Samsung Odyssey G7 27" eller LG 27GP850?

Permalänk
Medlem

Samsung Odyssey G7 27" eller LG 27GP850?

Samsung Odyssey G7 27
LG 27GP850

Håller på att shoppa ny 1440p skärm för att uppgradera från min nuvarande 1080p, och hittade dessa två. Efter lite googling så verkar de som att båda ligger på topp inom sin prisklass, där skillnaden är paneltyp (VA vs IPS).

Är det någon som testat någon av dessa som kan rekommendera? Är den ökade kontrasten för VA panel värt det? Även att den är välvd är något nytt för mig.

Uppdateringsfrekvens spelar ingen roll då jag mest troligtvis ej kan driva över 200 fps i 1440p.

LG-skärmen kan hämtas lokalt men jag måste beställa G7an

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av el1f0:

Samsung Odyssey G7 27
LG 27GP850

Håller på att shoppa ny 1440p skärm för att uppgradera från min nuvarande 1080p, och hittade dessa två. Efter lite googling så verkar de som att båda ligger på topp inom sin prisklass, där skillnaden är paneltyp (VA vs IPS).

Är det någon som testat någon av dessa som kan rekommendera? Är den ökade kontrasten för VA panel värt det? Även att den är välvd är något nytt för mig.

Uppdateringsfrekvens spelar ingen roll då jag mest troligtvis ej kan driva över 200 fps i 1440p.

LG-skärmen kan hämtas lokalt men jag måste beställa G7an

Att panelen är välvd på en 27"-are tycker iallafall jag inte känns som en fördel, på en 34" ultrawide däremot är det ett måste enligt mig men det är nog bäst att du tittar på det själv live för att bilda dig en uppfattning

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?