Ny standardkylare för Intel Core 2 Duo

Permalänk
Melding Plague

Ny standardkylare för Intel Core 2 Duo

Det var väldigt länge sedan Intel krympte en kylare till en ny processorserie, men enligt bilder som publicerats på Internet idag verkar det som Intel har krympt kylaren för den kommande Core 2 Duo-serien som bygger på Wolfdale-kärnan.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt ful. Den stora såg iallfall normal ut.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Jag tror inte riktigt på den där...
Dom är kanske för optimistiska.

Permalänk
Medlem

Bra i låga HTPC

Permalänk
Medlem

Det är ju exakt den där kylaren som följer med Celeron 1.6GHz
(jag har redan en sån, men använder den såklart inte)

Hehe, de vill inte att gemene man skall överklocka ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Intel1: Hur ska vi förbättra våran stockkylare?
Intel2: Kanske vi ska göra den smalare?
Intel1: Men blir det inte varmare då?
Intel2: Herregud sluta vara så frågvis och gör stockkylaren smalare!

Permalänk
Hedersmedlem

gullig:) men lär inte prestera så bra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Intel1: Hur ska vi förbättra våran stockkylare?
Intel2: Kanske vi ska göra den smalare?
Intel1: Men blir det inte varmare då?
Intel2: Herregud sluta vara så frågvis och gör stockkylaren smalare!

Hah!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Omanligt. Kanske bra om man bygger i 1U-lådor... xD

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

pillade lite på min stockkylare till Q6600 och man märker ju hur dålig den är bara genom att snurrafläkten manuellt, man känner en helt annan friktion ojmf med en riktig fläkt, tror den bara är skräp faktiskt

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Orginal till dom gamla core prollarna tycker ja personligen är riktigt bra för o va orginal grejjer.

Jag använder ju min e6750@3.0 nu på stock. Kommer upp i ca 60 grader. Och det är ju helt okej.

Permalänk
Medlem

Är väl ganska självklart att göra den mindre, nya processorerna alstrar ju inte på långa vägar lika mycket värme som conroe.

Permalänk
Medlem

Såndär kylare fick min polare till hans E2160 som han köpte för inte alls så längesedan, trodde att det skulle vara större än så:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk

Asså, jag hatar , inom parentes, verkligen org-kylaren.. Dummare montering existerar inte då hälften av de kylare man får med måste våldas på så till den milda grad att det knakar i mb't.. Nya fästen, gärna skruv-lösning så e ja nöjd me den.. Resten duger väl..

Permalänk
Medlem

jösses ser inte den löjligt liten ut.. ska den verkligen klara av att kyla hyffsat i ett trångt chassi ?? inte konstigt zalman tjänar miljoner på vettiga kylare.

Permalänk
Medlem

ser praktisk ut för htpc och liknande tkr jag..om man inte ska klocka allt för mkt osv

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Avstängd

undra om den går o använda till intels E6 serie exempel E6600/E4300 som Kylare för exempel hiper chassin

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Om man har över en oanvänd stock-kylare som följde med en E6300, är det bättre att använda den då till en E8400? Istället för denna nya sort som följer med.
Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Sist jag använde standardkylaren var när jag satt med en P4 Northwood 1,8 GHz. Sedan dess har jag använt tredjepartsalternativ så jag velat ha bättre kylning och lägre ljudnivå.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mpe0426
Om man har över en oanvänd stock-kylare som följde med en E6300, är det bättre att använda den då till en E8400? Istället för denna nya sort som följer med.
Vad tror ni?

jag tror det jag med faktist den har i allfall koppar kärna

citat från nyhetstexten;

Den nya kylaren skall skeppas med den kommande Core 2 Duo E8000-serien. Vad vi vet i skrivande stund behåller Core 2 Quad Q9000-serien den större kylaren.

svaret är att jag läst nånstans att deras kylare ska komma i nån form av större typ 90mm fläkt o nästan ser ut som en zalman 7700 i utförande ska se om jag hittar åt den notisen

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

frän

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mpe0426
Om man har över en oanvänd stock-kylare som följde med en E6300, är det bättre att använda den då till en E8400? Istället för denna nya sort som följer med.
Vad tror ni?

Den gamla kyler bättre.

Permalänk
Medlem

Kylningen ska vara på riktigt och inte på Grensen.Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

inte precis nytt men...sant är det ju, dom har kapat av dom

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

nån som vet när intels nya cpu:er kommer?

Permalänk
Medlem

Ser en aning liten ut?!

Dock mkt, mkt snyggare än den "stora" orginalkylaren..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djerff
nån som vet när intels nya cpu:er kommer?

E8XXX serien ligger redan ute som beställningsvara

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Det spelar väl ingen roll om den är snygg eller inte?
Huvudsaken är ju att kylningen blir mindre igen, efter så många år av gigantomani

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Avstängd

Ett bakslag för stock-överklockare?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Good Shit?

Liten och smidig. Bra om man vill bränna sin stackars propp.