Win 98 + Telia ADSL inställningar

Permalänk

Win 98 + Telia ADSL inställningar

Jag försöker få igång internet på win 98 men jag har glömt hur man ska ställa in för telia bredband

någon som skulle kunna guida mig för detta? säkert skit enkelt men jag har totalt glömt av detta.

tackar så mycket

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Re: Win 98 + Telia ADSL inställningar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prestbacka
Jag försöker få igång internet på win 98 men jag har glömt hur man ska ställa in för telia bredband

någon som skulle kunna guida mig för detta? säkert skit enkelt men jag har totalt glömt av detta.

tackar så mycket

testa start > kör > winipcfg

ta sen release och sen renew..

det borde va allt som behövs så länge du har installerat nätverkskortet o satt i alla sladdar! är dock inte säker då det var väldigt många år sen jag använde win98

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk
Medlem

välj tcp/ip med dhcp borde inte vara så svårt.

Annars 98 är väldigt gammalt och risken att få spywares/ virus är stor skulle rekommendera att uppgradera till win 2000 eller Linux.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
välj tcp/ip med dhcp borde inte vara så svårt.

Annars 98 är väldigt gammalt och risken att få spywares/ virus är stor skulle rekommendera att uppgradera till win 2000 eller Linux.

Förutom att det är en värdelös tcp stack så är risken faktiskt mindre att få virus eller spyware på win98, just på grund av att det är så gammalt jämfört med exempelvis Win2k.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Förutom att det är en värdelös tcp stack så är risken faktiskt mindre att få virus eller spyware på win98, just på grund av att det är så gammalt jämfört med exempelvis Win2k.

/G

citat ifrånhttp://www.sweclockers.com/forum/newreply.php?s=&action=newre...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
windows98 är bäst för porr...

man behöver inte ladda ner det - du surfar bara på några sidor - sedan får man det automatiskt

jo det finns hel del spywars och annat skit som fungerar med win98 fortfarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
jo det finns hel del spywars och annat skit som fungerar med win98 fortfarande.

Jo självklart är det så... du verkar ha missat att jag skrev "jämfört med" vilket inte har med huruvida det finns några eller många spyware/virus som fungerar i win98. Se det som att mängden har aldrig minskat öht, utan vilken "del" (win98 specifikt eller NTkernel-baserad skit) som ökar mest.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

skickar inte telia med en installationsskiva med inställningar och antivirus på?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″