Datorn hittar inte 50" monitorn

Permalänk
Medlem

Datorn hittar inte 50" monitorn

Kärt gott folk, nu är det nämligen så att jag söker svar än en gång här på sweclockers, för hjälpa mig i den arbetsvardagen!

Det är nämligen så att efter ha införskaffat en laptop sen ett par månader tillbaka vill jag nu kunna köra in datordisplayen in till 50" TV'n.

Jag har då ett VGA uttag på min bärbara, som jag har köpt en DVI-E converter till så det ska funka, som jag sedan stoppat in i HDMI utgången på "tv'n".

Frågan jag ställer mig då är att jag hittar inte denna 50" monitor på datorn, vilket är lite snopet.

Nu vänder jag mig till er.

Följande åtgärder har jag gjort:

Köpt converter för konvertera VGA uttag till DVI-E.
Anslutet mellan datorn och TVn
Installerat "VGA-driver" på datorn, som ingår i ATI catalyst.
Ställt in PC på bang olufsen TV'n
Tryck in att tvinga hitta TV'n på grafikkortet, då hittar den en TV men det ger ingen som helst respons endå.

–-

Tack för alla svar, har sökt i forumet men utan någon framgång.

Permalänk
Medlem

jag tror inte att en HDMI-utgång kan inte ta emot analoga signaler (såna som skickas från VGA). Du har inte en DVI-utgång på tv:n som du kan använda istället? (inte DVI-D, det är också digitalt)

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Varför ska finns det då VGA converter till DVI male? , jag köpte en DVI male to HDMI kabel och satte på konvertern, men är det så illa jag får köpa ny kabel, var borde jag köpa då för någon, VGA till VGA lr köpa en DVI male som jag konvertar så den funkar i mitt VGA uttag och sen in i DVI pluggen på TV?

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag inte minns fel kan DVI skicka och ta emot digitala OCH analoga signaler. VGA är helt analog och HDMI helt digital.

Det finns omvandlare för att man ska kunna använda dom olika kontakterna med en typ av källa, tex

VGA analog --> DVI analog
eller
DVI digital --> HDMI digital

Du har mixat dessa till
VGA analog --> DVI analog --> HDMI digital

De pinnar på DVI kontakten som skickar digitala signaler får inte någon signal från VGA och alltså inte heller HDMI kontakten.

Du måste leta upp en annan anslutning på tv'n eller fixa något som konverterar en analog VGA eller DVI signal till en digital HDMI inte bara en kontaktomvandling.

Permalänk
Medlem

Det lättaste är att köra VGA till VGA