Klipsch RSB-8 ( ljudet fungera inte förens jag drar ut strömmen till ljudlimpan )

Permalänk
Medlem

Klipsch RSB-8 ( ljudet fungera inte förens jag drar ut strömmen till ljudlimpan )

Ha ett konstigt problem som det stå i titlen.

Mitt klipch ljudsystem är nu 7 år gammalt. och ha alltid varit koppald med optisk kabel mellan tv och ljudlimpa ( samma tv i sen jag köpte ljudsystemet.

Sen snart 1 vecka tillbaka. Kan jag bara starta och stänga av den genom att dra ut sladden. Och pausa man en film eller youtube klipp försvinner ljudet helt, och man måste dra ut strömmen till ljudlimpan för att ljudet ska komma tillbaka.

Under drift
Men att ändra volym under uppspelning av film eller klipp från andra appar gå bra med handkontrollen, samt att byt ändra till sorround och nighmode och speakmode= förbättrat ljud för tal i filmer.

Men så fort man pausar klipp/ film i någon minut. Är ljudet helt borta, och man kan inte ändra något med vare sig handkontroll eller dirket på ljudlimpan.

Även min wifi lampa ha slutat lysa helt bakom ljudlimpan i samma veva detta problem uppstod.

Troligt problem
Ha lyckats spåra det till att det kan vara nätdelen till ljudlimpan som är påväg att vara dålig om man säker runt på liknande problem med klicpsh RSB system. Men vet inte om jag kan tycka att det hänger samman. Så hoppas ni kanske ha en bättre förklaring eller lösning.

/ Macbang

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.