Permalänk
Medlem

VPN

Fungerar Nordvpn eller Express vpn eller liknande för Teliaplay?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Damm:

Fungerar Nordvpn eller Express vpn eller liknande för Teliaplay?

Kan inte svara specifikt för de två VPN-tjänsterna du nämner, men har själv använt både PIA och Mullvad utan problem med Telia's Play-tjänst.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Kan inte svara specifikt för de två VPN-tjänsterna du nämner, men har själv använt både PIA och Mullvad utan problem med Telia's Play-tjänst.

Alright tack för svar!

Permalänk
Medlem

Nån som har erfarenhet av VPN och BBC iPlayer? Jag har testat Mullvad och Avast VPN men iPlayer klagar på att jag är bakom en vpn så jag får inte titta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Nån som har erfarenhet av VPN och BBC iPlayer? Jag har testat Mullvad och Avast VPN men iPlayer klagar på att jag är bakom en vpn så jag får inte titta.

Surfshark och Ivacy brukar jag använda.. Men även de kan ha dåliga dagar, men de brukar fixa det. Det pågår ju hela tiden en kapplöpning. När strömningstjänsten upptäcker att ett visst IP används mycket (jag gissar att det är så de upptäcker dem) så blockar de den med det meddelandet. Men VPN-företagen brukar få fram nya fungerande ganska snabbt.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Surfshark och Ivacy brukar jag använda.. Men även de kan ha dåliga dagar, men de brukar fixa det. Det pågår ju hela tiden en kapplöpning. När strömningstjänsten upptäcker att ett visst IP används mycket (jag gissar att det är så de upptäcker dem) så blockar de den med det meddelandet. Men VPN-företagen brukar få fram nya fungerande ganska snabbt.

Ah, tackar! Jag får ta och prova nån av dem då

Permalänk
Medlem

Jag skulle ge en liten hint för OVPN.com , dom jobbar aktivt med att kringgå geo-blockeringar. Den specifika trafiken som ska gå till streamingtjänsterna går istället genom hyrda servrar med tillfälliga IP-adresser.