Permalänk
Medlem

Bärbar max 8k, max 15.4"...

Hej!

Ska köpa dator år syrran. Har varit runt och kollat lite. Det får vara 13.3-15.4", VIKTIGA aspekter är vikt, design. Självklart så bra prestanda som möjligt. Helst HP eller FS då de ligger bäst kring designen. DELL går väl totaltbort antar jag då deras datorer ser ut som stryk.

Kan ni hjälpa mig att hitta något kring mina kriterier vore väldigt snällt.

Tacksam för svar!

Permalänk
Visa signatur

Dator: CPU Intel Core i5-4670K @4.2GHZ, Moderkort Gigabyte GA-Z87X-UD4H. Asus 290 DirectCU II Ram 8GB. Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9. EVGA SuperNOVA 750Watt G2 Kylning Cpu Cooler Master Nepton 280L.

Permalänk
Medlem

Dock var väl designen inte världens roligaste eller?

De HP eller FS jag sett känns robusta och rätt cleant designade.

Men ska kolla närmare på den där också.

Kan även tänka mig gå upp till 9k också om så absolut behövs!

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1190623&node=80 Hittade denna Hp
Snygg design också, MEN hur är denna AMD processor kär själv Core 2 Duo i min MacBook och gillar den. Hur prisvärd är denna dator?

Glömde även säga att skärmen också är viktig.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331303

Kass grafik men snygg design ^^

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Den ser bra ut vad är skillnaden mot dena jag visade alltså HP dvd6240 den kostar 1000 lappen mer men vad är skillnaden där?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkkan
Den ser bra ut vad är skillnaden mot dena jag visade alltså HP dvd6240 den kostar 1000 lappen mer men vad är skillnaden där?

Tacksam för svar!

Sämre proccessor.. dock hur stor skillnad den gör kan jag inte svara på tyväär

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Såg även faktiskt att den inte har Firewire heller vilket suger men okej...

Fler förslag tack!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Viktiga aspekter är snygg design och max 15.4 " skärm så den där går bort även om den är otroligt prisvärd absolut, Lutar åt en dv6240 faktiskt. För 9000

Permalänk
Medlem

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&...

Visserligen dell men .. ser helt ok ut

7990:- om du väljer 1 års garanti.. går få billigare om du väljer en billigare modell av den.. =()

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Re: Bärbar max 8k, max 15.4"...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkkan
Hej!

Ska köpa dator år syrran. Har varit runt och kollat lite. Det får vara 13.3-15.4", VIKTIGA aspekter är vikt, design. Självklart så bra prestanda som möjligt. Helst HP eller FS då de ligger bäst kring designen. DELL går väl totaltbort antar jag då deras datorer ser ut som stryk.

Kan ni hjälpa mig att hitta något kring mina kriterier vore väldigt snällt.

Tacksam för svar!

http://www.inet.se/artikel/1968050

Mycket dator för pengarna. Om den sen är snygg eller inte vet jag inte, jag har storebrorn 9420 och tycker den är "snygg", inte som en Sony eller Apple men på ett funktionellt sätt. Definitivt inte flashig, vilket jag räknar som en bonus. FireWire finns.

Den kommer också med en 1GB sticka så du enkelt kan slänga dit en till.

Edit: Ska du spela så är givetvis inte denna något för dig. Jag glömmer ofta bort grafiken eftersom jag inte spelar själv...

Visa signatur

[HP NX9420 || 17" @ 1680 x 1050bp || C2D T5600 || 1GB DDR II @ 667MHZ || 100 GB HD @ 5400rpm || Radeon x1600 256mb]

Permalänk
Medlem

Det var ett bra tips. Dock är den för ful dock bra processor samt prisvärd helt klart. ska kolla den med.

Permalänk

zeptos 14 " är ju snygga

Permalänk
Medlem

Design = macbook

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Det blev en HP 6240 vilket syrran kännder sig nöjd med vilket är bra.

Tack för alla svar!