Spotify renoveras med video i fokus

Permalänk
Melding Plague

Spotify renoveras med video i fokus

Spotify ser video som framtid och stöper om mobilversionen från grunden för att stoppa in ett helt nytt flöde.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan de inte göra en Lite app istället utan sån skit och massa podcast-skräp. En app som står upp för, och gör det de ursprungligen grundades för att göra… Spela musik…

Permalänk
Medlem

Hoppas iOS har samma scroll som Android. Fyfan vad jobbigt det är att bläddra på en iPhone.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Redan lämnat Spotify för Tidal sedan länge, endast intresserad av musik och inte av någon social media app ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Redan lämnat Spotify för Tidal sedan länge, endast intresserad av musik och inte av någon social media app ....

Kan man exportera sina spellistor från Spotify? Det är nog den största anledningen att jag inte vill byta.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

Fy i satan. Snälla låt oss slippa om man så önskar annars är det hej då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Kan man exportera sina spellistor från Spotify? Det är nog den största anledningen att jag inte vill byta.

Jadå med Soundiiz

Permalänk
Medlem

Känns som att de kommer slänga på en ökad avgift för denna fantastiska utökning av funktionalitet.

Permalänk
Medlem

Vad hände med hifi-spotify?

Permalänk
Medlem

Hade nöjt mig med Bug fixes and performance improvements.

Permalänk
Medlem

Väldigt negativt här i tråden, själv tycker jag dom var varit för passiva på sistonde och såg glädjande på att något var i görningen.

Permalänk
Medlem

Tack o lov att man har Roon.

Permalänk
Medlem

Old man yells at clouds - jag just nu. jag fattar.. men önskar så innerligt att det räckte med att vara stora på musik. måste dom bli nästa tiktok eller Youtube shorts? är fullständigt ointresserad av video via Spotify.

Permalänk
Medlem

Och fortfarande inga musikvideos?

Ne för vad ska man med det till i en musikapp.. för helvete spotify

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL85:

Väldigt negativt här i tråden, själv tycker jag dom var varit för passiva på sistonde och såg glädjande på att något var i görningen.

Svårt att inte vara negativa till allt Spotify gör. Tjänsten var nästan perfekt 2011 och är idag nästan oanvändbar.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Inaktiv

lol wut är den enda kommentar jag spontant har till det här. Har alltid kört Spotify i bakgrunden, oftast med mobilen i fickan när jag sitter på en buss/tåg, eller är ute och promenerar osv. Okej om de hade hela musikvideos KANSKE man skulle orka bry sig, men få låtar som får sådant inspelat - särskilt nuförtiden och speciellt i de genrer jag gillar, men typ 0% sannolikhet att jag skulle sitta och glo i nallen och rulla filmklipp och skit som någon fjortis som fjantar med tjipptjock...

Vafan är det här för jäkla löjl typ, varför koncentrerar de sig inte på det appen faktiskt ska vara till för? Istället håller de på med helt onödigt meckande som att byta ut hjärt-ikoner till plustecken, och kastar fantasibelopp på en usel skitmänniska som Joe Rogan istället för att betala anständig ersättning till musikartister. Har själv varit prenumerant sedan 2010, men sånt här ovidkommande irrelevant svammel gör inte att man känner sig entusiasmerad att fortsätta betala.

Permalänk
Medlem

Trist att tidal tog bort crossplay, låter väldigt konstigt på vissa livealbum när det blir ett minihack mellan låtarna.

Spotify är ett sjunkande skepp dock, inte nog med att de sålt ut till kinesiska staten när det kommer nyheter som dessa...

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Alltså spotify är väl precis en sådan app som man vill vara i så lite som möjligt. Starta en spellista och glöm bort

Video? Nej spotify det vill vi inte ha. Tiktok är skit! Sluta trendanpassa allt bara för att era ingenjörer får galna idéer…

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Spawnbadboy:

Och fortfarande inga musikvideos?

Ne för vad ska man med det till i en musikapp.. för helvete spotify

Det är verkligen det enda jag skulle vilja ha i videoväg. Håller på att få flipp på alla korta skitvideor som inte visar någonting på sociala medier som dyker upp överallt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Helt ointresserad av pods oavsett ämne, och video ala tictock nej tack, shorts på youtube är blockat också.

Vad som skulle kunna vara intressant är hifi Spotify...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Kan de inte göra en Lite app istället utan sån skit och massa podcast-skräp. En app som står upp för, och gör det de ursprungligen grundades för att göra… Spela musik…

Det finns en Spotify Lite redan.

Den är dock inte tillgänglig för oss i Sverige utan kräver APK från skumma hemsidor

Jag avslutade min prenumeration sedan 2009 förra veckan.
Att det ska krävas 3 klick för att ens komma in till mina egna spellistor samtidigt som man fyller hemsidan med massa skit jag inte kan ändra på var droppen sedan länge.

Spotify är inte en musikapp, det är en dataapp. Det visar vart fokuset ligger.

Skrivet av cracko:

Vad hände med hifi-spotify?

Den finns i alla andra bättre alternativ. Deezer tillåter dig tillochmed att kunna ladda hem FLAC direkt från ditt bibliotek...(Halvlegalt gissningsvis)
.

Skrivet av FL85:

Väldigt negativt här i tråden, själv tycker jag dom var varit för passiva på sistonde och såg glädjande på att något var i görningen.

Spotify peakade 2011ish när det bara handlade om musik och allt gjordes för att det skulle vara en lättdriven och snabb app som ger dig din musik så snabbt som möjligt.
Det har gått nerför stadigt konstant sedan dess

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Kan de inte göra en Lite app istället utan sån skit och massa podcast-skräp. En app som står upp för, och gör det de ursprungligen grundades för att göra… Spela musik…

Spotifys hela funktion är väl ändå att tjäna pengar åt ägarna av företaget och rättigheterna? Musiken i sig är ointressant, det har de alltid varit tydligt för mig som musiker.

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Vill jag lyssna på musik fungerar Spotify bra än så länge. Poddar lyssnar jag otroligt mycket hellre på via Pocket Casts. Ljudböcker? Eh... varför inte men lägg det i någon Extra premium tjänst.

Tycker tjänsten är rätt dyr för vad den erbjuder jämfört med konkurrenterna och det är ju inte som att Spotify tänker sluta höja priset. Blir nog att seriöst se över konkurrenterna då jag ändå varit sugen på att prova dessa. En del tjänster är rent av bättre på en del punkter redan.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Tondöv ledning minst sagt, känner inte alls sin användarbas.

Permalänk
Medlem

Seriöst, att pressa in allt i samma app blir ju bara skit. Tänk om Alphabet bara hade en app där Gmail, Youtube, Chrome och Youtube Music bland annat trängdes ihop 🙈
Spotify, dela upp era tjänster FFS! 🤪

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Hoppas iOS har samma scroll som Android. Fyfan vad jobbigt det är att bläddra på en iPhone.

Lång-tryck på scrollen så tar du tag i den och får typ samma beteende som i Android. Funkar överallt!

Permalänk
Medlem

Mörkt.

Permalänk
Medlem

Totalt ointresserad av video i Spotify-appen. Med lite tur gör de appen mer lättnavigerad i samma veva.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Snälla ge mig en knapp för att snabbt öppna equalizern innan ni börjar med video :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Vill jag lyssna på musik fungerar Spotify bra än så länge. Poddar lyssnar jag otroligt mycket hellre på via Pocket Casts. Ljudböcker? Eh... varför inte men lägg det i någon Extra premium tjänst.

Tycker tjänsten är rätt dyr för vad den erbjuder jämfört med konkurrenterna och det är ju inte som att Spotify tänker sluta höja priset. Blir nog att seriöst se över konkurrenterna då jag ändå varit sugen på att prova dessa. En del tjänster är rent av bättre på en del punkter redan.

Om jag fattat det rätt så fungerar det lite som Audible i USA. Alltså att du köper böcker från en store och behåller dem "för alltid", oavsett om du prenumererar eller inte, och om du har en prenumeration så är det billigare att köpa ljudböcker.

Jag är inte 100% säker men jag tror det fungerar så av det lilla jag läst om det.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |