Permalänk

Behöver tips på s775 Sli moderkort

Hej!

Det senaste halvåret så har jag varit helt ute ur gejmet vad gäller moderkort så jag behöver några goda råd vilket moderkort med nvidia chipsets som är bra. det ska klocka bra och vara stabilt, och självklart till socket 775.

Tack på förhand!

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett bra stabilt överklockningsvänligt SLI moderkort för sockel 775 så är DFI 680i LT det som jag skulle rekomendera, nu så finns det tyvärr ganska få butiker som säljer det moderkortet här i Sverige men det finns bla på TBH som är kundcertifierat.

Sedan finns det Asus Striker Extreme eller EVGA som också är helt OK moderkort, nu så är det många som klagar på 680i moderkorten men personligen så har jag aldrig haft problem med dom. Det man ska komma ihåg med dessa mobos är att dom kan vara lite komplicerade och det tar lite mer tid att hitta rätt men när man väl gör det så är dom otroligt stabila, det som jag däremot har ogillat med SLI moderkorten är att dom är något varmare än Intels kort. Det är också en av orsakerna till varför jag rekomenderar DFI´s moderkort eftersom dom skickar med ordentlig kylning för både nordbryggan och sydbryggan, dessutom precis som tidigare DFI kort så finns det otroliga möjligheter för överklockning.

Du kan hitta lite mera info om DFI 680i LT här.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=155373

http://se.pricerunner.com/pl/35-925058/Moderkort/DFI-LanParty...

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk

Tack för dina tips! Jag har hört mycket om extreme men det ska vara mycket strul med dessa. DFI är det bästa man kan ha vad gäller oc men tyvärr så gick det alternativet bort så fort jag såg att det satt en fläkt på nordbryggan.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0