite mer än en vecka. Igår fick jag det första flimret på högra bildskärmen.

Rätt sjukt att de kan släppa något så dåligt. Frågan är om de kommer göra något åt det?

(Förresten, blev uppgraderad till 1903 och märkte faktiskt inte någon försämring av bildkvalitet!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eobet:

En datapunkt till här då:

Vi har haft HP Reverb Pro på jobbet i lite mer än en vecka. Igår fick jag det första flimret på högra bildskärmen.

Rätt sjukt att de kan släppa något så dåligt. Frågan är om de kommer göra något åt det?

(Förresten, blev uppgraderad till 1903 och märkte faktiskt inte någon försämring av bildkvalitet!)

Kör ni på 188%+SS? Vore bra veta om fler slipper flimret i lägre SS eller om det bara är jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Kör ni på 188%+SS? Vore bra veta om fler slipper flimret i lägre SS eller om det bara är jag.

Inte en susning. Har inte ändrat några inställningar och jag såg flimret i kanske en halv minut bara.

Får se under ökat användande och jag planerar faktiskt att köpa en till för hemmabruk.

Permalänk
Medlem

Haft mycket jobb så inte orkat laborera pga all frustration med vr som strular. Körde netflix och kom halvvägs på black mirror vilket är normalt. Supersampling i bigscreen var rätt lågt typ 0.75. Hade nog rört huvudet lite någon munut innan. Trippelkolla kontakten och efter ett par minuter slutade flimret.

Vet inte men den var ju inte svalare direkt när flimret på högeepanelen slutade.

Drog igång ännu en källa till frustration mitt pimax 5k+ med senaste pitool och den kändes nog väl så bra egentligen. De har lyckats optimera bättre. Har en bugg kan bara köra den i 72 hz men netflix hackar i panoreringar med reverb. Pimax 5k+ flyter på som det ska.

Mina ögon kliar av reverb, inget sånt med pimax. Reverbs tjocka bakstycke förstör annars bra komfort. Men pimax billiga tygstycke är faktiskt bra för egna hörlurar och kan använda nackstöd utan problem. Nackdelen då är att den ör nostung helt klart onödan.

Ny bugg för pimax är att om jag inte rör mig så släcks panelerna var 15 min eller något. Vet inte om jag missat någon inställning i pitool. Annars så jobbar panelerna klart bättre på pimax. Reverb ger mig sjukt överdrivna färger och mycket chromatisk abberation behöver tweakas rejält.

Gillar att fov är mer rektangulär än rund fov ala reverb förutom att den är bredare naturligtvis. . Fortfarande distortion mot kanterna och nackdelen att bara ena ögat får bilden. Antar det är detta som gör att riften kanske har mer övertygande 3D mer overlap och mindre mono.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hej alla. Hämtade ut min Reverb idag. Verkar som jag fick tag i allra sista exemplaret överallt. Har spelat CV1 sedan 2 år och måste säga att jag är totalt BLOWN AWAY av Reverb !!!!!! Har bara hunnit provat Rec Room och Arizona Sunshine. Jag fullkomligt njuter och står och tittar på typ allt i omgivningen i Arizona !!! GALET VACKERT !! Mura stör mig knappt alls. och har 2 döda pixlar på höger sida men de syns inte så fort jag kommer in i spel.
MEN nu till det tråkiga... Efter cirka 1-1,5 timme börjar höger skärm flimra :(.... Det blir bra om jag kopplar ur o låter Reverben kyla ner sig en stund.. har INTE provat att stänga av handkontroll som ni nämner. Har provat att sänka SS till 100%, men det verkar inte lösa nånting för mig :(.... har ni nå annat tips?

Hur som helst vill jag INTE skicka tillbaka. upplösningen är helt fantastisk!!!!! Tror ni HP kan tänka sig att sälja ett "trasigt" exemplar till en mindre penning? De kommer ju inte ersätta min Reverb då den är helt slut i lager överallt. Jag kommer få pengar tillbaka (förmodligen). Men jag behåller hellre ett trasigt exemplar till en mindre penning. Jag är FRÄLST på denna upplösning Låter jag knäpp??

Permalänk
Medlem

Pengarna tillbaka du lär inte kunna haggla ner priset. Kom hit i hopp om att de fanns några nyheter om vad de ska göra åt saken. Det där med kontrollen var nog bara en slump har svårt reproducera den fixen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x