Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Här har du en lista som kan indikera vilken processor som passar bäst för GRID

LISTA - Bäst processor i slutet

ser bra ut dedär, jag gillar amd och kommer köpa en när nya modekortet släps, oavsett om intel har mer "pure power" så tycker jag amd funkar bra / bättre.

Så de blir väl en 9950 när nya 790 brädan släps

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som har lyckats aktivera Crossfire i Steam-versionen av spelet?
Jag har hittat att det ska gå att byta namn på grid.exe till fear.exe eller 3dmark06.exe och att det ska aktivera någon crossfireprofil i drivarna.

Problemet jag har är att om man gör detta i Steam-versionen av spelet så går det inte att starta (kvittar om man startar via steam eller direkt med startfilen).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Visst, jag har kört bil på riktigt och både bakhjulsdrivet och framhjulsdrivet så jag vet hur det känns när det släpper.

I Grid kan man köra i en S-kurva över ett krön med perfekt grepp i fram, det är bara att vrida på ratten lite mjukt så kommer man igenom kurvan. Enda gången det släpper av höjdskilnader är när man hoppar. Knappast realistisk.

En annan grej är att känslan av grepp i fram saknas. Alla som kört framhjulsdrivet på vinterväglag har säkert märkt hur det känns i ratten när det släpper, men det fenomenet finns inte alls i Grid.

Har iofs bara påstått att det är mer av en utmaning, men det vore skoj att veta med lite fler detaljer vad du menar här?

Ja, det håller jag ju med om iofs!

Måste ändåp säga att drift läget är lika uselt som på Need for Speed (inte ens i närheten av verkligt)

Däremot så kan man inte påstå att de vanliga rally eventen inte är verkliga. Fysiken i spelet bygger på logiska ting precis som i verkligheten. du sladdar inte 51 varv om du råkar nudda gräs med ett däck ala Gran Turismo.

Jag är förvisso bara 16 men jag har en generös far som låter mig låna bilnycklarna när jag behöver dem, samtidigt som jag är en väldigt rutinerad Go-kart förare och aldrig har jag kunnat komma i närheten av samma känsla som i verkligheten när man tar en kurva i högfart och bredställ. Du vet exakt hur hög fart du kan hålal och vilken vinkel du åste ha i varje kurva eftersom det bygger på logik. i spel som NFS, Race 07 så varierar sig samma kurva från gång till gång.

Jag påstår inte att Race 07 är ett dåligtspel jag påstår att det inte kan stimulera mig på det vis jag vill bli stimulerad. jag vill känna att jag har kontrollen och jag vill känna att jag vet varför jag inte har kontrollen när jag tappar den. och det lyckas Grid med. när man failar en kurva så vet du exakt varför. Man failar inte en kurva mad samma bil 2 ggr.

Jag tycker det är fel att påstå att spel inte är verklighets trogna för att man blir lärd att dem inte är det ( dvs nöär pcg och superplay skriver det) för ärligt talat hur mycket jag än gillar Redaktionen på PCG så har dem ingen aning om vad dem snackar om när det kommer till körkänsla.

Med detta sagt skrivet med en halv essä, så respekterar jag din åsikt då vi ändå lever i en påstådd demokrati.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
nu är mitt skin klart.. eller det blev klart för en dryg månad sedan, men har bara inte orkat göra en lowres-version och laddat upp skiten, förrän igår

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?p=43345...

Sjukt snyggt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Måste ändåp säga att drift läget är lika uselt som på Need for Speed (inte ens i närheten av verkligt)

Däremot så kan man inte påstå att de vanliga rally eventen inte är verkliga. Fysiken i spelet bygger på logiska ting precis som i verkligheten. du sladdar inte 51 varv om du råkar nudda gräs med ett däck ala Gran Turismo.

Jag är förvisso bara 16 men jag har en generös far som låter mig låna bilnycklarna när jag behöver dem, samtidigt som jag är en väldigt rutinerad Go-kart förare och aldrig har jag kunnat komma i närheten av samma känsla som i verkligheten när man tar en kurva i högfart och bredställ. Du vet exakt hur hög fart du kan hålal och vilken vinkel du åste ha i varje kurva eftersom det bygger på logik. i spel som NFS, Race 07 så varierar sig samma kurva från gång till gång.

Klart man kan säga att Grid inte är realistiskt, bland annat pga de missar jag nämnde ovan. En annan grej är att greppet inte varierar med temperaturen i däcken som de gör i verkligheten och faktiskt även i Race 07.

Tja, då är jag mer än dubbelt så gammal som dig (34) och började köra bil innan du föddes. Visst går det att ta samma kurva på samma sätt i Race 07 även med sladd, men knepigt är det såklart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart

Jag påstår inte att Race 07 är ett dåligtspel jag påstår att det inte kan stimulera mig på det vis jag vill bli stimulerad. jag vill känna att jag har kontrollen och jag vill känna att jag vet varför jag inte har kontrollen när jag tappar den. och det lyckas Grid med. när man failar en kurva så vet du exakt varför. Man failar inte en kurva mad samma bil 2 ggr.

Jag tycker det är fel att påstå att spel inte är verklighets trogna för att man blir lärd att dem inte är det ( dvs nöär pcg och superplay skriver det) för ärligt talat hur mycket jag än gillar Redaktionen på PCG så har dem ingen aning om vad dem snackar om när det kommer till körkänsla.

Med detta sagt skrivet med en halv essä, så respekterar jag din åsikt då vi ändå lever i en påstådd demokrati.

Ge Race 07 lite mer tid är mitt tips, så ska du se att det går bättre.

Visst får du tycka och tro precis vad du vill och jag likaså, så det är inga problem!

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Men greppet är ändå så fint gjort iaf. Nu ska jag inte påstå att jag rejsat med en riktig bil men visst har jag kört Go-Karts som går i 120 km/h och jag upplever samma fäste, för däcken ska ha fäste hela vägen genom en kurva och du kan tappa fästet i för hög fart och otacksam vinkel i Grid med men det är svårare då man inte strävar efter det.

Jag är inte vilken 16 åring som helst, jag är faktist välbevandrad i ämnet, jag fäljer WRC varje år, sörjde Colin McRae och har en farsa som ser det som en självklarhet att man ska kunna köra bil som 10. Jag argumenterar bara för det som är bra men ändå inte blir erkänt för det.

och det där med däckens fäste vid olika temperaturer tänker jag inte ens säga emo tför där har du rätt. men om däcken i teorin hade samma temperatur hela tiden så tror jag fan att det hade varit näst intill samma fysik som i Grid. Exakt likadan går inte då spelets fysik är anpasad till spel miljöns storlek och det går inte att göra en exakt kopia av världen.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Testpilot

Men Codemasters spel har ju aldrig varit helt verkliga, du har exempelvis aldels för bra bromsar i Grid. Nu behöver det ju inte vara nått dåligt utan jag själv tycker det är roligt när spel inte är för verkliga, Grid tycker jag är precis lagom balans mellan realism och arkad.

Att sen klaga på fysiken i Simbins spel måste jag säga är helt fel då alla racingfantaster är eniga om att deras spel är bland dom bästa. Ett annat hyllat spel är Richard Burns Rally och det är riktigt svårt att köra om man jämför med Colin-serien.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

det som jag tycker är skit i grid är acelerationen(hehe vart ens hälften av det där rätt?)

ni som håller på att gämföra grid med verkligheten, vad har ni kört för gokarts igentligen?, jag tycker det är rätt stor skilnad på hur en gokart tar en kurva och en bil, ialafal om jag gämför med dom gokarts o bilar jag kört

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Äh, låt Grid vara vad det är bara, ett skoj arkad-spel med modern grafik! Det är därför jag spelar det iaf.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Varför gnäller folk på att GRID inte är realistiskt? Det ÄR ett arkadspel, det försöker inte ens vara någon trogen simulering.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Varför gnäller folk på att GRID inte är realistiskt? Det ÄR ett arkadspel, det försöker inte ens vara någon trogen simulering.

Det är väl ingen som gnäller men dock är det vissa som verkar tro att spelet är verkligt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag GRID är svårt, det har för mysko styrning om man kör med tangentbordet, där är de flesta NFS-spel bättre. (ja jag har en ratt också men orkar inte hålla på med det).

EDIT:
Innan ni börjar härja så ska jag prova med ratt... men jag tror knappast ratthelvetet funkar eftersom det är en MS Sidewinder FF Wheel, nån som provat?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Äh, låt Grid vara vad det är bara, ett skoj arkad-spel med modern grafik! Det är därför jag spelar det iaf.

Då säger vi väl så. Men om du skulle råka komma över en xbox 360 kontroll och en reciever till datorn så rekommenderar jag att du testar det. Det är så jag kör. Funkar också utan reciever omd u har trådbunden kontroll.

Kom på nu på efterhand att Grid inte är så ratt eller tangentbords vänligt. Det är inte svårt att spela men känslan blir lidande. Har en G25 ligandes hemma så det kan inte vara hårdvarans fel.

Edit; känner ni som spelar Grid av någon fördröjning i spelet när ni spelar med ratt, att den inte svänger förrän en ½-1 sekund efter själva kommandot?

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Avstängd

Vill man ha realism i bilkörning bör man nog köpa en bil istället för ett spel.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
EDIT:
Innan ni börjar härja så ska jag prova med ratt... men jag tror knappast ratthelvetet funkar eftersom det är en MS Sidewinder FF Wheel, nån som provat?

Har en exakt lika dan ratt och den funkar perfekt, har den röda USB-varianten, inte den tidiga med spelport.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

tyckte inte spelet var något speciellt, prostreet och colin mcrae dirt är mycket roligare

jag maxxade ut spelet totalt i 1680 x 1050 med hd 4850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Har en exakt lika dan ratt och den funkar perfekt, har den röda USB-varianten, inte den tidiga med spelport.

Ja, det funkar bra men jag tycker ändå det är svårt att få kontroll på bilen. Visst, farten är hög men även om man tar ner farten så det känns rätt ofta som det inte är något fäste alls och man sladdar runt på en 50öring eller nåt... eller så kommer nån biljävel bakifrån o kör in i mig så man sladdar pga. det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Ja, det funkar bra men jag tycker ändå det är svårt att få kontroll på bilen. Visst, farten är hög men även om man tar ner farten så det känns rätt ofta som det inte är något fäste alls och man sladdar runt på en 50öring eller nåt... eller så kommer nån biljävel bakifrån o kör in i mig så man sladdar pga. det.

Du får bromsa innan kurvan, inte i den och sen gasa iväg försiktigt utan att köra plattan i mattan på direkten

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

pft.. omdet är minsta realistiskt så fattar jag att de som har en koenigsegg lyckas braka av vägen.. snacka om okörbar bil

normalt går det häva ett mindre släpp (gasa ut lite hårt ur kurvan tex) men satan inte med köenigseggen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du får bromsa innan kurvan, inte i den och sen gasa iväg försiktigt utan att köra plattan i mattan på direkten

Exakt, precis som i verkligheten

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga. Vad måste man inte ha för dator om man ska kunna spela på högsta på allt inom grafik med 16XQCSAA??

Jag menar, jag har:

E8200 2.66Ghz 2Gb RAM 8800GTS 320MB (nyaste drivrutinen)

och jag har allt på max förutom MultiSampling som är på 4XMSAA.
Då flyter det på hur riktigt bra, men så fort jag ökar från
4XMSAA till 8XMSAA så går det inte längre.

Men grafiken med inställningarna jag har är sjukt snygg.
Och spelet i sig är riktigt roligt och bra.
Alla ni med ratt som tycker det inte går så bra, ändra inställningarna bara
så fungerar det Mycket bättre än tangentbord. Man måste bara hitta
inställningen för just dig.

9/10 från mig. det är roligt, har snygg grafik, och har även sjukt bra känsla för att vara ett Arkad spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbiie
Måste bara fråga. Vad måste man inte ha för dator om man ska kunna spela på högsta på allt inom grafik med 16XQCSAA??

Jag menar, jag har:

E8200 2.66Ghz 2Gb RAM 8800GTS 320MB (nyaste drivrutinen)

och jag har allt på max förutom MultiSampling som är på 4XMSAA.
Då flyter det på hur riktigt bra, men så fort jag ökar från
4XMSAA till 8XMSAA så går det inte längre.

Men grafiken med inställningarna jag har är sjukt snygg.
Och spelet i sig är riktigt roligt och bra.
Alla ni med ratt som tycker det inte går så bra, ändra inställningarna bara
så fungerar det Mycket bättre än tangentbord. Man måste bara hitta
inställningen för just dig.

9/10 från mig. det är roligt, har snygg grafik, och har även sjukt bra känsla för att vara ett Arkad spel.

Antar att det är RAM-minnesmängden på ditt grafikkort som sätter stopp, för lite RAM där helt enkelt.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Joo det antar jag med, men ändå lixom, det är högt upp till 16XQCSAA från 4XMSAA Men skulle inte sitta helt fel att få ha på högsta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbiie
Joo det antar jag med, men ändå lixom, det är högt upp till 16XQCSAA från 4XMSAA Men skulle inte sitta helt fel att få ha på högsta

Det är ju ett på det hela taget ganska trögdrivet spel, så det vette fasen om det skulle räcka med bara mer RAM på grafikkortet för din del iaf.. Minns inte vad jag har för inställningar, men det är ganska moderat och i 1280x1024 (4xMSAA) och har väl fått det att flyta på skapligt iaf.

*Edit*
AA
Kör XP SP2

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Man ska nog ha en rätt mycket bättre dator i sig än vad jag har.

Jag kör på 1680x1050 och det är sjukt fin grafik med inställningarna jag har.
Så man ska ju inte direkt klaga
Bara kul att veta vad som krävs för verkligen Max grafik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbiie
Måste bara fråga. Vad måste man inte ha för dator om man ska kunna spela på högsta på allt inom grafik med 16XQCSAA??

Jag menar, jag har:

E8200 2.66Ghz 2Gb RAM 8800GTS 320MB (nyaste drivrutinen)

och jag har allt på max förutom MultiSampling som är på 4XMSAA.
Då flyter det på hur riktigt bra, men så fort jag ökar från
4XMSAA till 8XMSAA så går det inte längre.

Men grafiken med inställningarna jag har är sjukt snygg.
Och spelet i sig är riktigt roligt och bra.
Alla ni med ratt som tycker det inte går så bra, ändra inställningarna bara
så fungerar det Mycket bättre än tangentbord. Man måste bara hitta
inställningen för just dig.

9/10 från mig. det är roligt, har snygg grafik, och har även sjukt bra känsla för att vara ett Arkad spel.

Ditt grafikkort är för kasst, definitivt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Joo, det visste jag redan Frågan var från början vad
man måste ha för dator för att det ska gå bra inge lagg osv
med max grafik.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbiie
Joo, det visste jag redan Frågan var från början vad
man måste ha för dator för att det ska gå bra inge lagg osv
med max grafik.

I vilken upplösning? min klarar det i 1280x1024. Har ingen annan skärm så jag kan inte testa med högre upplösning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
I vilken upplösning? min klarar det i 1280x1024. Har ingen annan skärm så jag kan inte testa med högre upplösning.

1680x1050 kör jag på

Behöver hjälp. Jag spelar med en Gamepad (Rumblepad 2)
och den är perfekt inställd för mig, men alla bilar är för snabba även nere på Normal nivå :S När jag svänger så bromsar bilen väldigt mycket, typ som om att däcken svänger helt. jag kan lixom bromsar Fort genom att svänga fort fram och tillbaka, och vad jag vet så var det inte så när jag började spela =/

Jag kan inte vinna lopp pga detta.. dom bara åker om mig så fort det kommer svängar osv.

Det blir bra på min kompis dator, med samma inställningar och samma Gamepad.
har även testat med hans trådlösa Rumblepad 2 på min dator, men ingen skillnad..

Permalänk
Medlem

Har lite problem...
hmm, till att börja med, hur tar jag screenshot så jag kan visa hur det ser ut, blir enklare så.