Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klAAs
Mina grafikkort börjar tjuta när ja kör det.
Går det att får bort?

Ja du svarade väl på din egen fråga ^^ Klocka ner grafikkortet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klAAs
Det tjuter olika beroende på hur högt klockade dom är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Ja du svarade väl på din egen fråga ^^ Klocka ner grafikkortet.

Jo, bara att ja inte kan få ner dom till så lågt att det slutar.
Om ja tar ner Core till 400 och linkar shader så hör man det forfarande : /

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klAAs
Jo, bara att ja inte kan få ner dom till så lågt att det slutar.
Om ja tar ner Core till 400 och linkar shader så hör man det forfarande : /

Menar du att du har underklockat dina G92 8800GTS? Stock på reference-kortet är väl 650/972/1625? I en del fall har det visat sig att det även kan vara PSUn som orsakar pipet, alltså byta ut den. Tyvärr är det en hel del mer meck än att bara klocka ner grafikkortet och det finns heller ingen garanti för att det skulle lösa problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Menar du att du har underklockat dina G92 8800GTS? Stock på reference-kortet är väl 650/972/1625? I en del fall har det visat sig att det även kan vara PSUn som orsakar pipet, alltså byta ut den. Tyvärr är det en hel del mer meck än att bara klocka ner grafikkortet och det finns heller ingen garanti för att det skulle lösa problemet.

Ja jag underklockade dom en liten stund för att se om tjutet forsvan, annars körs dom på 770-1050-1860.

De e nog inte PSUn, de e inte den som tjuter iaf. HX620
Ja märkte att dom tjuter i menyn på crysis me, men inte i nått spel.

Men har korten kanske nån liten högtalare av nått slag?
Så kan man typ kortsluta rakt över den?

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem

Det är en bugg/defekt i korten som jag ser det.
Har testat olika klockningar samt olika nätagg utan att bli av med "oljudet" tyvärr.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Ursäkta en nybörjar fråga vad är PPD och var ser man det ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Ursäkta en nybörjar fråga vad är PPD och var ser man det ?

PPD = Points per day
Det krävs ett tredjeparts program för att se det t.ex. Fahmon om man inte vill sätta sig och räkna fram det

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Ok tackar så mycket

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om någon med 4870X2 med sina 2,4 Teraflop hade skrivit lite här.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
PPD = Points per day
Det krävs ett tredjeparts program för att se det t.ex. Fahmon om man inte vill sätta sig och räkna fram det

Hur mycket är "bra"ppd?
ja har 5600 nu.

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem

Låter som en helt ok poäng.
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=52&t=3193
Lite att jämföra med.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Det är en bugg/defekt i korten som jag ser det.
Har testat olika klockningar samt olika nätagg utan att bli av med "oljudet" tyvärr.

Till största delen måste det ju vara ett designfel, men jag tror att man kan minimera felet i och med komponentval (olika korttillverkare kan alltså få olika resultat). Jag till exempel hör ingenting av det när mitt MSI8800GTX är oklockat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klAAs
Hur mycket är "bra"ppd?

All PPD är bra Här har du världslistan i PPD. McFolden i team whoopass är väl lite extrem med 200000PPD ^^ Men i SweC skulle du kunna lägga dig på 8:e plats i Top Producers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Hade varit kul om någon med 4870X2 med sina 2,4 Teraflop hade skrivit lite här.

Det ger inte så mycket än tyvärr. Som jag har hört så har de fortfarande inte öppnat upp alla shaders så bara 320 st eller färre används. Ett 4800-kort ger samma resultat som 3800-korten ungefär. Men förhoppningsvis ändras det senare. Sitter ju själv på ett 4850 så jag längtar som fan. Men nVidia-korten presterar iaf bra om man ska folda (de använder ju hela sin kapacitet iaf).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Men nVidia-korten presterar iaf bra om man ska folda (de använder ju hela sin kapacitet iaf).

Jo det märker man att dom gör. Mitt kort ligger på ca 87C när jag foldar mot 77C - 82C när jag spelar (ex. Crysis).

Permalänk
Medlem

hmm..

Ja tog ner SMP client.
Men ja har bara 200 PPD me den.
Ska de va så lite?

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klAAs
Ja tog ner SMP client. Men ja har bara 200 PPD me den. Ska de va så lite?

Fel tråd att diskutera SMP-klienten. Hursomhelst ^^ Du kör förmodligen med 6.22-klienten och utan -smp-flaggan. Kolla här om du inte vet hur man lägger till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Fel tråd att diskutera SMP-klienten. Hursomhelst ^^ Du kör förmodligen med 6.22-klienten och utan -smp-flaggan. Kolla här om du inte vet hur man lägger till den.

Ok, tackar : D

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk

jag får bara 1200 ppd med ett hd2900xt, känns ganska lite.. eller?

Permalänk

Funkar GPU clienten (Nvidia 9600gt) för Vista 64bit och i så fall vilken skall man ta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishNavy
jag får bara 1200 ppd med ett hd2900xt, känns ganska lite.. eller?

Jag tror faktiskt inte den ger mer i dagsläget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allebaggen
Funkar GPU clienten (Nvidia 9600gt) för Vista 64bit och i så fall vilken skall man ta?

Ja det ska fungera, jag kör med denna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishNavy
jag får bara 1200 ppd med ett hd2900xt, känns ganska lite.. eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Jag tror faktiskt inte den ger mer i dagsläget.

Mer än 1200ppd borde han väl få, eller? 3800-kortet når ju en bit över 2000ppd som bäst (beror ju på klock och CPU iofs) och 2900-korten är ju inte sämre.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishNavy
jag får bara 1200 ppd med ett hd2900xt, känns ganska lite.. eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Mer än 1200ppd borde han väl få, eller? 3800-kortet når ju en bit över 2000ppd som bäst (beror ju på klock och CPU iofs) och 2900-korten är ju inte sämre.

Du har helt rätt, man borde kunna få mer (uppemot 2000ppd). De siffror jag hade kollat på hade alltid en "seg" cpu som flaskhals, därav mitt "säkra" svar. Frågan är vad SwedishNavy har för cpu och klock på den?

Permalänk
Medlem

él Mero

Kan du skapa nya trådar i den här nya forumdelen? Toxic låste gamla huvudtråden, och när man försöker ska nya trådar står det att man inte har behörighet.
Jag har skickat ett medelande till toxic, men ingen reaktion än...

Permalänk
Avstängd

Funkar bra på mitt Sapphire HD3870 och XP Pro SP2.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
él Mero

Kan du skapa nya trådar i den här nya forumdelen? Toxic låste gamla huvudtråden, och när man försöker ska nya trådar står det att man inte har behörighet.
Jag har skickat ett medelande till toxic, men ingen reaktion än...

Jag har PMat Andreas D om saken och försökt nå Toxic Crow på IRCen, men han är lite onåbar för tillfället verkar det som.

En liten miss av honom att låsa tråden utan att först försäkra sig om att folk kan skapa nya. Det ska han få höra ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Jag har PMat Andreas D om saken och försökt nå Toxic Crow på IRCen, men han är lite onåbar för tillfället verkar det som.

En liten miss av honom att låsa tråden utan att först försäkra sig om att folk kan skapa nya. Det ska han få höra ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
él Mero

Kan du skapa nya trådar i den här nya forumdelen? Toxic låste gamla huvudtråden, och när man försöker ska nya trådar står det att man inte har behörighet.
Jag har skickat ett medelande till toxic, men ingen reaktion än...

Försök igen. Det borde funka nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Du har helt rätt, man borde kunna få mer (uppemot 2000ppd). De siffror jag hade kollat på hade alltid en "seg" cpu som flaskhals, därav mitt "säkra" svar. Frågan är vad SwedishNavy har för cpu och klock på den?

Jag har en E6550 klockad till 3 ghz.

När jag kör F@H så blir mitt grafikkort knappt varm om man gämför med när jag spelar css.

Permalänk

Någon som vet varför man får detta?

EUE limit exceeded. Pausing 24 hours.

Kör på GPU-klienten för NVIDIA.

Visa signatur

Roadhouse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishNavy
Jag har en E6550 klockad till 3 ghz.

När jag kör F@H så blir mitt grafikkort knappt varm om man gämför med när jag spelar css.

Vad kör du med för inställningar på klienten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadhouse
Någon som vet varför man får detta?

EUE limit exceeded. Pausing 24 hours.

Förmodligen har du en hel del (säkert 5) unstable machine errors, vilken kan bero på ett aningen för mycket överklockat grafikkort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
[B]Vad kör du med för inställningar på klienten?

jag har inte ändrat nått på den.