Youtube/Firefox vissa klipp laddas inte

Permalänk

Youtube/Firefox vissa klipp laddas inte

Har fått problem med vissa klipp på youtube.

Kan ta detta som ett exempel. (Will Ferrell Bloopers)
http://www.youtube.com/watch?v=2aVDVEH1_FI

Klippet står bara på laddningsrutan med den lilla animationen som snurrar runt. Andra klipp startar direkt.

Det jag sett är när klipp inte vill starta så står det längst ned till vänster i webbläsarfönstret "Transfering Data from 74.125.10.**" De två sista siffrorna kan vara lite olika men brukar vara 35/37/39. Ip-nummren tillhör google

Windows XP SP2, nyss formaterat.

Firefox 2.0.0.4
Rensat Cache och cookies.

Tillägg som kan kanske påverka:
VideoDownloader

DownloadHelper - Kan ladda ned klippet med denna men fungerar sedan inte att spela i MPC, andra nedladdad flv filer går att spela.

Adblock-Plus - Har stängt av för youtube och även lagt in de där ip-numren i "Exception rules"

Brandvägg och antivirus.
PCTools Firewall plus
AvgFree

Klippet går att spela upp i IE utan problem.

Har ni några ideer om vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Har fått samma problem, började för 4-5 dagar sedan, också testat att slå av adblock/noscript men ingen skillnad står o tuggar mot något 74.x.x.x ip bara.

Jag har inga andra addons heller, har också testat utan.
Har inget resistent antivirus/antispyware som körs heller utan kör det bara då och då så inget sådant som bråkar här heller.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Avstängd

Har inga som helst problem här, kollade 10 helt olika filmer nu bara för att se och alla startar direkt...

Har: win xp , firefox , adblock plus , flashblock - B2B 20/3

(Klippet ovan funkar utmärkt)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Har inga som helst problem här, kollade 10 helt olika filmer nu bara för att se och alla startar direkt...

Har: win xp , firefox , adblock plus , flashblock - B2B 20/3

(Klippet ovan funkar utmärkt)

Tänkte kolla om du har svenskt firefox? Kör själv med engelskt om det skulle vara något sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias.F
Tänkte kolla om du har svenskt firefox? Kör själv med engelskt om det skulle vara något sådant.

Jag har engelsk firefox, 2.0.0.4, Windows Vista, ABP och massa diverse addons. Aldrig haft detta problem.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Testpilot

Har exakt samma problem, filmerna står och väntar medans Firefox säger att den överför data från dom där ip-nummren. Trodde felet låg hos BBB, dom har varit lite skumma på senare tiden.

Kör senaste engelska Firefox på Vista.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Nu funkar det helt plötsligt för mig i FF igen på den tidigare postade länken.

Dock så verkar 74.125.13.39 vara skitseg för det tar lång tid som fan att fylla upp bufferten.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Hedersmedlem

Gjorde en tråd 3 minuter senare, än denna. Men jag tänkte vi kunde fortsätta här istället.

Vi borde försöka isolera vilka omständigheter som vi som har problemet delar, mot de som inte har problemet.

Testade FF och IE, ingen skillnad.
WinXP
BBB 24mbit
Göteborg

Kan möjligtvis ha något med felaktiga DNSer att göra?

EDIT: Hittade andra som hade samma problem...

http://forums.comodo.com/help/youtube_and_cfp-t10578.0.html

EDIT: Det verkar fungera i IE nu av någon konstig anledning...

Kan vara värt att lista vilka extensions vi kör, kanske är någon av de som har slutat fungera...

AdBlock
Adblock Filterset.G Updater
Bug Me Not
DownthemAll
Flashget
WebDeveloper

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie

Kan möjligtvis ha något med felaktiga DNSer att göra?

När du sa det där så började jag tänka.
Kom på att jag körde med nuffror från opendns.com tog och körde blankt vet ej om den hämtar från glocalnet.

Nu fungerar det utan några problem. Har testat några klipp som vägrade starta och de rullar nu på.

Glocalnet 8mbit
Umeå

Permalänk
Hedersmedlem

Mattias.F har du lust att förklara? Det är lite otydligt.

EDIT: Menar du att du använde OpenDNS egna servrar 200.67.222.222 tex, och tog bort dessa. Dvs valde att den skulle hämta DNSserver från din internetleverantör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Mattias.F har du lust att förklara? Det är lite otydligt.

Permalänk

Jo i routern min så hade jag skrivit dns-uppgifterna från opendns, av någon anledning jag inte vet varför jag kört med dom.

Då jag tog bort dessa och körde som jag skulle gissa på automatiska inställningar från glocalnet.

Så efter omstart av router och dator fungerade det.

Är inte riktigt 100 själv på vad det här med dns gör och fungerar.

edit
Jag skulle ha skrivit som du gjorde i din edit exakt så menade jag.

Permalänk
Medlem

Jag kör med OpenDNS och det funkar ändå perfekt för mig :/

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Jag misstänker nästan att det var något hos google/youtube som spökade då jag inte gjort något alls för att åtgärda problemet och det funkade klockrent igen helt av sig själv, kör med min ISP egna dns servrar också och ingen opendns.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar som allt funkar igen. Vi får hoppas att problemet inte kommer tillbaka.

Permalänk
Testpilot

Jepp, nu verkar det funka för mig med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]