Letar begagnad smidig bärbar dator på 14"

Permalänk

Letar begagnad smidig bärbar dator på 14"

Min Dell latitude 7450 har fått den berömda kortslutna kondingen sjukan som dom flesta äldre dell datorer verkar få.
Jag har inte tid eller ork o riva isär den för o fixa så letar efter nått vettigt begagnat.
Från början använde jag datorn enbart till att mappa min bil med så batteri längd är viktigt och att det är matt yta på skärmen så solen inte stör så mycket samt att det var belysta knappar om jag mappa när det är mörkt men sen har jag börjat använda den även till annat som är Teams möten med jobbet och diverse lättare office grejer så egentligen behövs ingen kraftig dator.
Sneglar lite på Lenovo x1 carbon istället och förstått att man helst ska gå på 16gb ram och helst generation 6 eller nyare.
Är inte så sugen på att ge så mycket efter som den till 85% slängs runt i bilen bara.
Sneglar på tradera men alla x1 carbons bara trillar upp i pris innan avslut.
Vad kan man tänkas få ge för en x1 carbon g6?
Nån som har nått tips på annan vettig dator annars?

Edit.
Sneglar även på en 7490 nu då dom verkar billigare men skulle helst ha en x1 carbon.

Tillägg
Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk

Beklagar att jag inte har något tips att ge dig vad beträffar en laptop utan jag undrar bara vad den berömda kortslutna kondingen sjukan som enl dig drabbar just DELL laptops? Har själv två stycken DELL så därför undrar jag?

Permalänk

Datorn är helt död o när man stoppar i laddaren så slocknar den blå lampan på kabeln och det är för att laddaren blir kortsluten och går i felsäkert läge, man får dra ur laddaren ur eluttaget för o resetta den.
Det finns många youtube videos på hur man reparerar felet som är på moderkortet.
Det här gäller i allafall äldre dell datorer som 7450 bland annat och dom modeller som släpptes runt dom årtalen när 7450 kom ut och enligt dom som reparerar datorer är vanligt på just äldre dell.

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk

Det blev en Dell 7400.
Kom över den till ok pris
Kanske blir en x1 carbon nästa gång 🙂

Visa signatur

<- Old school datanörd ->