Hjälp mig hitta en mus! (tolka inte perverst)

Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta en mus! (tolka inte perverst)

Hej!

Är på jakt efter en ny mus då min raptor M2 bara är skräp! plast rätt igenom!
Scrollen har pajat totalt, en liten millimeter tjock plast bit som sitter till scrollsencorn (?) har gått av, limmade tillbaka den med två-komponents lim och det höll i ca en vecka tills den gick av igen... samt att den är inte helt precis.. muspekaren flyger runt skärmen och det är totalt omöjligt att försöka rita någonting med den... detta är särskilt viktigt då jag håller mycket på i photoshop.. gör mycket hemsidor osv... kan dock vara att den inte funkar ihpå med min musmatta (icemat)...

Hur som helst, kan ni hjälpa mig att hitta en ny välfungerande mus som lämpar sig till bildredigering, webdesign m.m...
Den måste fungera bra till min musmatta, då jag inte har så mycket pengar för tillfället och inte har råd att köpa en ny. ett plus är om den är trådlös, men det är inget krav... Vore även bra om den finns att köpa redan i butik... t.ex. http://www.wermlandsdata.se
http://www.easygamer.se
samt onoff, siba, expert, elgiganten, osv... om nu inte det är fraktfritt från någon internetbutik...

Min budget ligger på 450 kr... möjligtvis kan jag sträcka mig ett par tjugor uppåt...

Har kikat lite på Logitech LX7... vet ej hur bra den är...
Men det får INTE vara en raptor.. är helt anti deras möss pga missnöjet av min nuvarande... ni fårstår säkert

Tack på förhand..

EDIT: Kom på ett till krav som musen måste ha.. sidoknappar.. kommer inte kunna leva utan dom. samt en scroll, men det finns väl på nästan varenda mus nu förtiden.. så min idé på LK7:an kan vi kasta i soptunnan

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Ms 3.0 är ju helt klart den bästa musen genom tiderna plus att den fungerar utmärkt på icemat...

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wheeliee
Ms 3.0 är ju helt klart den bästa musen genom tiderna plus att den fungerar utmärkt på icemat...

den eller en MX518

Permalänk
Medlem

köp en microsoft habu (499 på onoff) eller en razer copperhead. så kan du recensera den sen.. jag kör själv med "micrsoft bluetooth wireless"-nånting men börjar bli fett less på trådlöst.. den väger mkt osv...

Undrar lite hur habu är jämfört med copperhead för copperhead är jävligt skön.. båda kostar typ lika mycket..

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Mjo, har ju ägt både en ms 3:a och en mx518 (a) Tyckte väldigt mycket om båda, men jag gillar att exprimentera lite... Razer är någonting jag aldrig tagit till hjärtat... har provat en copperhead på ett it-café i stan... Men jag funderar på att kanske vänta tills studiebidraget kommer och köpa en MX Revolution då... Kan det vara något tror ni ? Eller möjligtvis laga min mx518... vet ej riktigt vad som är fel med den, kan mycket möjligt vara usb sladden som är trasig, har ingen annan att testa med heller... Har dock provat samma sladd i andra enheter såsom ir mottagare osv, men de har varit helt döa då. Fast eftersom jag lyckats slarva bort scrollen till den så måste jag ju fixa en ny sån åxo... nej, det får nog bli en mx revolution... Såg att cdon hade ett RIKTIGT bra erbjudande på den... jag kan posta länk så ska ni få se. 739 kr, och dom bjuder på frakten, eftersom den kostar över 600 http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=13280&nav_genr...
Men köp inte slut den så den inte finns i lager när jag ska beställa

Men tack för hjälpen ändå

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

om du söker efter en mus så finns ju alltid Creativ Fatal1ty f1010 ute, den kostar runt 500 kr! Den verkar vara rätt så bra.

Visa signatur

BF2-Player!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Mjo, har ju ägt både en ms 3:a och en mx518 (a) Tyckte väldigt mycket om båda, men jag gillar att exprimentera lite... Razer är någonting jag aldrig tagit till hjärtat... har provat en copperhead på ett it-café i stan... Men jag funderar på att kanske vänta tills studiebidraget kommer och köpa en MX Revolution då... Kan det vara något tror ni ? Eller möjligtvis laga min mx518... vet ej riktigt vad som är fel med den, kan mycket möjligt vara usb sladden som är trasig, har ingen annan att testa med heller... Har dock provat samma sladd i andra enheter såsom ir mottagare osv, men de har varit helt döa då. Fast eftersom jag lyckats slarva bort scrollen till den så måste jag ju fixa en ny sån åxo... nej, det får nog bli en mx revolution... Såg att cdon hade ett RIKTIGT bra erbjudande på den... jag kan posta länk så ska ni få se. 739 kr, och dom bjuder på frakten, eftersom den kostar över 600 http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=13280&nav_genr...
Men köp inte slut den så den inte finns i lager när jag ska beställa

Men tack för hjälpen ändå

jag tycker du ska köpa en MX Revolution då... jag har haft en copperhead och gillade den inte riktigt, (jag och 2 polare har fått sina förstörda på runt ett halvår... bristande kvalite?)

jag var inne på att skaffa mig en Revolution ett tag, verkar som en mycket trevlig mus

köp inte Creativ Fatal1ty f1010

Permalänk
Medlem

vad är det som skiljer dessa ni säger mot vilken annan vanlig optisk mus?

hum, trevligt jag hade visst en Ms 3.0 faktiskt, vad skoj, så denna är bra alltså... kanske inte ska hålla på att funka den mot bordet när jag blir arg dåda..

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Den där MS 3.0an är det en stor klumpig tung sak som med MX-revolution?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

http://images.google.se/images?hl=sv&q=ms+3.0

där kan de se bilder på ms 3.0

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

ms 3.0 eller mx518.. ms 3.0 har skönare knappar.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

ms 1.1 är också skit skön använder den själv..

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH