Tjuvtitt på Radeon HD 4870 X2

Permalänk

Bra som fan, blir nog sådant här kort om inte Nvidia lanserar något bättre eller lika bra fast billigare.

Nvidia håller på att köra ut GTX 280 @ 55nm som tydligen och enligt rykten kommer vara strået vassare än ett HD4870X2. Undra till vilket pris?

HD48xx är klockrena kort hur som helst. Bra jobbat ATi.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Så vad tror folket? Kommer vi se 4870x2 i någon butik imorgon? menar kommer de finnas i lager?

Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Är det inte en myt att HD48XX korten skulle vara så varma? Tycker det verkar vara rätt normala temperaturer, speciellt om man ser till hur de presterar.

Det är väldigt varmt när man köper det. Mitt låg på ca. 75 grader i idle. Grejen är den, som det verkar som om väldigt många inte vet om, är att det är en väldigt lätt åtgärdad sak. Original ligger fläkten på ~20%. Det går väldigt lätt att ändra detta själv genom att sätta den på 30% eller mer. Jag har mitt fullt överklockat och fläkten på 32% och kortet ligger på ungefär 53-55 grader i idle. Helt okej faktiskt. Så dem som klankar på HD 4870 för att det är varmt kan ju sluta med det och ta reda på lite saker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeJJeY
Så vad tror folket? Kommer vi se 4870x2 i någon butik imorgon? menar kommer de finnas i lager?

tvivlar på de, snackade med en snubbe från PCgiganten( de beställer in MASSVIS så att de kan sälja de billigt ) precis efter jag såg nyheten, Och han berättade för mig att alla 4870x2 som kommer in till slutet av månaden är redan sålda, de ska dra ut till kunderna direkt så man lär få vänta ett tag.

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Okej undra hur de blir med dom större butikerna då? tänker på komplett osv osv..

Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk

Det dröjer mog inte länge förens nvidia ligger på topp igen.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Det dröjer mog inte länge förens nvidia ligger på topp igen.

Må hända men de dröjjer nog inte heller länge förän nvidia kmr med ett kort man kommer behöva sälja själen för att ha råd med

Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vardagsrum
Det är väldigt varmt när man köper det. Mitt låg på ca. 75 grader i idle. Grejen är den, som det verkar som om väldigt många inte vet om, är att det är en väldigt lätt åtgärdad sak. Original ligger fläkten på ~20%. Det går väldigt lätt att ändra detta själv genom att sätta den på 30% eller mer. Jag har mitt fullt överklockat och fläkten på 32% och kortet ligger på ungefär 53-55 grader i idle. Helt okej faktiskt. Så dem som klankar på HD 4870 för att det är varmt kan ju sluta med det och ta reda på lite saker.

Härligt, lite det jag fått känslan av med. Temperaturen är irrelevant om man inte tar upp kylningen och vilka parametrar som styr den. Ligger fläkten på 20% så är det ju klart att den blir varm. Mitt 8800GTS 512MB är automatiken inte fungerande så fläkten ligger på 36% alltid.. den blir riktigt varm när man spelar. Men så bytte jag ut kylaren mot en Accelero S1 för flera månader sedan och får väl liknande temperaturer som dina.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt 8800GTS måste dra upp fläkten manuellt för att inte få grafikfel om det är en väldigt varm dag och krävande spel.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ett troligt köp om man väljer att bygga en dator i höst/vinter. Men varför dessa ohyggligt fula klisterlappar? Originalutförandet var mycket snyggare.

http://www.sweclockers.com/imagebank/200807/Radeon4870x2001.j...

Permalänk
Medlem

Testerna börjar komma ut:

Klippt från testet nedan: "
Before I go on with this conclusion, let’s put one thing straight: the HD4870 X2 2GB is the absolute undisputed king of the single-card hill and probably will be for some time. It steamrolled over every single one of Nvidia’s offerings like a runaway freight train and made the GTX 280 look like nothing more than an also-ran in the grand scheme of things. But just remember: this isn’t a card for those of you with 19” or 20” LCD monitors. It is for the privileged few with massive monitors of the beastly 24” and 30” variety along with those of you who want e-penises the size of the Eiffel tower. Does it perform up to expectations? Hell yes and then some"

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ture72
Testerna börjar komma ut:

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Japp

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3354

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Någon som vet hur mycket ström den drar?

270w

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Avstängd

http://techreport.com/articles.x/15293

där testar de även tri SLI och x2 i crossfire

kolla race driver i 2560x ^^

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Verkar ju inte helt jävla dåligt om man läser recensionen på hardwarecanucks.com

Nu är ju frågan om man ska köra 2st 4850 eller nå annat...
Har ju bara 21,2" skärm så kan ju endå inte fläska på mera än 1650*1080

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Källa för det påståendet?

Rent teoretiskt så ska ett R700 dra runt 300W TDP. Eftersom ett HD4870 har en TDP på 150W.

175W, dvs ~350watt på ett 4870X2 annars var det rätt.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

varför sådana prisskillnader på butiker? på prisjakt kostade de billigaste 3700 och på komplett kostade det 4400.

Permalänk

Vilket jäkla as till kort om man tittar canuckernas sida. Väcker ha-begär!

Permalänk

Man klarar sig väl gott med 4850X2 när det kommer ut om maxupplösningen är 1920x1200...
Är Crysis är detta värstingkort ett givet val.

Vet inte om någonlänkat till Tom's Hardware, men jag gör det ändå!
http://www.tomshardware.com/reviews/4870-x2-amd,1992.html

Snittar 25% bättre än GTX 280, inte illa pinkat!!

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Japp

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3354

Din länk går till en av de 19 dagar gamla Preview´s som nyhets siterna fick publicera.
Detta är den nya http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3372

Permalänk
Medlem

När jag ser kortet så hör jag i mitt huvud något sånt här: VROOOOOOOOAAAAAARRRRRRR!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Härligt kort Men vilken förfärligt smaklös brutta Sapphire har designat!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Vilket jäkla as till kort om man tittar canuckernas sida. Väcker ha-begär!

Ja, ett STOR vill ha begär, men det ser ut som att man får vänta ett tag. Ser ut att va svårt att få tag i ett denna vecka.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Det dröjer mog inte länge förens nvidia ligger på topp igen.

Look everybody, the FanBoy has spoken!!

Tjälv hoppas jag på ett 4870x2 med 1gb minne, alltså 512 per kärna. Och att den då skall vara ca 1000kr billigare.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
Ja, ett STOR vill ha begär, men det ser ut som att man får vänta ett tag. Ser ut att va svårt att få tag i ett denna vecka.

Äh, MC-säsongen är ju fortfarande prio1 :). Blir till november, årets spelmånad nummer 1.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Look everybody, the FanBoy has spoken!!

Har ingenting med fanboyism att göra men en del lyckas alltid dra till med något som har med fanboyism att göra.

Ponera på att Nokia släpper en telefon, den är "bäst" idag. Sedan släpper SonyEricsson en telefon som är ännu bättre. Vad är problemet? Vad är svårt att förstå?

HD4870X2 är enligt mig ett klockrent kort men skulle det för dig vara någonting konstigt ifall Nvidia (som det ryktas om också) släpper ett bättre kort? Det håller ju på så här hela tiden. Nvidia har ju betydligt bättre med ekonomi just nu så lägg ned sådant "fanboyism" snack, alright mate? Du är en vuxen människa. Det skapar bara tråkig atmosfär.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

blir nog inte detta kort ändå:( hade hoppats på ett realese pris på runt 3500kr men istället 1000kr upp? me not like:((

Permalänk
Medlem

Kortet ser ovanligt mörkt och elakt ut, längtar grymt tills det kommer en bunt reviews. Om man skulle få inbrott och man skulle försvara sig och fick välja mellan en tegelsten eller ett 4870x2 hade valet blivit svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Har ingenting med fanboyism att göra men en del lyckas alltid dra till med något som har med fanboyism att göra.

Ponera på att Nokia släpper en telefon, den är "bäst" idag. Sedan släpper SonyEricsson en telefon som är ännu bättre. Vad är problemet? Vad är svårt att förstå?

HD4870X2 är enligt mig ett klockrent kort men skulle det för dig vara någonting konstigt ifall Nvidia (som det ryktas om också) släpper ett bättre kort? Det håller ju på så här hela tiden. Nvidia har ju betydligt bättre med ekonomi just nu så lägg ned sådant "fanboyism" snack, alright mate? Du är en vuxen människa. Det skapar bara tråkig atmosfär.

Beror väl på vad som är just "bäst" för gemene man?

Och hur vet du att han är en vuxen person? Vissa utvecklas sent både fysiskt och psykiskt
Och snacka svenska så att alla förstår

OT: Detta kort vill jag ha

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

fan vilket kort kommer piska med prestanda måste ha ett sånt plus en 24 tums kärm eller 2 st 22 tummare bredvid varandra perfekt till mitt nya datorbygge! väntar nog till september iaf så har det nog kommit ut och eventuellt blivit billigare!