Permalänk
Medlem

Gamingdator 30-32K

Hej hoppas allt är bra med er!

Jag vill ha en Gaming dator som kan spela alla spel på ultra utan problem och vill ha en Tyst Gaming PC. Vill att Inet skall montera den åt mig så behöver att alla delarna kommer från Inet tacksam för detta!

Jag har 2 skärmar en 144HZ och en 165HZ med 1440p upplösning.

Mina Krav
32 Gig ram
2 TB SSD
3-4 TB HDD
Nätaggregat 1000W
Chassi en som är tyst och har bra luftflöde
Inet Byggnation och test av dator med valfria komponenter
Vatten kylning eller Luft kylning för att göra PC tyst. Om Inet inte monterar vattenkylning får det bli luft kylning.

Vattenkylning VS Luft Kylning? har fått höra från alla att man skall ha en stängd vattenkylning AIO då det är bäst och att Vattenkylning kan få motherboards att böja sig på grund av för mycket vikt mm stämmer detta?

Vattenkylning AIO behöver man byta ut det efter några år eller är det okej att ha det i chassit alla år eller risk för läcka? Behöver man ta hand om vattenkylningen eller bara låta det vara?

Har aldrig haft vattenkylning förut i mitt liv därför jag är ganska fundersam tack, om Inet inte installerar vattenkylning så kommer jag inte köra på det. Då jag aldrig installerat det och vågar inte då får det bli luft kylning tack.

CPU : Är det värt att spendera lite mer pengar för AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB VS AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB Det är bara 400 SEK skillnad hos inet.

Tack på förhand, God jul!

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/6AUiAYLPs2ft9b9Kh83zWLMC--Y/gressie

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/datorbygge/b1466216/ggg

Här har du en utveckling utav vad Alastor Moody gjorde. Bara för att få den extra tyst. En AIO behövs alldrig fyllas eller något sånt utan bara kör på för dens liv. De brukar ofta vara kritiserade för kortare livslängd men den jag valde är den Beata som finns med en garanti på 7år vilket är bra med tid.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

https://www.inet.se/datorbygge/b1466216/ggghttps://cdn.inet.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/datorbygge/bild/b1466216/ggg

Här har du en utveckling utav vad Alastor Moody gjorde. Bara för att få den extra tyst. En AIO behövs alldrig fyllas eller något sånt utan bara kör på för dens liv. De brukar ofta vara kritiserade för kortare livslängd men den jag valde är den Beata som finns med en garanti på 7år vilket är bra med tid.

Ser bra ut, hade behållit mina RAM-moduler dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Ser bra ut, hade behållit mina RAM-moduler dock.

Kan absolut hålla med om det rent prestandamässigt men om rgb är en deal breaket så är det alltid bra att ha ett alternativ.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

Kan absolut hålla med om det rent prestandamässigt men om rgb är en deal breaket så är det alltid bra att ha ett alternativ.

Jo, det är ingen direkt stor skillnad mellan CL30 och CL36 när man är uppe i 6000 MHz.

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt Mycket Alastor + Moody!

Båda riggen ser extra nice ut, Jag kommer självklart köra på dessa grafikkorten men är bara rädd för en sak har googlat mycket och folk på reddit + youtube säger det är sjukt mkt coil whine på dessa grafikkorten var det pga new release är tror ni detta är fixat? Ser ut och vara någon issue med dual monitor på eller behöver jag inte oroa mig för detta? Tack igen!

Här har du en utveckling utav vad Alastor Moody gjorde. Bara för att få den extra tyst. En AIO behövs alldrig fyllas eller något sånt utan bara kör på för dens liv. De brukar ofta vara kritiserade för kortare livslängd men den jag valde är den Beata som finns med en garanti på 7år vilket är bra med tid.
[/quote]

Tack för infon! Vet du om Inet monterar vattenkylare eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gressie:

Tack så hemskt Mycket Alastor + Moody!

Båda riggen ser extra nice ut, Jag kommer självklart köra på dessa grafikkorten men är bara rädd för en sak har googlat mycket och folk på reddit + youtube säger det är sjukt mkt coil whine på dessa grafikkorten var det pga new release är tror ni detta är fixat? Ser ut och vara någon issue med dual monitor på eller behöver jag inte oroa mig för detta? Tack igen!

Här har du en utveckling utav vad Alastor Moody gjorde. Bara för att få den extra tyst. En AIO behövs alldrig fyllas eller något sånt utan bara kör på för dens liv. De brukar ofta vara kritiserade för kortare livslängd men den jag valde är den Beata som finns med en garanti på 7år vilket är bra med tid.
[/quote]

Tack för infon! Vet du om Inet monterar vattenkylare eller inte?

Inet monterar absolut vattenkylning och de gillar mer det för att en stor tornkylare väger så mycket och kan lätt slitas av från moderkortet i frakt vilket inte är problem med någon aio. Och coil whine tror jag bara var problem med referense modellen och dual monitor buggen var bara när den precis hade släppts.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

Inet monterar absolut vattenkylning och de gillar mer det för att en stor tornkylare väger så mycket och kan lätt slitas av från moderkortet i frakt vilket inte är problem med någon aio. Och coil whine tror jag bara var problem med referense modellen och dual monitor buggen var bara när den precis hade släppts.

Tack så hemskt mycket för informationen! Tack både till dig och AlastorMoody ni har varit fantastiska uppskattade verkligen era förslag, Jag tog Ram + GFX från Alastor och sedan ditt AIO kommer dock dröja ca 3 veckor att få den enligt Inet.