Permalänk
Medlem

D-link = suger?

Det verkar som om alla fått problem med D-link på nått sätt.. det kanske inte är så bra trots allt..?
Vilka märken e bra?
Min lokal- säljare, erbjöd mig en Belking för 549 :-
med Inbyggt Nat- firewall och stöd för DHCP inte trådlöst (ska inte köpa nån trådlös).

men som sagt.. vilka märken e bra? är belking en av de?

Visa signatur

Asus A8n-sli deluxe | AMD643200+ 2.0 Ghz, venice | Kingmax 2x512 CL2.5 DDR400 | Geforce 6800 Nu 256mb | Maxtor diamondmax plus 10 160GB sata | original nätaggregat 500W

Permalänk
Medlem

Belkin är väll ok antar jag, har 2 trådlösa kort from dom, ett PCI och ett PCIMA och dom fungerar utmärkt, förutom på en IBM aptiva men det skiter man ju i

Annars kan jag rekommendera Linksys, en avdelning på Cisco som riktar sig mot privatpersoner.

Jag har en AP från dom och den fungerar underbart, en god vän har även två switchar som rullar på fantastiskt
Sen så är ju sisco själv utmärkt om man får ett vettigt pris

Annars är Netgear och 3Com ett par bra märken.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Avstängd

Köpte mig nyss en Linksys adsl gateway, många fina inställningar samt att det är Cisco
Väldigt stabil, rekomenderas

Permalänk
Avstängd

Jag ber dig, köp inte D-link.

Permalänk
Medlem

d-link 804hv är underbart bra.

Permalänk
Medlem

Ok, jag kommer pröva Belkin, och kommer att posta om det uppstår problem. D-link kommer jag inte köpa, det är för många som fått problem med de. Men netgear och level1 har fått rätt bra omdömen, kanske kommer jag satsa på nån av de i framtiden *-).. aja hursomhelst.. det lutar sig mot en Belkin after all... jag postar om nått händer.

Visa signatur

Asus A8n-sli deluxe | AMD643200+ 2.0 Ghz, venice | Kingmax 2x512 CL2.5 DDR400 | Geforce 6800 Nu 256mb | Maxtor diamondmax plus 10 160GB sata | original nätaggregat 500W

Permalänk
Medlem

ALLA har inte problem med D-link men visst en hel del har det och det med "vattentäta" fall. Kör själv en hel del D-link utan strul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
d-link 804hv är underbart bra.

hoppas det var irroni.... annars går jag o dränker mig

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Belkin är väll ok antar jag, har 2 trådlösa kort from dom, ett PCI och ett PCIMA och dom fungerar utmärkt, förutom på en IBM aptiva men det skiter man ju i

Annars kan jag rekommendera Linksys, en avdelning på Cisco som riktar sig mot privatpersoner.

Jag har en AP från dom och den fungerar underbart, en god vän har även två switchar som rullar på fantastiskt
Sen så är ju sisco själv utmärkt om man får ett vettigt pris

Annars är Netgear och 3Com ett par bra märken.

Belkin köpte jag först, tur att det var öppet köp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
hoppas det var irroni.... annars går jag o dränker mig

Vila i frid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Köpte mig nyss en Linksys adsl gateway, många fina inställningar samt att det är Cisco
Väldigt stabil, rekomenderas

Den är lika mycket Cisco som Skoda är Bentley eller Bugatti.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
hoppas det var irroni.... annars går jag o dränker mig

R:I:P

Permalänk
Medlem

3com och Linksys brukar vara dom säkraste korten för "hemmamarknaden" men de finns ju alltid modeller som är mer aller mindre bra hos alla tillverkare.
Nyare D-link 804 är väl de som D-link har lyckats bäst med på länge, går inte alls att jämför med 604an.
Netgear har också en del modeller som är bra, men passa dej för att köpa de billigaste.
Belkin har jag aldrig testat så dem kan jag inte uttala mig om, men jag har iaf inte sett specielt många "problemtrådar" om just Belkin.
Zyxel är också ganska kända för att göra stabila grejer, men samma sak gäller här som för alla andra märken, KÖP INTE DEN BILLIGASTE MODELL DU HITTAR!

sen finns ju alltid Cisco och Extreme networks om du känner att du har ett på laxar för mycket.

Permalänk
Medlem

Jag har ett nätverk baserat på Realtek 8139-kort och D-Link 604 och det fungerar. Nätverket kan väl inte beskyllas för att vara snabbt men det duger när två datorer samtidigt använder internetuppkopplingen. Men jag vet inte hur mycket mer jag skulle vilja belasta min D-Link 604. Men har du bara två datorer hemma och inga höga krav duger D-Linkrouter och Realteknätverkskort. Realtekkorten är dock långsamma och inte värda mer än ca sextio kronor. Om någon försöker sälja ett Realtekkort för mer kan du känna dig lurad.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en D-link DES1008 ..
Kan väl säga som så att det är det sämsta köpet någonsin.

Switchen blir inte varm eller så.
Men, den tappar kontakten med alla datorer _hela_ tiden.
Vissa portar tror att en nätverkskabel är ansluten även fasst en kabel inte är ansluten.

Sämre skit finns verkligen inte.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Hur är det med Level1 då? är det en bra märke? vilka är dess för/nackdelar?

Visa signatur

Asus A8n-sli deluxe | AMD643200+ 2.0 Ghz, venice | Kingmax 2x512 CL2.5 DDR400 | Geforce 6800 Nu 256mb | Maxtor diamondmax plus 10 160GB sata | original nätaggregat 500W

Permalänk
Medlem

Min förra granne har en levelone från kjell o co, den funkar för det mesta väldigt bra, hänger sig nån gång när san har kört mycket p2p ala emule m.m men med ny lag så kör han väl mindre

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeRRa
Hur är det med Level1 då? är det en bra märke? vilka är dess för/nackdelar?

Min FBR-1411TX har inte hängt sig en enda gång på de veckor som jag har haft den och den får jobba en del kan jag säga

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Den är lika mycket Cisco som Skoda är Bentley eller Bugatti.

/H

Heh, tänkte precis skriva något liknande.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Har haft två D-Link (en 624 och en 604)

Slutsats och upplevelse: Kommer aldrig köpa en D-Link igen.

Permalänk
Medlem

Gräv fram en gammal dator typ 200mhz och kör m0n0wall, du kommer INTE ångra dig. Och ja D-link är till 99% skräp, har inte vart i kontakt med en enda D-link produkt som vart stabil eller funktionell.

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk
Medlem

Jag sitter och drar sönder håret på mig själv p.g.a en D-link DI-514 router...
Usch och tvi vad jag inte gillar d-link.. Bara en helvetes massa jävla strul med dom..
Själv sitter jag med en X-micro från Gekås i Ullared och den smider på så underbart så det är inte sant!

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Den är lika mycket Cisco som Skoda är Bentley eller Bugatti.

/H

Baserad på Cisco dårå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
R:I:P

hatar er d-link älskare!

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Den är lika mycket Cisco som Skoda är Bentley eller Bugatti.

/H

Linksys är Cisco's märke för nätverkskomponenter för hemmabruk sedan 2003, innan var de ett eget märke.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Kör netgear och ör nog det bästa köpet jag har gjort ,
Framförallt all goa inställningar som finns och att den är mycket lätt att konfiguera
Netgear 4 Life

Permalänk

jag fattar inte hur folkbehandlar sina d-links jag har sj skruvat fast min d-link Dl - 604 under bordet har haft en upploda på unger fär 2 år .. nu alldrig haft problem.. dock lite med nät mellan en 98 och xp home och xp professional

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag kör en D-Link DGL-4300 Gamer Lounge 90MBit thruput 4 X Gigabitportar 108Mb Wireless fungerar alldeles ypperligt. Har en brandvägg med SPI, inte många för privat bruk som har det, än så länge.

Permalänk
Medlem

har kört en dl-604 i ca 2 år utan problem. kör nu med ipcop och en switch från dlink + dlink nätkort i alla burkar.. funkar kanon.. inge problem alls.. får ut 100mbit på mitt nätvärk utan något större problem. Men det e som allt annat.. hur mycket tror ni inte dlink säljer då.. hehe samma sak med ibm diskarna.. vissa funka det för vissa inte:rolleyes:

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk

scrappy

T-birds

s____87

Nybben

några troga d-linkare iaf....

Visa signatur

I am Extrazz.