Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Låter ju isf som att något på typ timer kör igång vid denna tiden som stör ut ditt wifi.

Eller typ grannen kör igång sin induktionhäll å lagar gröt till ungarna eller nått sånt.

Låter ju inte som ett problem som är utanför ditt hem nånstans på fibern för isf borde även sladdbundna enheter tappa kontakt vid dessa tider.

Elektromagnetiska fält tar sig inte långväga så har inte grannen spisen bredvid hans router kan det inte ha med det att göra.

Permalänk

Igår fick jag använda hjärnan....
Kom på att för 8-9 månader sedan var en tekniker här och bytte något i mediaskåpet,
han fråga brysk, vem som gjort kopplingarna?
Dom var fel !! , och han fixa rätt kopplingar!
Igår koppla jag om i switchen OCH i morse funkade allt, men ropar inte HURRA ännu....
Lite förvånad, att INGEN tänkt på att fråga OM mina lan koppling....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morfarmarre:

Igår koppla jag om i switchen OCH i morse funkade allt, men ropar inte HURRA ännu....
Lite förvånad, att INGEN tänkt på att fråga OM mina lan koppling....

Det känns lite märkligt om det skulle orsaka problem vid ett givet klockslag varje dag men fungera bra annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morfarmarre:

Igår fick jag använda hjärnan....
Kom på att för 8-9 månader sedan var en tekniker här och bytte något i mediaskåpet,
han fråga brysk, vem som gjort kopplingarna?
Dom var fel !! , och han fixa rätt kopplingar!
Igår koppla jag om i switchen OCH i morse funkade allt, men ropar inte HURRA ännu....
Lite förvånad, att INGEN tänkt på att fråga OM mina lan koppling....

Om man kopplar runt utan någon plan så är det väldigt svårt att, med begränsad information, driva ett supportärende framåt. Toppen att du fick en tanke på att ni ändrat något tidigare.

Permalänk

Problemen löstes när jag efter många problem sa upp Bredband2, den nya leverantören löste problemet på tre minuter!
En Swich (??) som var trasig, Bredband2 vägrade i åtta månader att kalla in en tekniker!!