Permalänk
Medlem

Hjälp med udda skärm

Har tittat lite på den här skärmen hos Datorbutiken.se

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=AOC2116S

Dock vet man ju aldrig hur kontrastrik den är pga priset. Har testat sökt lite på recensioner men kan inte hitta nåt förutom tyska och ryska osammanhängande köpsidor.

Någon som har nån erfaranhet av den här skärmen? Vill inte att den ska duga i krig, vill att den inte ska braka ihop, den ska ha skarp bild, jag vill inte ha efterdragningar (har inte lätt att hitta ghosting, så det är nog inget problem).

Om den nu duger under amerikanska bombningar i västirak så är jag gärna öppen för förslag för andra skärmar, helst 20" Widescreen eller 22" Widescreen, helst 5 ms. Inte högre än 2500 tror jag.

Länk fixad.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk

länken är död :/

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Sådär länken fixad.

(sorry för bump, men annars får jag inge svar )

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att köpa den skärmen. Snackade med en försäljare och han sa att den var grymt prisvärd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waggie
Jag funderar också på att köpa den skärmen. Snackade med en försäljare och han sa att den var grymt prisvärd!

Jaså? Fast sen vill man ju veta den försäljarens standard. Om han tycker om att titta på en oskarp skärm fast han ser den som skarp, och att det finns bättre skärmar för ungefär samma pris som är skarpare vill man ju även veta.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waggie
Jag funderar också på att köpa den skärmen. Snackade med en försäljare och han sa att den var grymt prisvärd!

Han menade det säkert också.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Han menade det säkert också.

Med tanke på att han sa att den var ungefär lika bra som en massa andra mycket dyrare skärmar så tror jag att han talar sanning!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waggie
Med tanke på att han sa att den var ungefär lika bra som en massa andra mycket dyrare skärmar så tror jag att han talar sanning!

Jo antagligen för vi vet ju att en säljare alltid har rätt och inte vill sälja någonting till någon för att tjäna pengar på det. Han kanske har större provision på denna skärm än en dyrare