Någon som vet hur man får bort den jobbiga rutan för ljudöversikten för alla program i Windows när man höjer och sänker ljudet?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får bort den jobbiga rutan för ljudöversikten för alla program i Windows när man höjer och sänker ljudet?

Jag vill ha bort Spotify och alla andra program som kommer upp med ljudet när man höjer och sänker. Kan inte hitta något i ljudinställningarna. Är det någon här som har ett svar på hur man får bort det?

Permalänk
Medlem

Kör Spotify i webbläsaren?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Kör Spotify i webbläsaren?

Men om jag höjer och sänker med spotify i webbläsaren så kommer Chrome upp i översiktsvyn för ljudet istället? Jag vill ha bort rutan då den tar tid på sig att gå iväg och är i vägen? Alltså jag vill ha väck rutan där det står Spotify och alla andra program som kommer upp där. Det funkar bara inte att ha den när jag sitter och gör viktiga saker för den tar typ 5-10 sekunder på sig att gå väck och råkar man sätta musen över så kommer den upp igen och det tar längre tid.

Permalänk
Medlem

Right-click on the task bar.
Select Settings.
Under Notification area, click Turn system icons on or off.
Turn off volume.

Testat det?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

Right-click on the task bar.
Select Settings.
Under Notification area, click Turn system icons on or off.
Turn off volume.

Testat det?

Funkar inte. Ljudikonen på aktivitetsfältet försvinner bara. Om jag höjer och sänker ljudet så kommer samma ruta fram med spotify.

Permalänk
Medlem

Det styrs av appen själv, för Spotify finns inställningen i 'Preferences (Ctrl+P) - Display - Show desktop overlay ...'

edit:
Ser att själva volym-overlay inte försvinner, bara Spotifys extra info. Vet inte hur man får bort det sista.

rättelse att det inte löser hela problemet
Permalänk
Medlem
Skrivet av nokwqu:

Det styrs av appen själv, för Spotify finns inställningen i 'Preferences (Ctrl+P) - Display - Show desktop overlay ...'

edit:
Ser att själva volym-overlay inte försvinner, bara Spotifys extra info. Vet inte hur man får bort det sista.

Tack det funkade. Vet du vad inställningen heter i Chrome?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr4zyt0e:

Tack det funkade. Vet du vad inställningen heter i Chrome?

Så här verkar andra ha fixat det:

"1. Open Google Chrome.

2. Copy and paste the link below into the address bar of Chrome, and press Enter.

chrome://flags/#hardware-media-key-handling

3. Select Disabled in the Hardware Media Key Handling flag drop down menu.

4. Click/tap on the RELAUNCH NOW button at the bottom to apply."

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Så här verkar andra ha fixat det:

"1. Open Google Chrome.

2. Copy and paste the link below into the address bar of Chrome, and press Enter.

chrome://flags/#hardware-media-key-handling

3. Select Disabled in the Hardware Media Key Handling flag drop down menu.

4. Click/tap on the RELAUNCH NOW button at the bottom to apply."

Ohh tack, det funkade!