Google Assistant och chromecast ultra 4k

Permalänk
Medlem

Google Assistant och chromecast ultra 4k

Hej på er.

Jag är förmodligen dum i huvudet, men jag får icke dessa två saker att lira.
Har ingen google mini, nest, home eller nåt sånt, utan bara google assistant på telefonen. Enligt nätet, suck, så ska det gå att få dessa att lira rätt bra, precis som om man hade en google "hub". Men nej. GA utför alla kommandon precis som den ska, men det är stört omöjligt att få den att fatta att dessa saker ska utföras på chromcasten.
Enkelt förklarat:
Hey google: spela lars winnerbäck på tvn.
Resultat: Spelar på telefonen.
Hey google: Spela upp på tvn.
Resultat: Fortsätter spela på telefonen, men skärmen vaknar till liv igen.
Jag hade en google home mini som fungerade bra förutom att den reagerade slumpmässigt på saker som inte var "hey google", tycker att telefonens motsvarighet borde fungera lika.
Jag har "döpt" enheterna i nätverket (för närvarande bara telefonen och tvn) ganska logiskt. TV och Telefon. Men det verkar inte ha någon betydelse.
Behöver tips på detta. Kan omöjligt bara vara jag som har upplevt detta problem.

"Smarta prylar är riktigt dumma.."

//Daniel

Permalänk
Medlem

Testa att säga "på TV" istället för "på TVn". Kan dock tänka mig att assistenten funkar annorlunda på telefon och hub.

Permalänk
Medlem

Bra tips men tyvärr.
GA svarar "Absolut, madonna feån youtube spelas upp på tv"
Men inget händer.
Måste ha att göra med behörigheter eller länkning men jag hittar inget.
Köpte casten för 799 idag för att min gen 1 inte har stöd för GA. Rätt besviken än så länge..

Permalänk
Medlem

Uppdatering:
Google Ass. startar sporify på tvn men spelar upp musiken på telefonen. Jag älskar verkligen "smarta prylar"..