går xbox 360 snabb i sönder ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muraren
Bra "knep" av microsoft att tillverka skitkonsoller så att folk inte vågar flasha dom.

Eller så köper du dina spel, det är liksom det som är menigen. Att betala så du kan bli underhållen. Tror du spelutveklare sitter och sliter i flera år för att göra ett spel så att du sen ska sno dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
jag spelar ca 4h nästan varje dag och jag köpte den på releasen!

den håller längre än ps3

Grabben i dagsläget vet man inte vilken av konsollerna som kommer hålla längs, då menar jag felfrekvensen på dem...

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
jag spelar ca 4h nästan varje dag och jag köpte den på releasen!

den håller längre än ps3

ahahah det var fan det sjukaste inlägg jag sett. den håller längre än ps3. jo säkerligen..
Att MS tom behöver förklara vad felet är med deras fuskbygge för europakommisionen säger ju något annat
http://www.engadget.com/2007/06/01/european-commissioner-give...

Säga vad man vill om ms o deras xboxar, men inte fan håller de nån hög kvalité inte. Särskilt inte eftersom de redan blivit huvudmisstänka i en del bränder vissa med rätt tragisk utgång. Men att tjäna mycket pengar snabbt och visa kortsiktiga resultat för aktieägare har ju alltid intresserat ms mer än att ge sina konsumenter genomarbetade produkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
ahahah det var fan det sjukaste inlägg jag sett. den håller längre än ps3. jo säkerligen..
Att MS tom behöver förklara vad felet är med deras fuskbygge för europakommisionen säger ju något annat
http://www.engadget.com/2007/06/01/european-commissioner-give...

Säga vad man vill om ms o deras xboxar, men inte fan håller de nån hög kvalité inte. Särskilt inte eftersom de redan blivit huvudmisstänka i en del bränder vissa med rätt tragisk utgång. Men att tjäna mycket pengar snabbt och visa kortsiktiga resultat för aktieägare har ju alltid intresserat ms mer än att ge sina konsumenter genomarbetade produkter.

Fuskbygge kanske det är, men inte fan tror jag MS räknat med att saker och ting skulle hålla SÅ förbannat dåligt.

Tror inte du ska dra alla MS produkter under samma täcke, jag menar kolla på xbox 1. Jag sitter fortfarande med en Launch konsoll från 2002 och den funkar fel fritt. Dock blir juh dvd läsarna slitna efter alla år men det är inte MS fel.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
ahahah det var fan det sjukaste inlägg jag sett. den håller längre än ps3. jo säkerligen..
Att MS tom behöver förklara vad felet är med deras fuskbygge för europakommisionen säger ju något annat
http://www.engadget.com/2007/06/01/european-commissioner-give...

Säga vad man vill om ms o deras xboxar, men inte fan håller de nån hög kvalité inte. Särskilt inte eftersom de redan blivit huvudmisstänka i en del bränder vissa med rätt tragisk utgång. Men att tjäna mycket pengar snabbt och visa kortsiktiga resultat för aktieägare har ju alltid intresserat ms mer än att ge sina konsumenter genomarbetade produkter.

Sista dagen att svara på det är idag. UNdrar om de kommer få något "straff" eller vad gör kommisionen?

Permalänk
Medlem

Till trådskapren:

Kort och gott: Det är bara en tidsfråga innan den går sönder...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

nån som vet vilka dimentioner fläktarna har på xbox360 dom 2 där bak låter rätt skeva på mitt ^^ tänkte byta ut dom

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Det är konstigt att jag har 5 kompisar med 360 och ingen av deras har gått sönder. Kan inte förstå det, ja jag har ju en själv också så då blir det 6st. Och en har haft sin sen realesen och strax efter, de andra inklusive mig uppemot ett år senare.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är ju 360:ins kassa kylning som gör att en går sönder...
Jag kommer inte att skaffa en 360 förrän processorn börjar tillverkas i 65nm.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

det är 2 sketna 60mm fläktar i 360n.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Är ju 360:ins kassa kylning som gör att en går sönder...
Jag kommer inte att skaffa en 360 förrän processorn börjar tillverkas i 65nm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
det är 2 sketna 60mm fläktar i 360n.

Fläktarna blåser dock ganska bra så det behövs egentligen inte snabbare fläktar men däremot tystare.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Fuskbygge kanske det är, men inte fan tror jag MS räknat med att saker och ting skulle hålla SÅ förbannat dåligt.

Tror inte du ska dra alla MS produkter under samma täcke, jag menar kolla på xbox 1. Jag sitter fortfarande med en Launch konsoll från 2002 och den funkar fel fritt. Dock blir juh dvd läsarna slitna efter alla år men det är inte MS fel.

Håller med, xbox 1 var ju verkligen bra, absolut bäst från "sin" generation.

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Medlem

Jag köpte min 360 när den släpptes och inte haft några problems alls med den.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt 360 samma dag som det släpptes i Sverige och har spelat en bra bit över 1000 timmar på den hittils utan något fel, visst att något spel hängt sig men PS2 tex har jag lyckas hänga många ggr mer. Annars funkar 360 väldigt bra, låter lite väl mycket dock men de hör man ändå inte om man har ljud och spelar något.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
jag spelar ca 4h nästan varje dag och jag köpte den på releasen!

den håller längre än ps3

Skulle inte tro det, har hört tvärt om och vet folks Xbox som har gått sönder, buggar och startar om!
Min Xbox är svin varm och det är aldrig bra i längden!
PS3:an går mycket svalare och är bygg för att hålla..

Jag säger med nästan säkerhet att PS3:an håller bra mycket lägre plus att jag aldrig hört några problem med PS3or som går sönder av naturliga skäl.

Har båda konsollerna så jag är ingen fanboy av något slag!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Fria fantasier finns det gott om. Här finns iaf en del fakta om X360s kvalitet:
http://www.playing.se/view.phtml?id=290533

Läs igenom alla 54 sidor och bilda er en egen uppfattning om kvalitén. (Min uppfattning är att X360 är den elektronikprodukten hittills detta århundrade som haft överlägset sämst byggkvalitet.)

Permalänk
Medlem

Men köp ett 360 om du vill, alla konsoler kan gå sönder. Sak samma om 360 gått sönder väldigt mycket, man har garanti. Dom hämtar konsolen och ger dig en ny om den inte kan lagas.

Mitt funkar perfa fortfarande, så gör även några polares som haft sina lika länge som jag haft mitt. Och ingen av oss har haft något strul eller att något gått sönder.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

Håller med, hade man inte fått ny eller lagad då hade det varit problem men nu när man får det så hur farligt är det att vänta på en ny eller lagad maskin? kan man inte vänte 1 eller 2 veckor på att spela så är det nog dags att se över sitt spelande. Och att dom kommer till dörren och hämtar samt lämnar är ju inte direkt något jobbigt.

Permalänk
Medlem

Verkar som Microsoft satsar på bättre kylning nu.
http://news.teamxbox.com/xbox/13691/Xbox-360-Pictures-of-the-...

Någon snubbe som upptäckte att det satt en ny kylare i konsolen efter den varit på reperation.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

RING OF DEATH 3 RED RINGS får man nästan bara om man ställer in sitt 360 i ett varmt skåp där den värms upp och till slut böjer sig moderkortet och cpun tappar kontakten.

Det finns knep att fixa det:

http://www.youtube.com/results?search_query=towel+trick&searc...

Själv har jag haft mitt 360 i 6 månader utan problem?... DVDspelaren repade bara skivorna lätt fast nu har jag köpt en "pirat" spelare från ebay som inte repar

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
RING OF DEATH 3 RED RINGS får man nästan bara om man ställer in sitt 360 i ett varmt skåp där den värms upp och till slut böjer sig moderkortet och cpun tappar kontakten.

Skitsnack. Hade aldrig mitt 360 i nått skåp, utan hade den helt öppet.
Men den dog endå.

Det kanske går fortare om den står instängt, men jag tror helt klart den drabbas förr eller senare endå.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Ujuj så ni härjar.
Har själv haft min 360 sedan releasen och den funkar fortfarande prima iaf

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horiko
Ujuj så ni härjar.
Har själv haft min 360 sedan releasen och den funkar fortfarande prima iaf

Glad för din skull

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Jag är inne på min tredje maskin nu. Får se hur länge den håller. Förstår inte att de inte kan laga maskinerna ordentligt. Min första höll i 1 år, den som jag fick efter det höll bara i några månader.

Permalänk
Medlem

min dog i helgen efter 4 1/2 månad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
RING OF DEATH 3 RED RINGS får man nästan bara om man ställer in sitt 360 i ett varmt skåp där den värms upp och till slut böjer sig moderkortet och cpun tappar kontakten.

[...]

Skitsnack, har aldrig haft någon konsol i ett skåp/kabinett. Mina 360:n har stått helt öppet med bra ventilation och alla mina polare gör likadant, men ändå pajar de höger till vänster. Det är ett faktum att konsolen är dåligt konstruerad.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

jag har jobbat i en spel butik i ca två år nu och jag kan med säkerhet säga att 360 har varit värst. ca 5-10 maskiner i månaden har fått skickats tillbaka till MS vid direkt utbyte vilket det är de första 30 dagarna. Jag har personligen bara hört en kund haft problem med sin ps3 och då gällde det sd kort platsen som inte riktigt ville fungera. men men, det är min uppfattning.

jag var riktigt sugen på 360 och table tennis samt GoW men avstod då den låter som ett ång verk och repar skivor konstant samt i vissa fall vägrar ta mot 360 spel och den klassiska cirkle of death.

men thats my two cent.

glad för alla som kunnat njuta av sin 360 sedan release! ta i trä bara!

obs! en kul notis, butikens 360 som kunder får använda har fått cirkle of death 3 gånger...inte så bra PR för MS...

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Inaktiv

efter att den andra pajjade så sket ja i konsollen helt o hållet, den låter som fan oxå om man inte får benq-läsaren