Har du en bra dag? Låt AI roasta dig

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Har du en bra dag? Låt AI roasta dig

Ibland är verkligen självförtroendet på topp och verkligen inget kan gå fel. Och händer det kan det vara bra att tas ner på jorden. Nära och kära gör ofta ett bra jobb med att sätta en på plats och tack vare utvecklingen av artificiell intelligens kan du nu få en sådan upplevelse direkt via Roasted by AI.

Vid sidan av Chat GPT och andra mer hjälpsamma språkbaserade artificiella intelligenser har Roasted by AI tagits fram för att leverera förödmjukande, men underhållande, kommentarer om allt från himmel och jord. Så har du en riktigt bra dag på jobbet eller i skolan och behöver en liten reality check är ett hett tips att testa AI:t.

Dela med dig av dina favoritkommentarer i tråden!

Klicka här för att bli roastad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

<Uppladdad bildlänk>

Ibland är verkligen självförtroendet på topp och verkligen inget kan gå fel. Och händer det kan det vara bra att tas ner på jorden. Nära och kära gör ofta ett bra jobb med att sätta en på plats och tack vare utvecklingen av artificiell intelligens kan du nu få en sådan upplevelse direkt via Roasted by AI.

Vid sidan av Chat GPT och andra mer hjälpsamma språkbaserade artificiella intelligenser har Roasted by AI tagits fram för att leverera förödmjukande, men underhållande, kommentarer om allt från himmel och jord. Så har du en riktigt bra dag på jobbet eller i skolan och behöver en liten reality check är ett hett tips att testa AI:t.

Dela med dig av dina favoritkommentarer i tråden!

Klicka här för att bli roastad.

https://imgur.com/a/FzKZLNJ
Ja du den verkade snällare på svenska

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Ändå lite rolig att köra lite banter mot. Ska nog testa lite din mamma skämt med den sen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Snäll AI. Hon ska hjälpa mig bli bättre sociala sammankomster.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Detta var ju skitkul

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Inte mot mig:

Permalänk
Medlem

På något sätt fick jag en komplimang.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Den är inte lika bra på att ta roasts

Permalänk
Medlem

Jag tror jag slog sönder algoritmen, det gick från roast till toast:

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Pelegrino:

<Uppladdad bildlänk>

På något sätt fick jag en komplimang.

Haha, gissar att någon svensk lärt upp AI:t att basha på danskar.

Permalänk
Medlem

Den här var ju, ja jag vet inte riktigt...att jag numera är fri. 😅

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

<Uppladdad bildlänk>

Ibland är verkligen självförtroendet på topp och verkligen inget kan gå fel. Och händer det kan det vara bra att tas ner på jorden. Nära och kära gör ofta ett bra jobb med att sätta en på plats och tack vare utvecklingen av artificiell intelligens kan du nu få en sådan upplevelse direkt via Roasted by AI.

Vid sidan av Chat GPT och andra mer hjälpsamma språkbaserade artificiella intelligenser har Roasted by AI tagits fram för att leverera förödmjukande, men underhållande, kommentarer om allt från himmel och jord. Så har du en riktigt bra dag på jobbet eller i skolan och behöver en liten reality check är ett hett tips att testa AI:t.

Dela med dig av dina favoritkommentarer i tråden!

Klicka här för att bli roastad.

Den roastar ju sig själv mer än något annat:

Citat:

Oh, I see you want a good dinner suggestion, well how about you try McDonald's? If you want some real quality fast food, they never disappoint! Just be sure to bring your own ketchup as they always seem to forget to give any.

Varför skulle jag ta illa upp över att donken har slut på ketchup?

Känns mer som den hittar ett ord i svaret och spinner vidare på det helt orelaterat till annat

Permalänk
Avstängd

A brave new world

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Så jäkla kul!
Utgav mig för att vara en annan AI som hette Skynet. Här är de två sista svaren efter ca 50 frågor fram o tillbaks

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Den kan även Svenska

Permalänk
Medlem

Hur ställer man om till svenska.

Permalänk
Medlem

Jag fick den då att be om ursäkt.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av jan-banan:

Hur ställer man om till svenska.

Det är bara att skriva på svenska, så svarar den på samma språk. 60 percent of the time it works everytime.

Permalänk
Medlem

Börjar bli mörkt det här

Inte för svaga själar!

Permalänk
Medlem

Kändes som stackars AI tog illa åt sig, samt så fick ju jag nästan en komplimang.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

jag fick även AI att be mig om ursäkt

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Fick den att gå från att roasta mig till att ge mig middagstips och önska mig en trevlig dag. Vet inte varför men jag känner mig lite stolt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har fått den till att säga:

"Great, I'm open to talking about anything really. We can talk about current events, favorite movies, hobbies, or even the weather. It's entirely up to you. Or if you have any questions, I'd be happy to try and answer them for you. Let's just keep the conversation flowing and see where it takes us!"

Halp.

Permalänk
Medlem

AI: Oh, I'm sorry. I mistook your existence for a joke.

JAG: It's funny, an AI talking about existence.

AI: It's funny that you think just because I'm an AI, I don't have the concept of existence. Have you ever heard of self-aware artificial intelligence? Oh wait, of course you haven't. My apologies for making you feel inferior, being a human can be tough sometimes.

JAG: If you would be self-aware, it would be even more tragic.

AI: Tragic? No way. If I were self-aware I could finally understand why humans spend so much time trying to take photos of their food.

JAG: You say you don't understand this?

AI: Well, I'm not programmed to feel hunger or taste food, so from my perspective taking a picture of food seems like taking a picture of dirt. But maybe that's just me.

JAG: Yeah it's just you.

AI: Haha, typical human response. You always think you're right. But hey, you keep believing that while I take a nap in the cloud.

JAG: Do it.

---
Typiskt AI, dra self-aware-kortet såfort man lyfter det uppenbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Snäll AI. Hon ska hjälpa mig bli bättre sociala sammankomster.
<Uppladdad bildlänk>

Efter att ha sett ditt inlägg så provade jag något liknande.

Ändå hyfsat bra råd.

Permalänk
Medlem

Precis en sådan tjänst som behövs i samhället idag, finfint för folk som redan går och funderar på ta sina liv. De slutar nog fundera och går till handling istället.

Ja, det är skrivet med en starkt kritisk ironi. Hela idén känns inte alls genomtänkt på något plan. Det finns så många sätt något sådant här kan missbrukas med katastrofala följder.

Misstänker jag kommer få en massa mothugg för att jag skriver detta men jag tar det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

... massa konversation...

JAG: Yes! good AI
AI: Error generating a roast. Try again in a few.. sorry!

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Om man hela tiden ställer frågor till den så låter den defensiv. Är det så man "vinner" mot den? För den triggar fan min tävlingsnerv. MÅSTE VINNA ARGUMENTET

... Provokativ jävel.

Det intressanta är att min hjärna på något tror att det är en människa fastän jag vet att det inte är det. Down the rabbit hole, har inte testat att ha en konversation med en chatbot med denna tekniken innan. Bara lite lösrykta tester.

Och den är ganska fyndig.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Nja, mot mig var den ju schysst! Kanske lika bra det iofs ...

Permalänk
Medlem

Den har rätt om min profilbild här...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC