Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Du kanske bör nämna vart du bor så dom vet vart paketen från vart till vart paketet skall transporteras.

Om man skall ta denna "frakttävling" lite seriöst:
När paketet väl skickats iväg enl logg från posten, så ligger ju ansvaret hos posten. Så det enda intressanta om man nu skall ta det lite seriöst, är när posten loggat att dom tog emot paketet.

Efter detta är det ju enbart en tävling inbördes mellan posten, hur snabbt man transporterar varor från en stad till en annan.
Det är ju ganska självklart att det går snabbt att transportera varor från sthlm till sthlm, än att transportera något från luleå till malmö.

Nej, min käre luftvarg, det är inte meningen att man skall ta denna "tävling" seriöst. För det är så sant som du säger, att det är posten det hänger på när paketen väl är upphämtade. (Även om man nu kan tycka att datorbutiken är helt felplacerade där nere i södern )

Nu har kompletts paket landat på postens service-center, med lite flyt så landar även datorbutikens paket där i morgon, sen blir det analys och dokumentation av packningen och en slutsumering av detta lilla projekt.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, så blev det inte. Tyvärr kvarstår datorbutikens fraktbekymmer, det går med företagspaket, villket tycks leda till ca 2 dars ytterligare försening.

Hejja posten friskt humör. Dustins prylar kom med postpaket på onsdagen, kompletts kom från norge på torsdagen, datorbutikens kommer förhoppningsvis på måndag då.

Jobbigt att vänta mer än en vecka på lagervaror

"Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev."

Permalänk
Medlem

När inkom de olika paketen till postens närmaste sorteringscentral? Vore intressant att veta. Posten är inte längre att lita på och då tycker jag inte att de inblandade parterna i detta ska behöva sota för deras hantering. Som någon nämt tidigare så spelar det också stor roll var man bor.

Permalänk
Medlem

men vikten i detta experiment är iaf som jag ser det inte frakttid, utan mer förpackning.

kan ju inte ses som ett vetenskapligt test för olika företags leveranstid.

men kanske ett senare test göt det. beställer exakt samma sak,samma tid, lika långa avstånd osv. men kolli spårningen ger ju iaf en uppfattning om hur lång tid packningen tog innan posten fick emot paketen.

tungt att måsta vänta till måndagen. speciellt för dig Mental.

vi fick väl inte veta vad dom innehöll eller? skulle va kul å veta, om du tex beställt ett kylskåp från en butik och ett minne från annan.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejo
När inkom de olika paketen till postens närmaste sorteringscentral? Vore intressant att veta. Posten är inte längre att lita på och då tycker jag inte att de inblandade parterna i detta ska behöva sota för deras hantering. Som någon nämt tidigare så spelar det också stor roll var man bor.

Nej, det är postens strul, eller visst, det är delvis datorbutikens "fel" då de envisas med att skicka som företagspaket och inte postpaket.

Ringde posten nu och kollade, paketet ankom orten i går till det lokala åkeriet som kör ut företagspaket, de såg att det var till en privatperson så de skickar tillbaka paketet till terminal med vändande post. Så i går kväll lämnade paketen med destination ånge, där de idag märks om till postpaket för att återvända norrut igen på måndag, förhoppningsvis trodde hon att mitt gods skulle ankomma på tisdag.

Lite småtrist när man ville spela i helgen.

Sett till tävlingen så kom Dustin 1:a och datorbutiken och komplett 2:a, då de packade och postade först på tisdagen, dustin fick iväg paketet redan på måndagen.

Men jag vill se över embalage osv innan jag korar en slutgiltig vinnare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Nej, det är postens strul, eller visst, det är delvis datorbutikens "fel" då de envisas med att skicka som företagspaket och inte postpaket...

Jag råkade ut för exakt samma problem för ca 2 år sedan när jag beställde från Datorbutiken. Mina paket blev utskrivna felaktigt och skickades som företagspaket till mig som privatperson. Detta resulterade i att jag fick vänta nästan en vecka extra för att paketen skulle ändras till Postpaket innan de kunde levereras till utlämningsstället.

Permalänk

Vi skickar allt som Postpaket från igår, så framöver skall allt fungera ok. Ser fram emot "emballageutfallet" efter helgen

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Vi skickar allt som Postpaket från igår, så framöver skall allt fungera ok. Ser fram emot "emballageutfallet" efter helgen

Typiskt mig att hamna i skarven då, ugg. 7 arbetsdar från order till leverans är tungt för en spelsugen själ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Vi skickar allt som Postpaket från igår, så framöver skall allt fungera ok. Ser fram emot "emballageutfallet" efter helgen

Känns det inte lite märkligt att just trådskaparens order skickades som företagspaket när ni i vanliga fall skickar allt som postpaket? Känns ju lite som att ni försökte få fram Mental's paket snabbare för att slå de andra 2 i tävlingen.. Men se hur det gick!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scream112
Känns det inte lite märkligt att just trådskaparens order skickades som företagspaket när ni i vanliga fall skickar allt som postpaket? Känns ju lite som att ni försökte få fram Mental's paket snabbare för att slå de andra 2 i tävlingen.. Men se hur det gick!

Heh, du tror det va?

Själv tror jag att alla paket fram till nyligen gick som företagspaket, mina tidigare ordrar hos datorbutiken har gjort det. Och fram till nyligen har det fungerat utmärkt, men inte denna gång, otur som sagt.

Men som konspirationsteori är den ju i alla fall halvskaplig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scream112
Känns det inte lite märkligt att just trådskaparens order skickades som företagspaket när ni i vanliga fall skickar allt som postpaket? Känns ju lite som att ni försökte få fram Mental's paket snabbare för att slå de andra 2 i tävlingen.. Men se hur det gick!

Och du tror också att Mental är känd inom DB eller? Hur ska de skicka hans paket snabbare när butikerna inte har en aning om att han skulle göra ett sånt här test.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag beställde http chassi, moderkort, prolle, hårddisk och minne från datorbutiken i torsdags kl 14:10, igår (fredag) efter jobbet kl16 hämtade jag ut sakerna på postutlämningsstället.

Mycket bra jobbat av datorbutiken, en rejäl omgång godis fick man i lådan också, cirka 100st

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
Jag beställde http chassi, moderkort, prolle, hårddisk och minne från datorbutiken i torsdags kl 14:10, igår (fredag) efter jobbet kl16 hämtade jag ut sakerna på postutlämningsstället.

Mycket bra jobbat av datorbutiken, en rejäl omgång godis fick man i lådan också, cirka 100st

Måste.... Motstå.... Maktmissbruk....

Aaaaandas andas.........

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

shysst stämning i denna tråd:D många trådar nuförtiden som spårar ur osv.

eller har det med att en moderator skapat den och alla därför sköter sig? hmmm

trevlig tråd iaf, en härlig omväxling mot resten(nåja) av swec.

:D:D

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem

Mental du kan ju inte skylla på Biermann, han har tydligt fyllt i sin plats "Plats: Trollhättan" medans du skyltar med "Plats: ...". Du ska vara glad om något paket kommer fram med den beskrivningen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Mental du kan ju inte skylla på Biermann, han har tydligt fyllt i sin plats "Plats: Trollhättan" medans du skyltar med "Plats: ...". Du ska vara glad om något paket kommer fram med den beskrivningen.

Hmm, tänkte inte på att posten fraktade uteslutande efter sweclockersprofiler och inte efter adressen på paketet.

Det förklarar en del dock

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Mental du kan ju inte skylla på Biermann, han har tydligt fyllt i sin plats "Plats: Trollhättan" medans du skyltar med "Plats: ...". Du ska vara glad om något paket kommer fram med den beskrivningen.

Självdå?
Postgummen har fullt upp att cykla efter dig med dina paket när du har "rörlig" adress

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Har själv inte beställt från Datorbutiken på ca 2-3 år nu, men då man gjorde det, så tog det runt 1 vecka innan jag kunde hämta ut paketet.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Mina senaste ordrar:

Dustinhome:
Orderdatum 2007-06-13
Avsänt 2007-06-13
Framme den 19:e

Dustinhome:
Orderdatum 2007-06-15
Avsänt 2007-06-18
Framme den 25:e

Komplett:
Orderdatum 2007-06-27
Avsänt 2007-06-28 (kväll?)
Dock ett icke-fungerande kolli-nr :/

Sen befinner jag mig just nu långt uppe i norrland, vilket gör att det tar längre tid att få paketen

Beställer dock oftast från dustinhome pga gratis frakt och studentrabatt då jag har studentkortet. Något som gärna komplett och db får ta efter speciellt då de ofta har lägst priser, men dustinhome ofta blir billigare pga frakten.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Mina senaste ordrar:

Komplett:
Orderdatum 2007-06-27
Avsänt 2007-06-28 (kväll?)
Dock ett icke-fungerande kolli-nr :/

Komplett skickar ifrån norge, så oftast brukar det ta ca 1dag innan man kan följa paketet på posten.se.

PS: När blir det en bedömning på hur bra packetering va ifrån de 3 "tävlande"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
Jag beställde http chassi, moderkort, prolle, hårddisk och minne från datorbutiken i torsdags kl 14:10, igår (fredag) efter jobbet kl16 hämtade jag ut sakerna på postutlämningsstället.

Mycket bra jobbat av datorbutiken, en rejäl omgång godis fick man i lådan också, cirka 100st

hahaaa va fasen 100 godisar bortskämd borde nästan varit lite makt missbruk där

jag e glad när ja får en liten choklad bit med från cyberphoto när ja beställer saker där lite av en höjdpunkt ju,
har fått en milkyway bar & mars delight och en vanlig mars

övrigt väldigt kul tråd väntar på spänning hur emballage tävlingen utfaller sig.

har ju själv beställt från de olika ställena....

komplett & dustin har sköt sig exemplariskt de gånger man beställt av av db tog packning lite tid (fast på en db beställning funka inte nätagget i chassit när det kom.. fast db skicka upp ett nätagg & ja behövde inte skicka det gamla) + att man fått et moderkort i det berömda "bokomslags förpackning och man såg en del av moderkorts kartongen

men bäst är ändå cyberphoto för deras godisbit det krävs så lite för att göra en nöjd

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Beställde lite smått från DB i fredags, och jag kom precis hem med sakerna. Duktigt gjort av DB!
Dessutom så är det ju godiset.. alltid detta godis! Fler borde göra så.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Jag gillar datorbutiken eftersom jag kan hämta sakerna själv, då tar det oftast inte ens en dag innan jag kan åka ut till Staffanstorp och hämta sakerna. Det hade iofs varit najs om man kunda åka till JME-data på Nova-Lund (köpcenter i Lund) och hämta sakerna istället eftersom det inte skulle kräva någon bil.
Komplett har jag slutat handla på eftersom de konsekvent är dyrare än både dustinhome och DB men det är kanske för att de har en sjukt stort sortiment.
Intressant experiment men med hyfsat väntad utgång.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scream112
Komplett skickar ifrån norge, så oftast brukar det ta ca 1dag innan man kan följa paketet på posten.se.

Joo men blir ändå lite sur nu, när jag ser att dom skickat paketet först imorse :/
Beställde ju i onsdags på lunchen! Nåja är väl lite otålig oxå :]

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Hedersmedlem

Sådär ja, Nu var alla paket hemburna, öppnade och datorn monterad. Detta inlägg skrivs på den nya leksaken

Först en liten bild på stapeln, jag känner mig som ett barn på julafton, hehe.

Först ut är kompletts paket, ett litet och oansenligt paket som endast innehåller en hårddisk, det är den embaleringen jag är mest nervös för, en hårddisk som behandlats omilt av posten är ingen hit.

Ser ok ut måste jag säga.

Bra tejpad, stadig låga, lite slitage på adresslappen, men annars inget.

Innuti hittar vi strimlad vellpapp.

Och själva hårddisken är lindad i bubbelplast. massor av bubbelplast, precis som jag vill ha mina hårddsikar. Det enda jag kan klaga på är att pappstrimlorna är mer om utfyllnad, då de endast ligger på 2 av sidorna istället för helt runt godset.

Hårddisken är dock oskadd så det är helt klart godkänt.

Dustin och datorbutiken följer strax

Permalänk
Hedersmedlem

Dustin då, ett mycket förvånadnde paket, beställde mus och tangentbord från dustinhome så jag förväntade mig ett rätt litet paket, men det visade sig vara det största, men lite overkill kan jag leva med

Bra låda, bra tejpat, stoor och fin

Papp, i drivor

Själva godset ligger dock på botten i hörnet, så embalaget hindrade bara kartongerna från att skramla runt i den stora lådan, ingen direkt dämpande effekt.

Men prylarna kom fram helt och förutom att min postombud suckade lite åt mig när jag skulle ha så många stora paket så är allt frid och fröjd.

Permalänk
Hedersmedlem

Sist men inte minst, faktiskt fick datorbutiken äran att leverera merparten av prylarna.

Nu har det här paketet haft en jobbig resa pga datorbutikens paketstrul (som nu skall vara löst iom att man övergått till postpaket) Det här 2 kollina har spenderat närmare en arbetsvecka på vägen, och det syns.

Ett av buntbanden hade låssnat och tejpen hade släppt på ena kortsidan, man kunde utan problem köra in handen i paketet utan att göra några angrepp på embalaget

Väl innuti hittar vi luftfyllda plastpåsar.

Och den obligatoriska datorbutiken gömman av godis (ja de är skitgoda, och rikliga i mängd!)

Godset i sig är travat rätt upp och ned, jag hade nog gärna sett lite bubbelplast över ramminnena kanske, men annars ser det ut att hålla.

Lite embalage i båtten med, villket är bra

Chassiet från datorbutiken är inte mycket att orda om, då de inte embalerar det själva utan bara smackar på en fraktlapp.

Det syns att det var midsommmar när den packades dock, jag tackar för omtanken och den bifogade jordgubben
Tyvärr han den bli lite platt, men jag antar att det är tanken som räknas.

Chassiet hade en repa i lacken i toppen, men jag tänker inte kämpa mig genom ett returförfarande och ytterligare väntetid för ett kosmetiskt fel.

Här ska spelas!

(Städa köket får jag göra i morgon.)

Permalänk
Hedersmedlem

Allt som allt skulle jag nog säga att dustin vann, de fick iväg godset på måndagen och embaleringen var i den högre skolan, men de får nog dela föstaplatsen med komplett. för deras embalage var även det klanderfritt om än en dag sen,

Datorbutiken kommer in som god 2:a. Lite dåligt tejpad och de missade sin leveransgaranti med en dag, Men de kompenserar med låga priser och gott godis!

Posten får dock underkänt pga sitt strul med datorbutikens företagspaket. Dock är detta löst sedan datorbutiken bytt till företagspaket.

Permalänk
Medlem

"Den bifogade jordgubben" är ju lite rolig i alla fall.

Vet inte vad jag tycker om de där luftfyllda plastpåsarna, de funkar väl säkert, men de såg inte lika förtroendeingivande ut på något sätt...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304