Här är Sonys nedbantade Playstation 5

Permalänk
Melding Plague

Här är Sonys nedbantade Playstation 5

Playstation 5 får ett ansiktslyft och den nya slimmade versionen börjar säljas i november för 6 300 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bör tilläggas att ssd:n är nu på 1TB mot tidigare 825GB .

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Ser ändå riktigt bra ut. Tror inte dom kan göra den mycket mer slimmad än såhär med tanke på komponenterna som är i den.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Inväntar The George Forman edition.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Swedish Berserk:

Ser ändå riktigt bra ut. Tror inte dom kan göra den mycket mer slimmad än såhär med tanke på komponenterna som är i den.

Tvärtom kan jag tycka att konsolerna denna generation är orimligt klumpiga givet det effektuttag som finns, åtminstone modellerna utan skivläsare. Behöver inte kolla längre än valfri bärbar speldator, som utan problem kan ha upp emot dubbla effektuttaget och ändå rymma allt detta i en fjärdedel av volymen med tillräcklig kylförmåga.

Det är inte heller som att dessa konsoler är speciellt billiga. Sony har dessutom vid flertalet revisioner minskat kylanordningen i konsolen, vilket indikerar på att de var överdimensionerade redan från start och att kylaren i sig knappast bidragit till kostnaden för slutkund. Med andra ord har man kunnat förvänta sig mindre enheter redan från dag.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Undrar om det fortfarande finns möjlighet att uppgradera med en extra hårddisk i den här med.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tvärtom kan jag tycka att konsolerna denna generation är orimligt klumpiga givet det effektuttag som finns, åtminstone modellerna utan skivläsare. Behöver inte kolla längre än valfri bärbar speldator, som utan problem kan ha upp emot dubbla effektuttaget och ändå rymma allt detta i en fjärdedel av volymen med tillräcklig kylförmåga.

Men är dom lika tysta då?

Jag skulle aldrig välja en enhet som är mindre men låter mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Undrar om det fortfarande finns möjlighet att uppgradera med en extra hårddisk i den här med.

Står inte specifikt att man kan sätta in egen ssd men det måste man anta att det ska gå.
Alla fyra plastskalen går att ta bort så det finns inget hinder.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tvärtom kan jag tycka att konsolerna denna generation är orimligt klumpiga givet det effektuttag som finns, åtminstone modellerna utan skivläsare. Behöver inte kolla längre än valfri bärbar speldator, som utan problem kan ha upp emot dubbla effektuttaget och ändå rymma allt detta i en fjärdedel av volymen med tillräcklig kylförmåga.

Det är inte heller som att dessa konsoler är speciellt billiga. Sony har dessutom vid flertalet revisioner minskat kylanordningen i konsolen, vilket indikerar på att de var överdimensionerade redan från start och att kylaren i sig knappast bidragit till kostnaden för slutkund. Med andra ord har man kunnat förvänta sig mindre enheter redan från dag.

Laptops har knappats tillräckligt med kylning, de låter alltid som fan. PS5 låter knappt någonting tack vare att den är "klumpig".

Permalänk
Medlem

De lyckas göra den ännu fulare. Speciellt skivversionen ser ful ut med en klump som sitter på.

Tycker de kunde ändrat design helt. Jag tycker Xbox S och X båda är snyggare och stilrena.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Mono:

Bör tilläggas att ssd:n är nu på 1TB mot tidigare 825GB .

Ja! Tack!

Permalänk
Medlem

Kanonbra att man kan komplettera med disc senare vid behov (Och när man upptäckt hur hutlöst dyra digitala spel är på Playstation Store!)

Bra Sony!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Står inte specifikt att man kan sätta in egen ssd men det måste man anta att det ska gå.
Alla fyra plastskalen går att ta bort så det finns inget hinder.

Jag tror det inte förrän jag faktiskt ser att det är där. Är alldeles för lätt att ta saker för givet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Det är så här jag föreställer mig att Wish-versionen ser ut.
Hoppas den är svalare än OG annars är det inte mycket att hänga i granen.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

Jag måste genast slänga min Ps5a som jag ej har startat på ett halvår och köpa denna.
Skämt, men det är bra för alla inklusive miljön att den blir mindre.

Skrivet av Sarato:

Undrar om det fortfarande finns möjlighet att uppgradera med en extra hårddisk i den här med.

Absolut måste det gå. Det hade varit en sådan skandal annars så det ej var klokt.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Squallie:

Men är dom lika tysta då?

Jag skulle aldrig välja en enhet som är mindre men låter mer.

Skrivet av headphoneninja:

Laptops har knappats tillräckligt med kylning, de låter alltid som fan. PS5 låter knappt någonting tack vare att den är "klumpig".

Skulle inte kalla dagens konsoler "tysta" i någon bemärkelse.

Absolut låter de säkerligen mindre än en bärbar dator som flåsar på för fullt med 350W+ i effektuttag. Men som referens kan jag inte tycka att den Lenovo Legion 5 jag haft var speciellt mycket mer högljudd vid 200W som exempelvis PS5 ligger på, åtminstone inte när den var placerad i TV-möbeln.

Är rätt säker på att det skulle vara fullt möjligt att nästan halvera den interna volymen på exempelvis PS5:an (med bibehållen ljudnivå och värmeutveckling), om inte målet var att designa en enhet som är så billig som möjlig för Sony att massproducera i den skalan de gör.

Sedan går det även att diskutera designen av PS5 i sin helhet.. Ventilationen är inte direkt optimal från början. Det är verkligen form över funktion rakt igenom när det kommer till denna generations design. Inte nog med att ventilationshålen är malplacerade och små, det samlas väldigt enkelt damm och sätter igen konsolen över tid (vilket tvingar fläkten att snurra snabbare och som då leder till högre ljudnivå likfall).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Diskversionen är den fulaste konsolen jag har sett. Haha vad sjutton är det för design.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Oj, ful har blivit fulare, fy för den nya disc versionen

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Diskversionen är den fulaste konsolen jag har sett. Haha vad sjutton är det för design.

Måste medge att det inte ser riktigt klokt ut.

Skrivet av jeppe109:

Det är så här jag föreställer mig att Wish-versionen ser ut.
Hoppas den är svalare än OG annars är det inte mycket att hänga i granen.

En ny lövblåsare då à la PS4 Pro?

Permalänk
Medlem

Måste säga att många proffs i denna tråd får lov att skicka sin CV till Sony. De skulle säkerligen vara glada att ta del av era expertråd gällande design och kylning då ni vet bättre än faktiskt utbildade proofs 🤓

Permalänk
Medlem

Väntar på Pro, lär ju inte vara länge kvar om dessa kommer nu

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Tvärtom kan jag tycka att konsolerna denna generation är orimligt klumpiga givet det effektuttag som finns, åtminstone modellerna utan skivläsare. Behöver inte kolla längre än valfri bärbar speldator, som utan problem kan ha upp emot dubbla effektuttaget och ändå rymma allt detta i en fjärdedel av volymen med tillräcklig kylförmåga.

Det är inte heller som att dessa konsoler är speciellt billiga. Sony har dessutom vid flertalet revisioner minskat kylanordningen i konsolen, vilket indikerar på att de var överdimensionerade redan från start och att kylaren i sig knappast bidragit till kostnaden för slutkund. Med andra ord har man kunnat förvänta sig mindre enheter redan från dag.

Skrivet av Squallie:

Men är dom lika tysta då?

Jag skulle aldrig välja en enhet som är mindre men låter mer.

Exakt vad jag tänkte. Tar gärna större format för att få ner ljudnivån.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Sony fortsätter sin fina tradition av att släppa fula slim-modeller. Behåller min OG-discversion tack.

Permalänk
Medlem

Den har stödben 😂

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om den nya varianten kan stå upp utan risk att den går sönder? Det finns ju en varning för den nuvarande att om den står upp så kan något göra att den sluta fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brule:

Är det någon som vet om den nya varianten kan stå upp utan risk att den går sönder? Det finns ju en varning för den nuvarande att om den står upp så kan något göra att den sluta fungera.

Det var om kylpastan läckte ut som inte är någon risk så länge som du inte skadad skyddet runt den. Så ingen risk med dagens modeller såvida du inte tappat den från högre höjd.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Skulle vara najs om de började att endast utveckla för PS5.

Men istället för PS4 som förstör så är det Xbox Series S istället...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det var om kylpastan läckte ut som inte är någon risk så länge som du inte skadad skyddet runt den. Så ingen risk med dagens modeller såvida du inte tappat den från högre höjd.

Kanon! Tack för svaret. Vet du om kylpastan läcker ut direkt efter man tappat den eller kan det ske vid ett slumpmässigt tillfälle ett tag efteråt?

Permalänk
Medlem

Hmm, de fick inte ner den till $399. Inte helt oväntat iofs kanske, allt annat har ju gått upp i pris.

Allt Tom Henderson sagt har slagit in. Väntar vi bara på Pro då...

Permalänk
Skrivet av Brule:

Kanon! Tack för svaret. Vet du om kylpastan läcker ut direkt efter man tappat den eller kan det ske vid ett slumpmässigt tillfälle ett tag efteråt?

Det kan ske senare.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌