Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Sämsta expansionen nånsin. Aldrig varit med om något så vidrigt uselt skräp, ju mer tid jag sänker i det här bottenlösa svarta hålet desto mer hatar jag skiten. Aktiverade och loggade in igen för några dagar sedan för första gången sedan i början av januari och fy fan alltså... Vidrigt. Vidrigt! Stängde direkt av igen.

Allt är bara helt jävla ruttet, exploaterande skit för att få en att sitta och spela spela spela hela tiden, dra ut och dra ut och dra ut på allting, renown och stygia och tusen andra jävla valutor och tokens och fan och helvete, levla followers och samla anima, tusen sinom tusen anima, miljoners miljoner anima, en liten fjutt-pyts åt gången. Och påminn mig inte om Boreghast med sina lånade slumpade powerups och The Maw med den där jävla visaren högst upp på skärmen som slår i botten långt innan man hunnit med de dagliga uppdragen, och när den väl gör det så dör man på stört. VAFAN JÄVLA SKIT!!!

Körde ett solo run genom Boreghast på level 4 (för ingen jävel vill köra så låga nivåer nuförtiden, hittade en person som ville vara med och han lämnade gruppen efter 2 minuter typ... Suck!), varenda jävla powerup jag fick var ren dynga utom typ två stycken. Vilket skämt! Gjorde instansen långt mycket svårare än om jag fått de powerups jag fick när jag körde nivå 3 strax innan.

WoW kan lika gärna göras om till F2P direkt, det har redan alla vidriga tidsbromsar och annan skit som F2P-skit brukar köra med. Det enda som fattas är att sälja nycklar eller jordgubbar eller platinamynt eller något sånt för att gå runt tidslåsen.

Ren bullshit från början till slut. Fy fan vad sne' jag blir.

Som taget ur munnen!
Håller med. Trodde BFA var botten sen kom Shadowlands. Fruktansvärt dåliga expansioner.
TBC och Lich king är utan tvekan de bästa, och min roligaste tid i WoW.

Börja med Classic, tillbaka till barrens med dig och dö i jämna mellanrum, det är WoW det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Mmmm, mer besviken egentligen. Jag har spelat sedan sextonde februari 2005 och faktiskt gillat det den mesta tiden, även om jag haft ganska långa perioder ibland då jag stängt av spelet också. Legion var höjdpunkten tyckte då jag, trots skavankerna som fanns här och där. Men arg också, för att de kunnat ha gjort spelet bra men istället valde att göra allt för att exploatera sina egna användare till max max max, verkligen till super max alltså.

Alts är ju inte ens att drömma om med den här animaskiten, jag orkar inte göra det ens med EN gubbe och jag har tonvis med alts. Spelade dem rätt mycket i både legion och BFA trots artifact power-grinden, men det här är bara för mycket helt enkelt.

Det som däremot gör mig heligt förbannad är att blizz kör med dark patterns-fanstyg för att kunna stänga av en WoW-prenumeration, sånt borde fan vara helförbjudet. Plockade bort kontokortet från b.net-kontot istället. HAHA PILUTTA! Jag svarar inte på erat jävla frågeformulär!

lol Skämta inte ens med mig om det där säger jag ju bara!

Ja, det känns som att de är ute på helt fel spår nuförtiden. Vet inte om det är för att de pressas av Activision att styra spelet i den här riktningen, eller för att de är utbrända och inte har några bättre ideer, eller om de helt enkelt är inkompetenta och inte fattar hur vidrigt det här skräpet faktiskt är.

Det är ju tydligt vad dom sysslar med, långa grinds och låsa upp folk i 6 månaders prenunmerationer med gratis mount så slipper man lägga energi på riktigt content samt hjärntvätta folk till att pusha vidare med sin m+ progress även om rewardet för det försvinner när man uppnåt KSM för säsongen.

TBC var räddningen för mig iallafall för att komma ifrån OCD grindandet, nu spelar jag med en extremt casual guild som letar folk för karazhan en gång i veckan

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lossah:

Förstår verkligen inte varför ni hackar upp er på anima.

För att jag är en lore-älskare, och man kan inte gå vidare i berättelsen utan att spendera massor av anima och göra annan jobbig skit som att grinda valuta från Boreghast osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

För att jag är en lore-älskare, och man kan inte gå vidare i berättelsen utan att spendera massor av anima och göra annan jobbig skit som att grinda valuta från Boreghast osv.

Det är faktiskt "the maw" som förstör shadowlands mestadels för mig och givetvis hur idiotiskt grindigt anima är, sen hjälper det ju inte att zonerna är sjukt tråkiga och jobbiga att navigera och att oribos känns som den fattigaste huvudstaden någonsin även om de återanvänt dalaran en gång och utnyttjat typ 5% av boralus i bfa, warspear och stormshield i wod är nästan bra i jämförelse, oribos är verkligen bara en hub som man åker till för att lämna in quests eller flyga runt med flightmastern eller hoppa in i the maw, resten har man ju i sitt garrison och med en longboi.

Tror absolut inte 9.1 är räddningen då det vidareutvecklas på the maw och hela main storylinen är baserat runt det i shadowlands.. flying kommer väl hjälpa anima farmingen och navigeringen runt de enskilda zonerna men att zonerna inte är ihoplänkade som de alltid varit förr är bara konstigt för min del.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Lysande från Carbot: https://www.youtube.com/watch?v=S5Hzh43k330

Spelade själv ordentligt tom Wotlk, sedan är det väl bara MoP (helt klart bäst klass design) och Legion (trots sina brister) som jag spelat något vidare.

Klart att de designar spelet för att du måste grinda för att hänga med istället för som tidigare, men spelade eftersom klasserna var intressanta och med djup så det gick att förbättra sig. Klass-designen idag är otroligt illa och det är mitt största problem, ett spel som inte är roligt att spela kommer dö vilket WoW. Efter två urusla expansioner i rad är det nog döds-paraden för spelet vi ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Efter två urusla expansioner i rad är det nog döds-paraden för spelet vi ser.

Eller kanske ett uppvaknade förBlizzard när de märker att folk sitter och spelar classic / tbc classic istället så de gör en bättre expansion nästa gång

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Eller kanske ett uppvaknade förBlizzard när de märker att folk sitter och spelar classic / tbc classic istället så de gör en bättre expansion nästa gång

Jag undrar det jag.
Blizzard gör inte dåliga expansioner med "flit", dom gör dåliga expansioner för att dom inte kan bättre.
Det är inte samma folk som ligger bakom BfA och Shadowlands som Classic och TBC, så jag tror inte dom kunnat göra en TBC 2.0 till retail om dom ens försökte. På sin höjd hade det varit en reskinnad copy-paste av TBC.

Märkte själv av den nya "håll folk kvar i spelet oavsett vad"-trenden redan i WoD, och den har bara blivit värre och värre sedan dess. Expansionerna var inte längre byggda för att man som spelare kunde sikta in sig på ett mål och jobba mot det, utan allt döljdes bakom time-gating och RNG, och world quests med sina "lotto"-rewards är ytterliggare ett exempel på detta: "Gör denna WQ:n så får du item X, men du vet inte om det har rätt stats eller om det har förbättrad ilvl. Var det "fel" WQ? Otur, försök imorgon igen."

Någon på WoW-forumet sa det på ett bra sätt för ett tag sedan: "WoW är inte längre byggt på filosofin 'effort = reward' utan är under de senaste expansionerna byggda på filosofin om 'FoMo' - Fear of Missing out.", och jag förstår precis vad han menade.

Shadowlands är den första expansionen jag inte har rört. Istället har jag rätt kul i TBC(C), men även där märks det att det är ett annat Blizzard som finns bakom spakarna då dom inte lyckats återskapa det helt, utan lyckats introducera en hel del konstigheter som inte fanns i orginal TBC (mestadels pathingbuggar, men ibland allvarligare saker) som gör att det känns som man spelar på en privatserver - samtidigt som man betalar månadsvis...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Men alla spelar olika, jag skiter i mythic+ och heroic/mythic raiding då det är för stressigt och jag söker en mer laidback spelstil nuförtiden och det får man inte på retail längre och då fanns det bara solo content kvar att göra som är extremt grindigt.

Slutade raida seriöst redan under dragon soul patchen i cataclysm och redan då körde jag enbart 10 manna så introduktionen av 20 manna mythic förstörde den fina gemenskap vi hade i guilden när vi skulle rekrytera minst 8 pers till efter att vi hade spelat ihop sen vanilla tiderna och det slutade med att vi disbandade och gick vidare i livet.

Blizzard behöver återintroducera svårt content för 10 pers och ge oss mega dungeons med bra rewards, sist var väl mechagon? och innan dess karazhan remake och ZG/ZA revampen i cata som jag förövrigt fortfarande är irriterad över då de tog väck originalet.

Mythic+ är på pappret det där svåra contentet jag efterfrågar men eftersom det är tidsbaserat och folk blir extremt bajsnödiga när deras nycklar depletar så är det inte riktigt det ändå.

Allt du skriver känns precis så som jag känner retail WoW är nuförtiden (tyvärr). Hade stora förhoppningar för Mythic+ när det utannonserades, men när det bara visade sig handla om att rusha och AoEa sig igenom dungeons så snabbt som möjligt så stendog intresset.

Jag köpte SL och tänkte att jag ger det en chans till samtidigt som jag umgås lite med guilden som jag varit sen vanilla. Men till och med levlandet (som jag annars brukar gilla i nya expansioner) var en pina denna gången och ungefär halvvägs igenom fick jag verkligen tvinga mig att slutföra det samt nå level 60. Har sen inte loggat in igen efter det. Ska dock sägas att det var mer än lovligt dött i guilden numera vilket och att det kan ha bidragit lite, men känns samtidigt symptomatiskt med retail WoW att alla lever i sin egna lilla bubbla typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psiko:

Allt du skriver känns precis så som jag känner retail WoW är nuförtiden (tyvärr). Hade stora förhoppningar för Mythic+ när det utannonserades, men när det bara visade sig handla om att rusha och AoEa sig igenom dungeons så snabbt som möjligt så stendog intresset.

Jag köpte SL och tänkte att jag ger det en chans till samtidigt som jag umgås lite med guilden som jag varit sen vanilla. Men till och med levlandet (som jag annars brukar gilla i nya expansioner) var en pina denna gången och ungefär halvvägs igenom fick jag verkligen tvinga mig att slutföra det samt nå level 60. Har sen inte loggat in igen efter det. Ska dock sägas att det var mer än lovligt dött i guilden numera vilket och att det kan ha bidragit lite, men känns samtidigt symptomatiskt med retail WoW att alla lever i sin egna lilla bubbla typ.

storyn var OTROLIGT pinsam kände samma sak, satt mig faktiskt och spelade classic ett par dagar istället för att köra en helt ny expansion och det är illa... min guild stendog när vi skulle börja progressa heroic castle nathria och castle nathria var faktiskt en av de bättre raiderna vid launch ganska lik karazhan i upplägget men annars har jag inget gott om shadowlands att säga, pvp'n var ganska kul i bgs faktiskt de första veckorna när alla farmade honor gear men helt ärligt sen januari/februari har det varit närmare stendött på retail för min del och jag har bara levelat upp ett par alts för att spela igenom covenant kampanjen på alla 4 olika.

m+ har aldrig varit något roligt tbh för folk tar det på blodigt allvar även i guildgrupper, jag gillade hur det fungerade förr som ett sätt att skaffa sig lite pre-raid gear och challenge modes vid sidan om för de som gillade att speedrunna dungeons.

Nu är det 100% tbc som gäller.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

om ni vill ha en cool mount for free

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none