QX6700+XFX8800GTX Bilder&Resultat **56k Varning**

Permalänk
Medlem

Hur har du råd med allt detta egentligen jonbass? Jag drunknar nästan av mitt eget dreggel när jag ser din setup xD

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem

njaa hans setup är inte så dyr Mitt system är ungefär lika billig

QX6700, 8800gtx, striker extreme, osv

Men skicka mer bilder och results om du har nåt mer att ge plz!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
njaa hans setup är inte så dyr Mitt system är ungefär lika billig

QX6700, 8800gtx, striker extreme, osv

Men skicka mer bilder och results om du har nåt mer att ge plz!

Får man fråga hur länge du tänker sitta med dessa värsting delar innan det blir dags för nytt?
Fast det är klart att för mig som inte har jobb och är 15år så låter 20k mycket.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Hur går Vdrop till igentligen? Inga nya resultat ännu?

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig att jag inte postat här på ett tag, trodde inte den här tråden var kvar vid liv

Roligt iallafall med alla fina kommentarer

Sedan vad det gäller kostnaden av systemet så är det bara att jobba och spara så tillslut har man råd, nu så har jag under lång tid köpt och sålt komponenter och på så sätt byggt upp en budget för detta.
Jag sitter i stort sett aldrig längre än 2-3 månader på nya komponenter utan säljer iväg efter jag testat dom färdigt, kanske ska nämna att jag började för länge sedan med ett väldigt låg budget system och har sedan byggt upp till det jag kör på idag.

Sedan vad det gäller resultat så har jag några äldre, jag har precis flyttat och därför har jag också haft ett benchuppehåll på ca 2-3 veckor kanske men nu så är systemet uppe igen och jag ska börja bencha igen i helgen.
Men jag har en del resultat med mitt Striker Extreme och detta system, jag lägger upp nya så fort jag har några.

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem

inte helt fel

skulle va nice med lite bilder på allt dock.
dom gamla verkar inte fungera

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jag kan fixa fram lite nya bilder under helgen.

Glömde att svara på frågan om Vdroppet, BIOS 1002 fixar dom flesta problemen för mig.
Jag kan nu höja volten över 1.6v utan problem och dessutom så fick jag ut en ca 70Mhz ökning på min CPU med detta BIOS på samma volt vilket är en klart förbättring.
Nu så har jag fortfarande en liten dropp men betydligt mindre än tidigare, har för mig att jag fick ut ca 1.53v vid 1.6 förut och nu så får jag vid 1.6v ca 1.56-1.57v.

För dom som ändå inte är nöjda så finns det en enkel penn modd som fixar till droppet på Striker Extreme, här finns instruktioner för detta.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=134100

Sedan vad ett Vdropp är, om du ställt in i BIOS att Vcoren ska ligga på 1.6v (volten till CPU´n) så kanske du under idle får ut ca 1.58 eller kanske ända upp till 1.6v, men när du sedan drar igång en applikation som stressar dina komponenter så droppar Vcoren ned till kanske 1.5v om du har otur. Du får alltså betydligt mindre kräm till din CPU under tung körning vilket inte är det idealiska om du ska bencha eller för den delen till annat heller.

Detta är väldigt kortfattat vad en Volt dropp är, volten droppar alltså.

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Får man fråga hur länge du tänker sitta med dessa värsting delar innan det blir dags för nytt?
Fast det är klart att för mig som inte har jobb och är 15år så låter 20k mycket.

hehe jag är ungefär lika gammal som du Fick datorn till födelsedags present .... Men jag kommer sälja mitt 8800gtx när R600 alternativt nvidias next gen grafikkort kommer ut. Med moderkortet vill jag iaf klara mig ett halvt år tills DDR3 kommer ut osv. Med processorn vill jag klara mig tills det kommer ngn riktig bra presterande Quad Core, och minnet kommer jag vid ngn tidpunkt att uppgradera.

Men vid dags läget... klarar jag mig bättre än vad jag behöver

Permalänk

Jag måste bara fråga om man kan höja volten på gpu:n. för min ger upp långt innan temperaturen säger stopp, kan det ha att göra med för lite volt?

Om det nu går, hur gör man?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
hehe jag är ungefär lika gammal som du Fick datorn till födelsedags present .... Men jag kommer sälja mitt 8800gtx när R600 alternativt nvidias next gen grafikkort kommer ut. Med moderkortet vill jag iaf klara mig ett halvt år tills DDR3 kommer ut osv. Med processorn vill jag klara mig tills det kommer ngn riktig bra presterande Quad Core, och minnet kommer jag vid ngn tidpunkt att uppgradera.

Men vid dags läget... klarar jag mig bättre än vad jag behöver

Pappa betalar.

Visa signatur

5800x3D . 6900 XT . 16gb ddr4 . NR200p

Permalänk
Medlem

jag köper nya dator delar varje månad jag

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edzy
Pappa betalar.

Oftast är det så ja

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Oftast är det så ja

Inte för mig. För han tycker det är hask på pengar.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edzy
Pappa betalar.

Så är det ju tyvärr oftast, dock märks det ganska fort eftersom man inte kan köpa kunskap.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Glömde bort att nämna för dom som var intresserade av bilder så kan ni gå in här och kolla på EVGA, Striker EXtreme, 8800GTX osv.
Nu så kommer denna sida att stängas ner inom några dagar men håller på att skaffa mig ett nytt ställe att lägga upp bilder mm.

Men fram tills dess så kan ni gå in här och titta för som som är intresserade.

(Flash behövs)

EVGA & 8800GTX

http://www.skebo.ac/jonbass/8800GTX/index.html
http://www.skebo.ac/jonbass/EVGA680i/index.html

Alla gallerier:

http://www.skebo.ac/jonbass/gallery.html

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem

tackar

Tackar !

för mycke intresant info .man kan tydligen göra en hel del med
INTEL CORE 2 EXTREME QX6700

intresant att du kan köra 12x Multipler på de morderkortet
på mitt kan jag bara köra 10x Multipler .

mycke fina resultat

Permalänk

den där penmodden, kan man göra den på ett Evga 680i Sli?

Visa signatur

E6700 2.66ghz@3.4ghz, 8800GTX, Kingston ValueR. DDR2 PC6400@CL4, Thermaltake Toughpower 750W, NForce 680i SLI

Permalänk
Medlem

testa lite :)

blev u bara tvungen att klocka lite
när man kikat på din Burk

INTEL CORE 2 EXTREME QX6700
Core Speed 3200.3 MHz
Multiplier x12.0
Bus Speed 266.7 MHz
Rated FSB 1066.7 MHz

DDR2 800MHz 2:3