Permalänk
Medlem

Intel E2160, oöppnad.

Hejsan, jag har precis köpt en E2160 processor. När jag öppnade själva papperskartongen så såg jag något konstigt på cpun, alltså plasten har jag inte öppnat:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00101.JPG

Vad tror det ni där svarta sträcket kan vara? Smuts eller någonting? Jag törs inte öppna och se om det är smuts med tanke på att jag inte vet om jag får en ny på garanti :(.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

det är en plastbit som skyddar cpu pinnarna ;>

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

ingen fara den ska skydda processorn undersida från skador. min qx9650 hade en sån med

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för alla svar!

Permalänk
Avstängd

Re: Intel E2160, oöppnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av enziq
Hejsan, jag har precis köpt en E2160 processor. När jag öppnade själva papperskartongen så såg jag något konstigt på cpun, alltså plasten har jag inte öppnat:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00101.JPG

Vad tror det ni där svarta sträcket kan vara? Smuts eller någonting? Jag törs inte öppna och se om det är smuts med tanke på att jag inte vet om jag får en ny på garanti :(.

Tacksam för svar!

är det din första intel cpu med 775 socket?

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
är det din första intel cpu med 775 socket?

Yup, det är det!

Permalänk
Avstängd

okej ja då förstår jag att du blev orolig ,men gällande garanti så hade du öppnat den så hade det inte spelat nån roll. för hade du lämnat in den o dom konstaterat att det är som det skall vara så hade du kanske fått betala felsökningsavgift o hur sunkit hade det känts o bli utpekad "person ska inte ha dator eller bygga dator" nästa gång du blir frågandes så utforska det som du tror är fel innan du blir rädd

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Nej du gjorde helt rätt. Bättre att fråga här och få svar på 5min istället för att öpnna den och eventuellt göra processen mycket mer tidskrävande...

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Menar du inte strecket uppe på processorn (ihs:en) som ser ut som ett tuschstreck ungefär?

Alla som svarat i tråden syftar på den svarta plastbiten under processorn.

edit: stavning

Permalänk
Medlem

Fantastiskt hur alla utom F1D0 kunnat missuppfatta frågan...

Nej, det strecket "ska" inte vara där, men troligtvis har väl heatspreadern skrapat i något under tillverkningen (kanske redan innan den sattes på processorn). Hur som helst har det ju absolut ingen betydelse för funktionen, utan är rent kosmetiskt. Det är bara att köra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael
Fantastiskt hur alla utom F1D0 kunnat missuppfatta frågan...

Nej, det strecket "ska" inte vara där, men troligtvis har väl heatspreadern skrapat i något under tillverkningen (kanske redan innan den sattes på processorn). Hur som helst har det ju absolut ingen betydelse för funktionen, utan är rent kosmetiskt. Det är bara att köra.

Rätt säker på att strecket är i plasten ovanpå processorn, ser ut som det skuggar av sig på metallen pga blixten tom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norton
Rätt säker på att strecket är i plasten ovanpå processorn, ser ut som det skuggar av sig på metallen pga blixten tom.

Jo, men hade det varit så borde ju trådskaparen ha sett detta omgående. Plasten ligger ju en bra bit från processorn och det skulle ju då vara rätt tydligt att det inte är fråga om ett märke i själva heatspreadern.

Permalänk
Medlem

Det svarta sträcket ligger på cpun. Ingen blixt som skapat det. Det är något svart sträck där

Permalänk
Medlem

Men hur gick det då?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Testa att montera den och starta? Om det inte funkar så är det ju fel på den, men det lär det inte vara.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w