Var köper ni helst spel?

Permalänk
Medlem

Var köper ni helst spel?

Hej!

Jag väntar in de sista delarna till min nya PC som, förutom jobb, kommer användas till spelande som komplement till PS5:an.

Har tittat runt lite för att köpa spel och känner mig lite tyngd av alla möjligheter och olika affärer. Hur gör ni inbitna PC-spelare när ni köper spel och hur hittar ni erbjudanden? Har sett att Good Old Games säljer utan DRM, vilket jag gillar, men allt finns ju inte där. Är Steam allmäktigt, eller finns det andra bra alternativ?

Vad gäller att hitta bra pris, sprang jag på IsThereAnyDeal som ser okej ut. Är den det? Finns det bättre?

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

Köper alltid på GOG om tillfälle ges. Annars blir det via Steam alternativt att man köper något via Humble Bundle så man vet att pengar går till välgörenhet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Toppen, tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomenq:

Toppen, tack för svar!

Notera dock att spel som köps via Humble Bundle i 99% av fallen är Steam-nycklar så tekniskt sett så blir det fortfarande Steam-spel.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Steam, för jag gillar inte att äga det jag köper. 😜

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Steam, för jag gillar inte att äga det jag köper. 😜

Gillar Humbles välgörenhetsidé. Tecknade mig för Humble Choice och sög snabbt åt mig Nioh 2 som är ett av månadens spel. Det här har potential att bli dyrt med månadsabonnemang både här och där, förutom det PS+ Extra som löper ett gäng månader till. Behöver nog ses över.

Permalänk
Medlem

Steam.

Kommer inte ihåg när jag senast köpte spel nån stans annars, kanske Epic nån gång 1-2 år sen när ett exclusivt AAA spel bara släpps där, annars öppnar jag aldrig dom andra spelbutikerna.

Är ganska så nöjd med steam, det är min main chatt (sitter aldrig o chattar nån annan stans), mitt 18+ år gamla spel-lager, verkligen det bästa cloud media storage nånsin. Kan spela urgamla spel jag har samlat på mig och dom blir uppdaterade då och då. Älskar verkligen Steam.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Steam, för jag gillar inte att äga det jag köper. 😜

Har Valve någonsin plockat bort saker du köpt?

Permalänk
Medlem

Steam och GoG för min del. Har köpt ett par spel i Epic games store men jag är mest där för att jag köpte ett Epic exklusivt spel en gång i tiden och man får gratisspel. Tycker att Steam har bättre funktionalitet rent allmänt med välfungerande cloud saves och ett bibliotek som är enkelt att organisera och hitta i även när man börjat "äga" rätt många spel. GoG är trevligt för att man får DRM-fritt och det finns lite gamla nostalgispel där som jag inte hittat på Steam.

Permalänk
Medlem

Steam för det mesta, bara andra butiker om det inte finns på steam. Gratis-spelen på Epic bara för att och GoG för gamla spel och de utmärkta erbjudandena som dyker upp ibland.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Köper mest på Steam. Men det har även blivit några titlar på GoG, Epic Games Store m.fl.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Köper bara på GOG nuförtiden.

Permalänk
Medlem

Tack för svar alla, mycket uppskattat!

Tipsar om IsThereAnyDeal om nån inte känner till den. Tycker den funkar bra för att hitta bästa pris på spel man är sugen på.

Permalänk
Medlem

GOG om spelet finns där, annars steam eller epic games i värst fall om priset är tillräckligt bra.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Om spelet finns i GOG så köper jag där i förstahand nuförtiden, som Baldurs gate 3 nu senast. Gillar den gamla hederliga idén om att man äger spelet och inte beroende av internetuppkoppling eller klient för att starta spel.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.