Permalänk
Medlem

Traaaaagiskt, varför ska Apple alltid överprisa?

18495:- för den billigare 15" Om man kollar vad en 15" Dell kostar så ligger den på 11000:- (XPS med samma Spec). Jag kan betala ett par tusen för brick-kontruktionen, samt en tusenlapp extra för OSX ist. för Windows men det skiljer ju tusan 7500:- Nej, får nog köra på en beg. Macbook Pro MED knappar till trackpaden.

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk
Medlem

cool film http://www.apple.com/se/macbook/#designvideo coolt att de cnc bearbetar alla, o inte bara gjuter det

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Inga sura miner från min sida, jag tyckte att det var riktigt kul att följa eventet.

Men är 9600GTM det bästa valet av grafikkort?

Filmen var riktigt välgjord!

Mer ironiskt var att dom spelade NFS underground 2, är inte spelet runt fem år gammalt? Inte är grafiken i detta spel så imponerande och i bra jämförelse med dessa nya modellers prestanda?

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Nån som har en aning om det jag frågade?

Jag vill köpa en ny Macbook imorrn, men är lite rädd för att den kommer bli varmare än de gamla macbooksen då det sitter ett Geforce 9400 i.
Nån som vet hur Nvidias integrerade kretsar fungerar? Blir de asvarma eller är det ung samma som intels grafikkretsar?

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Kanterna stör inte så mycket på MacBook Pro:n

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

det ända jag är besviken på, är att de behöll den gamla som en billig modell, istället för att göra en bantad version av den nya

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Blev helt lyrisk över filmen på hemsidan om Macbook. Vilken design!
Måste vara den snyggaste datorn som finns idag och urholkat ur ett stycke aluminium.

Håller med.
Även om jag hade sett alla läkta bilder och försökte hitta så mycket information som möjligt, så blev jag väldigt positivt överraskad.

Någon som kommer in i apple store?

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Hedersmedlem

24" LED skärm för 8500? Omg! Synd man redan köpt skärm

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Nu blev jag lite sur...eller jävligt sur faktiskt...
De sänker priset på "plastBook" med 100$, Apple.se sänker då priset 300:-(!)
De HÖJER priset på "nya" Macbook med 100$ från förra instegsmodellen, Apple.se höjer priset med 2200 :- !! VA FAAN!! Är de helt dumma i huvet eller?!
Kan dom inte räkna i Sverige eller är det jag som är dum?
Kan nån förklara ? Jag är då lessen nu, lär inte köpa macbook till det priset. Suck.

Permalänk
Medlem

macbook pro är också 1000kr dyrare.
Men man kan ej komma in i butiken så det kvittar.

Permalänk
Medlem

stora frågan är, är det värt 16600 för en Pro eller ska jag länga ut 10800 för en MB och köpa en spel PC (stationär) för de resterande 5800 kr....

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kom på att det var ju 200$ de höjde macbook...tycker fortfarande det rimmar dåligt...konstig matematik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
stora frågan är, är det värt 16600 för en Pro eller ska jag länga ut 10800 för en MB och köpa en spel PC (stationär) för de resterande 5800 kr....

Hade det funnits icke pro med större skärm/högre upplösning hade jag inte funderat på pro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull

Någon som kommer in i apple store?

ja, det gör jag, men det går inte snabbt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

det är den där momsen på 43%

Permalänk

Frågan är om detta inte är spiken i kistan för min appledynasti. Efter över tio år med mac funderar jag på att konvertera till PC. För 15 lax som macbooken kostar får man en OK netbook + en riktigt bra stationär PC för både spel och jobb. Vad man får för en maxad MBP törs jag inte tänka på...

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lizardman
Frågan är om detta inte är spiken i kistan för min appledynasti. Efter över tio år med mac funderar jag på att konvertera till PC. För 15 lax som macbooken kostar får man en OK netbook + en riktigt bra stationär PC för både spel och jobb. Vad man får för en maxad MBP törs jag inte tänka på...

Du om någon med 6 macar borde väl ha något begrepp om vad du får för pengarna?
Kanske vill man ha en plastig HP istället lite billigare?
Dessa nya kommer ta slut lika fort som en AC/DC konsert, tro mig.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

om du ska ha macbook pro ja, men macbook med aluminiumskal kostar ju strax över 11000 kr. köp en sådan o en fet skärm då. om du nu inte måste ha firewire. lite tråkigt att macbooken förlorar det. för 15000 får du inte så mycket PC heller, om du ska ha både en bärbar och en stationär. speciellt int eom du vill ha en bärbar me samma kvalitet som macbook pron.

men som sagt, smaken är ju som baken. om det faller på att priserna är desamma som förut, men me värre hårdvara och värre skal, ja då får du väll byta. men vet inte riktigt vad du väntat dig. värre skal, värre hårdvara och 8000 kr mindre i pris, eller?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Kom på att det var ju 200$ de höjde macbook...tycker fortfarande det rimmar dåligt...konstig matematik

Dollarn har väl gått upp mot kronan?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Ska lägga en beställning på en Macbook men är det någon som vet om studentkortets rabatt är större än den rabatt man får om man går in via Apple Store for Education?

Permalänk
Medlem

11 995kr faktiskt :(, en kompis ska dra till khina om en månad. Kan det tänka sig att det är billigare där? Det är Macbook vi pratar om då.

Om man är student som jag. Kan man få student rabbat om man köper från Apple USA/kina?

Permalänk
Medlem

beror på vart i kina, i t.ex. peking var då inte elektroniken nå billigare när jag var där. eller lite billigare var den, men det va inte nämnvärt mycket.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
Kanterna stör inte så mycket på MacBook Pro:n
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/10/mb_1.jp...

Synd att den blev ganska...ful. :/
Subjektiv åsikt självklart, men den håller inte alls samma nivå som de gamla i plast.
Utsidan räknas, javisst!

Permalänk

Firewire är ett måste vid filmredigering på en bärbar burk. Ang. kvalitet så finns det mycket problem som Apple väljer att hålla tyst om så länge de kan. Det är bara att lusläsa olika mac-forum så får ni se. Och vill du laga en mac utan applecare så lovar jag att det kostar.. mer än skjortan...

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Dollarn har väl gått upp mot kronan?

Det är fortfarande inte förklaring på hur apple.se sänker 100$-sänkningen med 300 sek, och höjer 200$-höjningen med 2100 sek. Mig veterligen är 300+300 inte 2100...

Jens: Var får du det ifrån att det är samma pris med värre hårdvara? Höjdes ju med över 2 papp till 11995:- ? Ta det inte som för mycket gnäll från mig, är bara besviken på svenska apple...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lizardman
Firewire är ett måste vid filmredigering på en bärbar burk. Ang. kvalitet så finns det mycket problem som Apple väljer att hålla tyst om så länge de kan. Det är bara att lusläsa olika mac-forum så får ni se. Och vill du laga en mac utan applecare så lovar jag att det kostar.. mer än skjortan...

jojo, men vad hade du väntat dig? bättre hårdvara osv. och samtidigt mycket lägre pris. det är ju en PRO modell, sett till det, att den är vänd till professionella användare, så är den ju inte så dyr. köper man den som företag är det ju ännu mindre, då skriver man ju av den rätt fort.

PippiRull: syftade på macbook pro, eftersom det var den lizardman var besviken på. visst kan priset ha höjts lite där med, men det är rätt marginella höjningar i så fall. macbook har de högt priset på ja, men då har de gjort en hel del på den med. där var ju uppgraderingen egentligen mycket större än på macbook pro. men så finns ju den gamla kvar till försäljning med, tyvärr. hade gärna sett sen billigare av aluminium versionen me t.ex. sämre processor osv.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Då har man beställt en macbook 2 Ghz, 11 275 kr blev hela kalaset.
Aldrig haft en mac innan, så det kommer bli intressant

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [4]
Ska lägga en beställning på en Macbook men är det någon som vet om studentkortets rabatt är större än den rabatt man får om man går in via Apple Store for Education?

De nya kostar 10.795 kr för 2GHz och 13.495 kr för 2,4GHz med studentkortet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
De nya kostar 10.795 kr för 2GHz och 13.495 kr för 2,4GHz med studentkortet.

Hur fick du det till 10.795 kr?
Jag betalade 11.275 kr för macbooken med studentrabatt.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Hur fick du det till 10.795 kr?
Jag betalade 11.275 kr för macbooken med studentrabatt.

Om du loggar in på http://www.studentkortet.se/apple och trycker på länken "till studentkortet apple store!"