Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Tog med min D-Link 604 ut till en kompis för en vecka sedan och skjöt den... Den bad om det.

Edit: se bilder här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=58015...

Jo köper man en sån billig router så kan man inte förvänta sig något bättre heller,om igen man får vad man betalar för..................

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jag köpte en dlink 604 för 99kr och den var lite seg.. KÖP INTE DLINK _ALLA_ DERAS MODELLER ÄR SKIT!!!!!11

:rolleyes:..

Permalänk

köp dlinks 4100 router då kommer ni bli nöjda!

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nomoreorless
köp dlinks 4100 router då kommer ni bli nöjda!

Exakt, den bästa routern för närvarande för prisnivån 1000 kr.
In med firmware 1.6 och kör så det ryker

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Avstängd

nix detta är den bästa du kan få för fjuttiga 1200 spänn:)

4300 gaming router med 200 färdiga spelinställningar i routerns firmware,bara att bocka för spelen du kör online och voila:-)

http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=13737...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte läst tråden, så jag vet inte om detta redan påpekats, men ytterligare en anledning att undvika D-Link..
- http://computersweden.idg.se/2.139/1.44835

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

jaha?

Det är knappast skäl nog för att strunta i DGl-4100 för den kostnaden.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Jag sitter hemma på en D-Link 624+ som går ner oavbrutet och vid kontakt med D-Link Support så säger dom att de är medvetna om felet och kan inte göra något åt saken. De kan skicka en ny likadan router men vad gör det för nytta då alla 624 lider av samma problem?

Planerna är i nuläget lutar åt en Linksys WRT54G, frågan är bara var man kan köpa en sådan på öppet köp.. Litar inte på någonting förän jag testat det och vet att det är bättre är D-Linken jag har nu..

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

Beställ via internet och använde ångerrätten om du inte är nöjd...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Beställ via internet och använde ångerrätten om du inte är nöjd...

Är väll lite dumt då man inte får bruta embalaget?

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk

Köpte en ganska billig 8-ports-switch för 6-7 månader sedan..
(D-Link DES-1008D). Den har fungerat skitdåligt hela tiden och
blir bara värre och värre.. den kopplar ifrån nätet lite när den
vill och vägrar koppla upp sig igen. Man får dra kablar direkt
från bredbandsuttaget till datorn och skaffa ny IP, sedan koppla
in switchen igen och då fungerar det.. ibland..

Rekommenderar inte D-Link alltså. Har beställt en Netgear router, nu.
Också billig, men fungerar förhoppningsvis bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av therokaan
Köpte en ganska billig 8-ports-switch för 6-7 månader sedan..
(D-Link DES-1008D). Den har fungerat skitdåligt hela tiden och
blir bara värre och värre.. den kopplar ifrån nätet lite när den
vill och vägrar koppla upp sig igen. Man får dra kablar direkt
från bredbandsuttaget till datorn och skaffa ny IP, sedan koppla
in switchen igen och då fungerar det.. ibland..

Rekommenderar inte D-Link alltså. Har beställt en Netgear router, nu.
Också billig, men fungerar förhoppningsvis bättre.

har exakt samma switsh det funkar hur bra som hellst här.. haft den ett par år nu och den rullar fint

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

YESSSS! En tråd där jag kan sprinda min ilska över d-link. Jag har en DI-624 och den fungerar bra till det som är dens huvuduppgift idag (nämligen en fotpall ).

Det är en bredbandsrouter med inbyggd firewall, 4-port switch och trådlöst nätverk. jag märker inga problem så länge det trådlös är avstängt med så fort det är aktivt så startar den om var 20:e minut vilket leder till en del störningar och windows som stup i kvarten rapporterar om att nätverket inte är tillgängligt för att strax där efter meddela mig att den nu är ansluten igen.

Jag kommer ALDRIG köpa d-link igen. Netgear är något bättre...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jag köpte en dlink 604 för 99kr och den var lite seg.. KÖP INTE DLINK _ALLA_ DERAS MODELLER ÄR SKIT!!!!!11

:rolleyes:..

Problemet med Di624 är inte att den är seg (eller jo, det är den ju, men där hade jag inga andra förväntningar), utan att den har stora svårigheter att komma upp i mer än 20 minuters uptime (inte vid någon abnorm belastning, bara min mammas sporadiska surfande). Med härledning av det stora antal kunder som lider av detta, Dlinks totala oförmåga eller ovilja att åtgärda felet, samt att det efter ett tjogtal firmwares fortfarande inte är löst, drar jag slutsatsen att Dlink är ett oseriöst företag som jag kommer akta mig noga för att handla av i framtiden.

Med det sagt, så verkar den här ganska udda lösningen faktiskt fungera.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Efter 2 döda D-link routers på 1,5 år köpte jag en Jensen Scandinavia Airlink 6954, som vart på i nästan 10 månader i sträck felfritt nu :). Är dessutom en kombination av Kabelrouter och Wireless, båda fungerar felfritt.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag har testat olika routrar på jobbet allt från D-link, Netgear, Linksys och US Robotics. Alla har varit ostabila och hängt sig. Linksys var klart sämst och fungerade bara i några minuter.
Nu kör jag 3Com och det har aldrig strulat så om ni vill ha en stabil router köp 3Com. Dom är inte ens dyrare utan ligger ganska lika prismässigt.

Permalänk
Inaktiv

"suger" e ju bara förnamnet, dessa d link svinen skall få höra vad jag nu anser efter ett trettiotal reseter och omstart, kommer hem nu efter en middag på några timmar och har haft µ torrent igång, ser att datorn e stendöd och alla program nere, får ta fram skivan och installera om skiten igen, hade jag vetat detta från början hade jag inte hoppat på detta projektet, alltså denna förbannade lådan skall sitta i källaren och dela upp 4 st datorer till ett modem inget annat, men nu j---lar stiger pulsen, skall det vara så förbannat svårt att göra saker som fungerar? Vet nån om man kan lämna tilllbaks en använd vara?

Skulle skicka ett hatbrev till supporten men pgav deras tekniska lösning där var detta inte möjligt,

Permalänk
Medlem

Min D-link 604 dog häromdagen (haft den i ca:2år utan några större problem), Köpte en D-link 4100 och jag är faktiskt imponerad av denna routern, Kör DC eller torrents på fullspeed i bakgrunden när jag lirar och pingen rör sig inte ett snäpp,.

im loving it

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Inaktiv

**Pust, man får motion av detta i allfall, var nyss ner i källaren och resetade, sen fram med skivan och installera skiten igen, håller sen ca 30 minuter så får jag springa ner och reseta igen,

Permalänk
Medlem

Folk klagar så mycket på D-link. Faktum är att jag har haft ett par modeller från D-link visst det kan vara lit ekrångliga ibland men faktum är att D-link har en existerande support som fungerar bra!

Jag har haft 2 modeller av belkin den första fungerade inte som den skulle. Försökte komma i kontakt med support i 3 månader typ. Lyckades inte. Fick den utbytt i butik då butiken bytte det direkt (on off) Fick en ny belkin som fungerade. Sen ville jag dock ändra lite inställningar i den som jag inte hittade försökte kontakta supporten. Gick ju inte.. Bytte den också. Därefter aldrig mer belkin. Jag rekomenderar inte belkin. Dock kan de vara bra för normalsvenson som bara vill koppla upp sig på internet. Vill du spela spel som du blir tvungen att öppna nån port med inte vet hur så är du körd p.g.a. ingen support.

Har nu en Netgear bredbandsrouter funkar ypperligt. Har dock aldrig provat supporten än.

rekomenderar D-link före belkin iaf.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Faktum är väl att de flesta konsumentprodukter bygger på samma grund ifrån början.

Så problemen brukar ofta vara modellspecifika och inte märkesspecifika...

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

jag har en netgear MR814 V2 den har stått på i 2år utan problem (förutom när gudrun var och hälsade på här nere i södra sverige)

däremot så har jag lite problem och hitta drivrutiner som är kompitabla med xp64 till mitt jensen scandinavia wlan kort
har kollat deras hemsida och driversguide.com men inget resultat

Permalänk
Avstängd

Har skrivit det förut i otaliga trådar,vill du ha en stabil produkt som funkar utmärkt för dina behov,då kommer inte någonsin nånting som kostar under tusen spänn funka fullt tillfredställande när det gäller nätverksprodukter men folk fattar ju inte det helt logiska,man får vad man betalar för.
Finns ett gammalt bra ordspråk för det hela som folk inte verkar förstå alls här"SMAKAR DET SÅ KOSTAR DET OFTAST OCKSÅ TILL 90%"

BASTA................................

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Har skrivit det förut i otaliga trådar,vill du ha en stabil produkt som funkar utmärkt för dina behov,då kommer inte någonsin nånting som kostar under tusen spänn funka fullt tillfredställande när det gäller nätverksprodukter men folk fattar ju inte det helt logiska,man får vad man betalar för.
Finns ett gammalt bra ordspråk för det hela som folk inte verkar förstå alls här"SMAKAR DET SÅ KOSTAR DET OFTAST OCKSÅ TILL 90%"

BASTA................................

Det finns gott om produkter för mindre än tusenlappen som inte krashar regelbundet utan användar- eller nätverksstimuli, så ditt råd är skit.

Dessutom är "fullt tillfredställande" helt beroende av varje användares behov, så varför det skulle finnas någon magisk, allmängiltig gräns vid tusen kronor är dunkelt för mig.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Jag som hade en DI-804. Fungerade bra i 3 år. Böt för att jag ville ha en trådlös. Köpte Netgear och den bara strulade.

Ska köpa en D-link igen!

Permalänk

Ni som klagar på kvaliteten på DLINK routrar, med föjld av strul mm ...Skiten bakom tangetbordet, thats it,
Finns inget stabilare i hem miljö än just dlink

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
hoppas det var irroni.... annars går jag o dränker mig

Min D-Link DI-804HV fungerar också utmärkt.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

D-link 624+?

Jag funderar på att köpa en D-link 624+ och nu undrar jag vad ni som har sådan tycker om dom? hur långt når wlanet om det är typ inget böös ivägen, inga väggar eller något?

Visa signatur

jau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvarntun
D-link 624+?

Jag funderar på att köpa en D-link 624+ och nu undrar jag vad ni som har sådan tycker om dom? hur långt når wlanet om det är typ inget böös ivägen, inga väggar eller något?

Använde min för 3st stationära datorer och en bärbar. I början tog det 4 timmar innan shiten ville ens ta ipadressen and fördela rätt till andra datorer.
Efter det så funkade routern i 4-5 månader fast dog direkt då man flyttade större filer i nätverket / belastade linan. Tog routern förra månaden och kastade den 20-30 gånger mot en stor sten som är bakom huset. Efter det tog jag en öl och var lyckligt hela dagen.

Köpte därefter linksys WRT54GX, kopplade in och efter några sekunder för settings i routern så fungerade allt. Testade att belasta med min 30/30+ lina och inga problem. När det gäller trådlöst så har jag nästan dubbel så lång räckvid nu gemfört med dlinken.

Min erfarenhet av D-link..

Permalänk
Medlem

Nån som vet om inställningar i DI-604'an försvinner när man uppdaterar firmware?

Såg att det står HW :D2 (eller nåt liknande på baksidan av min. Betyder det att jag ska ha firmware :DX eller? Finns ju en jäkla massa olika, men ingen D2...däremot en D1 och DX.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006