Kan inte starta Battlefield 5 efter installation av Windows 11!

Permalänk
Medlem

Kan inte starta Battlefield 5 efter installation av Windows 11!

Fungerade felfritt med Win 10.

Hur fixar jag det?

Bild när det låser sig och craschar.
http://www.bilddump.se/bilder/20221015114215-188.149.171.18.j...

Permalänk

Kollat enhets hanteraren så det inte finns några gula trianglar ⚠️ isåfall uppdatera dom som har det

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

testa ändra värdet på virtuella minnet. Nu skjuter jag långt. Men det hjälpte mig när jag hade problem med Dayz dock på win10.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Hedersmedlem

Några generella tips.
- Kolla så att du har senaste versionen av alla drivrutiner till datorn. Jag använder ett program som heter Driver Booster. Det går att stänga av så att det inte kör hela tiden, och lägger inte in en massa bloat, men var uppmärksam på vad den frågar om när du installerar ifall de lagt in något.
- Kontrollera att spelet är korrekt installerat. De flesta plattformar har verktyg för att validera spelets filer, men man kan också avinstallera och installera om.
- Använder du Origin så stäng av In game overlay som verkar kunna ställa till problem för vissa.
- Stäng av Cloud save om du använder en sådan feature och rensa alla sparfiler så att det inte är någon av de som ställer till det.
- I vissa fall kan senaste versionen av specifikt grafikdrivrutinen introducera buggar, så som ett sista steg kan du prova att backa den en eller ett par versioner.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Tack allihopa! Ska prova allt.

Permalänk
Medlem

Fick avinstallera spelet, radera alla mappar, starta om, installera om BF5 och nu funkar det.